LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Capitalism II

Capitalism II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Capitalism II
Producent: Enlight Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Ekonomiczna
Premiera Pl:2002-04-28
Premiera Świat:
Autor: Gonzo
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Głosuj na tę grę!

Capitalism 2

Capitalism 2

Niestety w pierwszą część Capitalismu nie grałem, więc nie mogę powiedzieć, co przybyło, co zostało ulepszone itp. Ale co z tego! Na szczęście grałem (i gram nadal) w drugą część wspaniałej gry Capitalism 2.

Jak nazwa wskazuje, jest to gierka traktująca o ekonomii. Zaczynamy od małej firmy a kończymy na wielkiej korporacji, rozprowadzającej i produkującej swoje towary w kilku miastach (naturalnie, jeśli nam się uda rozwinąć naszą firmę do korporacji, a informuje: nie jest to prosta czynność!).

Po instalacji (która przebiega dość szybko i bezproblemowo) i uruchomieniu gry, ujrzymy wprowadzające nas do trudnego, bezlitosnego i "zabójczego" (porachunków mafijnych na szczęście (?) w grze nie ma:)) świata biznesu. Po intrze ujrzymy menu i opcje pozwalające na rozpoczęcie gry dla jednego gracza (Gra jednoosobowa), rozpoczęcie gry w sieci (Gra sieciowa), ujrzenia najlepszych wyników (Hol sławy), zobaczenia, kto tworzył grę (Autorzy) i wyjścia (Wyjść). Gdy wybierzemy pierwszą opcję (Gra jednoosobowa) będziemy mogli rozpocząć kampanię, rozpocząć "własną" grę (możemy skonfigurować wszystkie (chyba) opcje dotyczące rozgrywki) i przeszkolić się w samouczku. Kampania nie zawiera wiele misji, lecz na szczęście możemy jak wyżej pisałem zagrać we własną grę, w której m.in. możemy ustalać sobie cele naszej korporacji.

Teraz więcej o właściwej rozgrywce. Zaczynamy od małej firmy (może to być sklep detaliczny), przeglądamy nasze akcje (gra na giełdzie) i zazwyczaj na początku wypuszczamy nowe, aby zyskać trochę kasy, której na początku wiecznie brakuje, i za uzyskane w ten sposób pieniądze budujemy farmy i fabryki, aby uniezależnić nasze sklepy od innych dostawców (na początku gry jest to port, a później moż

e to być przeciwnik). Gdy zaczniemy zarabiać jakieś pieniądze (czytaj: małe), budujemy kolejne fabryki, kopalnie, platformy wydobywające ropę naftową, budynki handlowe (które komuś wynajmujemy ), rezydencje, placówki badawcze itp. itd. Tak czy inaczej jest tego bardzo dużo.

Ciągle piszę o fabrykach i kopalniach, a nie napisałem, co się w nich produkuje lub wydobywa. No i nie napiszę, ponieważ gdybym chciał wymienić produkty, które wytwarza się fabrykach, to nie starczyłby mi tydzień!:) Tyle tego jest. Począwszy od płatków kukurydzianych (powstaje, gdy łączymy kukurydzę z cukrem), poprzez telefony komórkowe, sprzęt hi-fi, aż do komputerów i samochodów! Innymi słowy: możliwości produkcji jest bardzo dużo! Postaram się na przykładzie płatków kukurydzianych (jednego z najłatwiejszych produktów do wytworzenia) opisać przebieg ich produkcji.
W fabryce ustawiamy opcję kupowania kukurydzy i cukru (możemy kupować towar z portu, od przeciwnika, (czego nie polecam z wiadomych przyczyn) lub samemu wytwarzać te towary na własnych farmach. Następnie wybieramy (w fabryce oczywiście) opcję wytwarzania,

doprowadzamy połączenia od naszych półproduktów (kukurydza i cukier) do "komórki" z ustawioną opcją wytwarzania, tworzymy komórkę sprzedaży i.. czekamy na kogoś zainteresowanego kupnem płatków kukurydzianych.:) Brzmi skomplikowanie, ale w rzeczywistości takie nie jest. Przypomnę, że opisywałem baaardzo prostą produkcję towaru. Zabawa zaczyna się, gdy chcemy wyprodukować komputer lub samochód! Masa towarów do sprowadzenia, potrzebnych kilku fabryk i dużych pieniędzy.

W skrócie tak maluje się rozgrywka: budujemy, kupujemy, wytwarzamy, sprzedajemy, zarabiamy, badamy. A właśnie! Co do badania, to budując

Capitalism 2

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję