Cities: Skylines

Cities: Skylines
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cities: Skylines
Producent: Colossal Order Ltd.
Dystrybutor:
Gatunek: Ekonomiczna
Premiera Pl:2015-03-10
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Ocena
czytelników 75 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Głosuj na tę grę!

Cities: Skylines

Cities: Skylines opiera się na bardzo prostych regułach, ale niestety z początku każe nam dojść do nich samemu. Wiele miast poszło na stracenie, bo bezsensownie wydawałam pieniądze na słupy energetyczne, podczas gdy domy same "zarażały się prądem". Równie długo bawiłam się z wodą nie mając pojęcia, że można robić tylko jedną instalację, a rura nie musi być podłączona do każdego domu. Dopiero kiedy wszystko pojęłam zrozumiałam, jakie to było oczywiste, więc jeśli macie jakieś problemy - pamiętajcie, że będzie już tylko lepiej!
cities-skylines-18960-1.jpg 1Muszę przyznać, że Cities: Skylines jest świetnym builderem, daje masę możliwości, łącznie z podziałem naszego miasta na dzielnice i dla każdej można ustanowić odrębne przepisy. Byłam trochę rozczarowana, że budynki budują się same kiedy tylko przeznaczeę pod budowę kolejne ziemie. Wolałam mieć na to wpływ, czy to będzie wieżowiec, budynek owalny czy niski blok. Jednakże tyle rzeczy jest do zrobienia, że po prostu bym nie zdążyła ze wszystkim, jeśli chciałabym, aby miasto powstało jeszcze w tym roku. Wprowadzenie automatyzacji i awansowanie budynków, kiedy wszystkie potrzeby mieszkańców są zaspokojone, było strzałem w dziesiątkę. Jednakże nie w każdym przypadku.

BOLĄCZKI DUŻYCH MIAST

Najbardziej irytują mnie drogi, które podczas budowy automatycznie się wyginają w kierunku najbliższej funkcjonującej już jezdni. W momencie kiedy mam w głowie jakiś wzór tego miasta, bywa to frustrujące.

Występuje tu także bardzo ograniczona rotacja. Budynki automatycznie dopasowują się do jezdni i nie od nas zależy, w którą stronę, a czasem jest to naprawdę istotne. Położenie tutaj ronda zgodnie z naszą wolą także granicz
y z cudem, choć ono reaguje na rotację, to jednak tylko co ileś stopni. Ciężko je dopasować, tak jakbyśmy chcieli.

Brakuje mi też tutaj możliwości przeskakiwania między jednym typem budowli, aby móc nią zarządzać. Przykładowo, chcę oczyścić wszystkie wysypiska śmieci, mam ich z 50. Muszę je podświetlić na mapie i znaleźć każdy z osobna, by kliknąć i włączyć oczyszczanie każdemu z osobna i tak 50 razy. Nieprzemyślane to było.

Ozłocę też twórców jeśli kiedyś wprowadzą system powiadomień o zbliżającym się końcu miejsca na wysypisku czy cmentarzu. Obie budowle, kiedy przestają funkcjonować, mogą prowadzić do sporej katastrofy w naszym mieście, a kiedy są pełne, to ich oczyszczanie zajmuje masę czasu. Nie można oszukiwać i po prostu daną budowlę skasować, a w jej miejsce wybudować nową, więc trzeba tego po prostu pilnować i co jakiś czas sprawdzać. W momencie kiedy nasze miasto jest duże, często nawet nie pamiętam, gdzie co budowałam i muszę ganiać po zakładkach i wyszukiwać po całej mapie, by sprawdzić, czy aby na pewno nie skończyło się jeszcze miejsce. Kiedy taką kontrolę trzeba wykonywać regularnie, co jakiś czas, bywa to upierdliwe. Nigdy też nie wiem, kiedy oczyszccities-skylines-18960-2.jpg 2zanie się kończy i mogę ponownie włączyć do użytku budynek, kolejna kontrola którą trzeba co jakiś czas robić wyszukując po całej mapie wysypisk i cmentarzy. Tu jak na złość nie ma automatycznego włączenia się po oczyszczeniu całości.

PŁACZ I PŁAĆ, POTEM GRAJ

Kolejnym przykrym problemem na który cierpi większość gier Paradoxu, jest masa DLC. Brakuje Ci trochę akcji w czasie budowania? Kup klęski żywiołowe! Myślisz, że masz już w swoim mieście wszystko - dokup zabytków. Nuży Cię ten sam obraz - kup padający śnieg... Mimo to mając samą podstawkę też można się zabawić przez wiele godzin. Z kolei pełna rozgrywka ze wszystkimi opcjami to dopiero wisienka na torcie. Daje nam praktycznie nieograniczone możliwości zarządzania miastem, jego ekonomią, ekologią, korkami, osiedlami, komunikacją miejską.

Na razie muszę stwierdzić, że Cities: Skylines jest naprawdę dobrą grą, która bije konkurencje na głowę, przyjemną i mimo wszystko trudną. Mieszkańcom ciągle coś się nie podoba, a zanieczyszczenia rozszerzają się strasznie szybko i mogą powodować epidemie. Mimo to wiele jeszcze w tej grze można poprawić i ulepszyć, ale nie ma gier idealnych. Albo jest ich bardzo niewiele;)

Autor: tenshi_chan
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję