Gary Grisbys World at War

Gary Grisbys World at War
Sztab VVeteranów
Tytuł: Gary Grisbys World at War
Producent:
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2005-03-28
Premiera Świat:
Autor: 5913
Ocena
czytelników 69 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 50% procent
Głosuj na tę grę!
Gary Grigsby World At War
Zaczęła się tura. Trwała ona z pięć minut, zanim dostałem możliwość rozkazywania jednostkom. Moim zdaniem to trochę za długo, gdyż rozgrywka staje się rozstrzelona i porwana. Takie założenie powoduje, iż gra nie jest zbyt dynamiczna. Ciekawostką jest system podwojonej tury. W pierwszej fazie poruszasz swymi oddziałami, a w drugiej budujesz potencjał twojej potęgi militarnej. Polega to mniej więcej na programowaniu kolejki zamówień w odpowiednim okienku - nic specjalnego. To chyba wszystko, co robisz na mapie. Podsumowując: rozkazujesz co produkować i gdzie pójść i tyle. Zaraz zapytacie: "Ej to jest wojna. Gdzie są bitwy?". Już śpieszę wam z pomocą. Odpowiedź brzmi: bitwy są, ale nie możesz kierować ani w jakikolwiek sposób wpłynąć na ich wynik! Jedyne co możesz zrobić to tylko wysłać więcej i lepiej wyszkolonych jednostek. Jedynym pocieszającym aspektem jest pewien wpływ szeroko pojętego terenu działań na wygraną lub klęskę. Aby nie być gołosłownym przeprowadziłem eksperyment. Wojskami nazistów zaatakowałem Francję pełnymi siłami. Spokojnie ją zająłem, jednakże atakując Szwajcarię porównywalnymi siłami zostałem mocniej poturbowany.

Grafika i oprawa wizualna jest niskiej jakości. Wszystko jest wykonane w niezbyt interesującym dwuwymiarze. Jednostki na mapie, jak wspominałem wcześniej, są płaskie i pozbawione efektów. Sceneria jak i same bitwy są schematyczne i sprowadzają się do wymiany "nibyognia" pomiędzy obrazkami. No, jeżeli bawimy się w szczegóły to czołgi, samoloty, statki płoną a straty w piechocie symbolizują apteczki przy jednostce. Pomimo tego osowienia szczerze powiedziawszy to nawet przyjemnie się patrzy na te "szachy bez udziału gracza", no ale...gra bez udziału gracza to coś nowego. Nawet w Chariots of War mieliśmy wpływ na wygraną.


Gary Grigsby World At War 184947,2

Panowie na zewnątrz, panie do środka!:)


Podczas walki mamy u góry ekranu masę dość ciekawych opcji które poniekąd ratują grę. Jedne są potrzebne do produkcji i ulepszania jednostek, inne do podglądu sytuacji na frontach oraz świecie. Wymienię ich trochę. Ważne są zakładki produkcji lub ulepszeń. Twoja frakcja umiejętnie prowadzona może w dość szybkim czasie rozwinąć swój potencjał gospodarczy, militarny i naukowy; przynajmniej na to gra teoretycznie pozwala. Mamy zakładki, które są bardziej bajerami niż użytecznymi narzędziami. Bolączką jednak jest ich nieintuicyjność i trochę trwa ich przyswojenie.

Przejdźmy teraz do Audio-Video Gary Grigsby’s World At War. Program może się pochwalić kilkoma intrygującymi wstawkami filmowymi. Część z nich przedstawia rzeczywiste zdarzenia, takie jak zdobycie Paryża przez Niemcy. Dużo ciepłych słów można też powiedzieć o dość dobrze zrobionych eventach, prawdopodobnymi kiedy to Japonia lub Hitlerowcy zdobędą przykładowo Londyn lub Waszyngton. Muzyka i dźwięki walki są monotonne. Często się powtarzają, co powoduje lekkie poirytowanie i znudzenie. Nie podoba mi się również lektor w przerywnikach, ale to subiektywne spostrzeżenie.

Pomimo tych znacznych niedoróbek jeżeli ktoś je weźmie w nawias i lubi turówki, to można zaryzykować. Dlaczego? Cena jest niewygórowana. Kupisz grę za bodajże 19.90 i program posiada to COŚ co zwiemy klimatem.

Szkoda, spodziewałem się taniej fajnej gry o bardzo rozbudowanych ale i łatwiejszych w opanowaniu zasad. Wyszła według mnie kiepska gra jak na Matrix Games. Zresztą jak chcecie oceńcie sami:D.

Uwaga ogólna- gra w wersji angielskiej

Metryczka
Grafika 45%
Muzyka 40%
Klimat 70%
Grywalność 50%


Ocena końcowa
50%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots to "coś" ze Steel Panthers
dots możliwość grania Chińczykami:)
dots można grać (podobno) przez e-mail z przyjaciółmi
MINUSY
dots grafika
dots nieczytelny interfejs gry
dots źle przemyślane bitwy
dots niehistoryczne prowincje
Wymagania systemowe
Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128MB, 500 MB HDD .



E-mail autora: Dominik Kiezik


Autor: 5913
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję