FEAR

FEAR
Sztab VVeteranów
Tytuł: FEAR
Producent: Monolith Productions
Dystrybutor: Warner Bros. Interactive Entertainment
Gatunek: FPS
Premiera Pl:2005-10-20
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

F.E.A.R to pierwszy shooter powstały z inspiracji japońskimi horrorami.
first-encounter-assault-recon-23661-1.jpg 1Wcielamy się tutaj w specjalną jednostkę do zadań ekstremalnych związanych z nadprzyrodzonymi zjawiskami. Towarzyszymy innemu oddziałowi w misji odbicia z rąk złoczyńców siedziby firmy Armacham. Jednakże na miejscu sprawa się komplikuje. Okazuje się, że jako główny bohater mamy wiele wspólnego z tą firmą i ma to związek z nielegalnymi eksperymentami na ludziach, jakie prowadzili. Po części jest to też prawdopodobnie przyczyna, dzięki której przeżyjemy dostatecznie długo, by poznać prawdę.

W zasadzie z początku mamy wrażenie, że jest to dość niezły horror, który zestarzał się z klasą. Grafika nie ma tutaj aż takiego znaczenia, bowiem razm że na tamte czasy była świetna, a dwam że dużo zawdzięcza grze światła i cieni, które świ
etnie kamuflują stare tekstury nadając grze niepowtarzalny klimat.

Zwiedzając olbrzymi kompleks firmy i co rusz ścierając się ze złoczyńcami powoli odkrywamy dokumenty, nagrania - ogólnie ślady projektu, który w zasadzie doprowadził Armachan do upadku. Projekt Origin miał bowiem za zadanie stworzyć armię klonów, dowodzoną jednym umysłem o niezwykłej sile parapsychicznej. Żeby z kolei stworzyć osobę władającą takimi mocami nie mieli oporów przed wykorzystaniem małej dziewczynki, która wykazywała się dużym potencjałem w tym temacie. Zabrali jej dzieciństwo, przetrzymywali i próbowali okiełznać oraz rozwinąć jej moce psioniczne. Stała się więc bardzo niebezpieczna i nieszczęśliwa. Brzmi jak opis katastrofy? kto by się jednak tym przejmował jeśli w grę wchodzą potężne pifirst-encounter-assault-recon-23661-2.jpg 2eniądze!

Z czasem jednak odkrywanie skrawków fabuły i co się tak naprawdę wydarzyło przemienia się już w zabijanie fal wrogów, bo tych jest coraz więcej i więcej, wyposażeni w co rusz to lepszy sprzęt. Dodatkowo AI wcale nie jest takie głupie. W zasadzie przewyższa wiele aktualnych gier... Zabawek do zabijania też dostajemy cały arsenał. Pistolety, karabiny, lasery, granaty, miny - mamy wszystko, dzięki czemu możemy albo bić się hardo w zwarciu, albo tez przyszykować odpowiednie pułapki, po cichu zakradając się od tyłu.

Gameplay daje sporo frajdy, choć nie ukrywam, że pod koniec trochę mi się już dłużyło a sekwencje strzelankowe przyćmiły grozę horroru.

Mimo to jest to kawał dobrej gry i nie żałuję, że dałam jej szansę po tych wszystkich latach, do czego zachęcam też resztę :)

Autor: tenshi_chan
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję