Empire Earth 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: Empire Earth 2
Producent: Mad Doc Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-05-19
Premiera Świat:
Autor: 5569
Tytuł: Empire Earth 2
Producent: Mad Doc Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-05-19
Premiera Świat:
Autor: 5569
Empire Earth 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Niektórzy nasi podwładni mają specjalne umiejętności. Szpieg może sabotować budynki, kapłan nawraca wrogie jednostki, a piechota przejmuje budynki. Możemy ustawić jednostki w 4 szyki i każdy przydaje się na inną okazję. Klin najbardziej nadaje się, gdy atakujemy konnicą, a podwójny szereg nadaje się, gdy chcemy zniszczyć wroga z dystansu. Możemy awansować jednostki na Weterana, a potem na Elitę. Obydwie rangi powiększają liczbą punktów zdrowia i ataku.
W grze jest możliwość planowania działań wojennych. Gdy naciśniemy TAB, wyświetli nam się mapa świata. Specjalnymi przyrządami możemy wyznaczyć trasę, którą ma się odbyć przemarsz wojsk, obszar działania i pojedyncze cele. Następnie plan działania wysyłamy do sojuszników i postępujemy zgodnie z nim. Problem jest z tym, że nie możemy porozumieć się z komputerowym kolegą, czego wynikiem jest nieskoordynowany atak. Poza planowaniem ataków mapa świata ma jeszcze takie opcje jak: zarządzanie obywatelami, cele i ustawienia mapy świata. Jest ona dostępna tylko w kampanii.
Geografia tego świata jest inna od naszej. Posłużę się przykładami, które znalazłem w kampanii niemieckiej, gdyż toczy się ona też na ziemiach polskich. Na początek coś o polskiej stolicy. Nie wiem czy zauważyliście, ale na zdjęciu 3. jest pokazane że Warszawa leży pod Poznaniem! A we wcześniejszej misji na miejscu Poznania i Warszawy był Toruń. Hanower, jedną czy dwie misje potem, leży na miejscu Lubeki. Potem jest jeszcze gorzej. W jaki sposób Berlin znalazł się na Śląsku! W ostatniej misji kampanii niemieckiej okazuje się, że na miejscu Szwecji znajduje się … Zelandia! (śmiech na sali). Ciekawy jestem, jakie oceny z geografii mieli chłopcy z Mad Doc Software? Gra nawiązuje do wydarzeń historycznych, takich jak np. I i II Wojna Światowa, Wojna Siedmioletnia lub oblężenie Malborka. Lecz niektóre zdarzenia nie są prawdziwe. By przerwać oblężenie Malborka, należy zabić przywódcę Polaków, czyli Jagiełłę. Poza kilkoma błędami wydarzenia są w pełni historyczne. Można mieć wątpliwości jedynie co do pierwszych misji kampanii koreańskiej, gdyż dzieją się około 2 tysiące lat p.n.e. Połowa historii amerykańskiej dzieje się w przyszłości, więc jej też nie można komentować, jeżeli chodzi o prawdę historyczną. Niestety, czasami uzbrojenie nie zgadza się z czasem. Twórcy gry powinni dostosować rozwój broni do epok w kampanii. Wątpię czy w I wojnie światowej brały udział czołgi (owszem, brały – przyp. red.) Misje są ciekawe i zróżnicowane. Gdy w jednej zdobywamy terytorium, w drugiej musimy zyskać sojuszników. W jeszcze innej musimy ukrywać rozwój armii przed zaborcami, a następnie zniszczyć ich. Po pewnym czasie zaczyna nas jednak nudzić wykonywanie tych samych czynności, takich jak budowanie miasta (chociaż na początku gry bardzo nas to bawi). Szkoda tylko, że nie dostajemy żadnej nagrody za wykonywanie zadań dodatkowych. Przejście wszystkich misji kampanii może zająć nam wiele wieczorów. Nawet do 35 godzin! Jest jednak jeden problem: niektóre misje są źle wyważone. Kilka musimy przechodzić 4-5 razy by je ukończyć, za to inne są po prostu za łatwe. Weźmy np. trzecią misję w kampanii koreańskiej: gdy zaczynają nas atakować Chińczycy, musimy bronić miasta, dopóki nie uciekną wszyscy uchodźcy. Następnie bronimy pewnego przyczółku do przybycia posiłków. Gdy powstrzymamy pierwszą falę najeźdźców, wysyłamy robotników do zbudowania miasta za rzeką. Wycofujemy się do innych przyczółków, gdzie bronimy targowisk, z których wyjeżdżają wozy kupieckie z surowcami potrzebnymi do nowo budowanego miasta. Gdy karawany dotrą, obwarowujemy przyczółek i czekamy na ostatnią fale wrogów. Gdy ich zniszczymy, możemy cieszyć się zwycięstwem.
Obraz jest trójwymiarowy, lecz możemy tylko przybliżyć i oddalić widok. Grafika stoi na niskim poziomie. Efekty pogodowe są słabe: śnieg wygląda jak trawa pomalowana białą farbą. Budynki wyglądają ładniej niż otoczenie. Na przybliżeniu widzimy takie szczegóły, jak otwarte okna lub kukła do ćwiczeń w koszarach. Ale niestety konstrukcje wyglądają jak pudełka. Za to widzimy je w wielu wersjach (wraz z przechodzeniem do różnych epok). Pojazdy też przypominają pudełka. Gąsienice czołgu wyglądają tragicznie. Interfejs jest z kolei ładny i czytelny. Przed każdą misją mamy wyświetlone zdjęcia opisujące tło historyczne. Są zrobione w programie gry i niestety bardzo nieczytelne. Po każdym uderzeniu katapulty lub wystrzale z karabinu na proch, wydobywają się kurzawy dymu, a pociski pozostawiają smugi. Lecz ogólnie efekty te wyglądają słabo. Oprawa dźwiękowa jest bardzo słaba. Słyszymy tylko trzy utwory (plus jeden w menu). Żołnierskie okrzyki szybko się nudzą. Wystrzały i odgłosy brzmią jednak nie najgorzej. Empire Earth 2 jest grą dobrą, lecz bardzo niedopracowaną. Grafika i dźwięk są kiepskie. Zachowanie jednostek czasami jest denerwujące. Ale dobry tryb wieloosobowy jest naprawdę wielkim atutem tej gry. Osoby, które nie wymagają od gry wysokiego poziomu trudności, ale po prostu chcą się dobrze bawić, niech jak najszybciej biegną do sklepu. Zabawa w śledzenie rozwoju historii ludzkości i podbijanie terenów (dla niewymagających graczy) jest naprawdę warte uwagi.
Metryczka
+ / -
Wymagania systemowe
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: 5569 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<< poprzednia | 1 | 2 |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
27.02.2009 |
Placze2 »
Ta gra jest super tylko za mało misji. Amerykański
więcej komentarzy
dodaj komentarz