Glory of the Roman Empire
Sztab VVeteranów
Tytuł: Glory of the Roman Empire
Producent: Heamimont Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-08-04
Premiera Świat:
Autor: 901
Tytuł: Glory of the Roman Empire
Producent: Heamimont Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-08-04
Premiera Świat:
Autor: 901
Glory of the Roman Empire | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodatkowo cesarz będzie nagradzał takie skoki ewolucyjne swym zwierzchnictwem w postaci umożliwienia budowy obiektów historycznych takich jak łuki tryumfalne, złote posągi, Koloseum czy świątynie bogów. Każda taka łaska ze strony wszechwładnego wiąże się z odpowiednim gestem na znak swej potęgi, czyli dodatkami w postaci niezbędnego kruszcu do budowy monumentów.
Kluczową sprawą gry jest rozbudowa miast, zaś sercem, czy mięśniem, tego rozwoju są niewolnicy. Dzięki nim materiały są dostarczane do punktów docelowych, to oni wznoszą budowle, żeby w końcu umożliwić dobrobyt i dostatek mieszkańcom. Jednak nie wolno tutaj zapomnieć, że niewolnik to też człowiek, w dodatku bardzo pożyteczny, ale i skory do buntu. Dlatego też zawsze trzeba dbać, by liczba niewolników nie przekraczała liczby mieszkańców. Naturalnie niewolnicy mają swoją cenę wyrażoną w złocie, ale utrzymanie ich nie wymaga już tego surowca. Co ciekawsze działania zbrojne zaś zostały w tej grze znacząco uproszczone i ograniczone do trzech podstawowych zadań: zniszczenia, zniewolenia i obrony. Dzięki zniewoleniu, możesz wysłać oddział twych walecznych i drapieżnych wojów, by zaopatrzyli miasto w barbarzyńskich niewolników. Niestety takie działania natychmiast niosą ze sobą agresję i duże prawdopodobieństwo odwetu takich plemion barbarzyńców. Wystarczy wszakże, jeśli tylko od czasu do czasu wyślesz ekipę zbierającą we wskazane miejsce. A kiedy uznasz, że już masz wystarczającą liczbę niewolników i nie potrzebujesz więcej, to zawsze możesz zrównać z ziemią taką wioskę „Veni, vidi, Vici!” Ostatnią rolą jaką pełnią żołnierze w Twoim Imperium to funkcja defensywna, gdzie w specjalnych strażnicach będą umieszczani strażnicy. Będą oni bronić miasta przed najeźdźcami z zewnątrz.
Niestety w grze zrezygnowano z funkcji multiplayera, a szkoda, ponieważ byłaby setna zabawa w starciu z żywymi, myślącymi przeciwnikami. Jednak mimo wszystko uważam, że nie ma co narzekać. W zamian w grze został umieszczony całkiem sprytny przechwytywacz obrazu, dzięki któremu można zapamiętać najbardziej imponujące aglomeracje miejskie, a następnie pochwalić się swymi osiągnięciami w Internecie. Oprawa audiowizualna stoi na bardzo wysokim poziomie. Szczególnie grafika, która w pełni wykorzystuje możliwości biblioteki DirectX9.0c oraz sterowników pixel shadera. Niestety posiada również dość wygórowane wymagania, ale za to przenosi nas w pełni trójwymiarowy świat starożytnego Imperium Rzymskiego. Ponadto występują tutaj zróżnicowane tereny oraz podział na dni i noce. Istnieje dodatkowo możliwość zatrzymania naturalnego podziału doby poprzez modlitwę do bogów w kapliczce. Tym sposobem bogowie ustanowią wieczny dzień. Ścieżka dźwiękowa jest poprawna i spełnia wszelkie standardy. Nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym, ale również nie działa męcząco na graczy. Jednym słowem poprawnie odzwierciedla panującą w grze atmosferę i pozwala graczowi skupić się na wykonywanym zadaniu.
Podsumowując – Cenega zaserwowała fanom strategii kawał dobrej roboty i choć nie obeszło się bez wpadek, to mimo wszystko jestem skłonny przyznać dość wysokie noty. Szczególnie zaciekawił mnie tryb kampanii, który jest nieliniowy, a co ciekawsze nabiera pewnej fabuły. Według mnie to pozytywnie wpływa, a nawet zachęca do dalszych kontaktów z grą. Kolejną rzeczą jaka zwróciła moją uwagę, to ograniczone działania zbrojne do minimum. W tej grze należy wykazać się polotem i finezją, a nie siłą i szybkością. Takie rozwiązanie powinno skłonić wielu graczy do planowanego działania, jak również rozwinąć wyobraźnię. Nie zapominajmy, że każdy postawiony budynek, to inwestycja na stałe, a nie do końca pojedynku. I na koniec pragnę podkreślić fakt, iż gra zapewnia świetną zabawę na długi czas.
Metryczka
+ / -
Wymagania systemowe
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: 901 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<< poprzednia | 1 | 2 |