Battle of Survival

Battle of Survival
Sztab VVeteranów
Tytuł: Battle of Survival
Producent: Bos Wars Team
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2003-10-27
Premiera Świat:
Autor: 4449
Ocena
czytelników 77 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 35% procent
Głosuj na tę grę!
Battle of Survival
Z pojazdami naziemnymi jest trochę lepiej, czołgi i artyleria robią dużo szumu na palcu boju. Ale np. taki Bugi jest niewiele mocniejszy od piechoty. Wiele śmiechu wzbudziła we nie jednostka o nazwie APC Smolder, o wyglądzie tragicznym - białej kostki na gąsienicach, ale za to teksty wymawiane przez nią podczas wydawania rozkazów są, nie tak jak u wszystkich pozostałych, w języku angielskim, lecz w rosyjskim. Może z tym rosyjskim trochę przesadziłem, ale akcent ma wyraźnie „dalekowschodni”. Trochę dziwnie to brzmi na tle innych odgłosów, ale jest spoko. Podstawowym pojazdem będzie oczywiście czołg, przy pomocy którego przejdziemy całą grę. Nie ma bowiem większego sensu produkowania różnych jednostek w naszej armii. Produkujemy jeden, góra dwa typy i ruszamy na bazę wroga. Zero taktyki i myślenia, a podobno jest to gra strategiczna… ech. Do pojazdów naziemnych podłączono również jednostkę o nazwie Harvester (łatwo się domyśleć, jakie jest jej zadanie), która niezwykle szybko i sprawnie wydobywa surowce, jest ona bardzo pomocna, gdyż robotnicy są dosyć powolni.

Battle of Survival 182950,1
Myśliwce na kilka sekund przed śmiercią


Pojazdy latające nie są zbyt ciekawe, ani przydatne w boju, używa się ich głównie do badania mapy, ze względu na ich szybkość oraz umiejętność przelatywania nad przeszkodami terenowymi. Po znalezieniu bazy wroga giną dosyć szybko z powodu słabego opancerzenia oraz miernej siły ognia. Jednak warto trzymać kilka sztuk choćby do odsłaniania nieznanych części mapy.

Twórcy gry podjęli również marne próby zaimplementowania do gry elementów RPG. Każda jednostka może zbierać doświadczenie, a także naliczana jest jej liczba zabitych przez nią wrogów. Wiadomo, im więcej doświadczenia, tym wyższy poziom i silniejsza staje się jednostka. Brzmi to fajnie, ale w rzeczywistości kompletnie się nie sprawdza, jednostki giną równie szybko jak są produkowane, więc nie mają szans zebrać jakąś sensowną liczbę punktów doświadczenia.

Battle of Survival 183007,1
W naszej bazie nigdy nie dzieje się nic ciekawego


Liczba oraz rodzaje budynków to również jest standardowy zestaw. Nie ma sensu, więc opisywać, co i jak. Warto nadmienić, że budynek o nazwie Research Facility pozwala na wynajdywanie nowych technologii (to już zrobiono w miarę inteligentnie). Można rozwijać dwie gałęzie, jedno związane z wydobyciem surowców (lepsze narzędzia), druga związana w wojskowością (nowe jednostki piechoty). To bardzo niewiele, ale należy uznać to za zaletę.

Gra posiada również tryb multiplayer, a jakże! Umożliwia on grę tylko i wyłącznie prze sieć lokalną. Jak na złość takowej w domu nie posiadam, ale od czego mamy program Hamachi. Niestety nie udało mi się znaleźć żadnych chętnych do gry. Cóż, taka gra odrzuca już z daleka. Znajomi na widok tej produkcji reagowali śmiechem i odmawiali współpracy.

Battle of Survival 183020,1
Czołgi szybko rozprawiają się zaś z bazą wroga


Grafika jest dwuwymiarowa i niezbyt wysokich lotów. Dla przykładu jednostki piechoty to niezbyt wyraźne, rozmazane, różnokolorowe plamki, pozostałe rzeczy np. budynki i elementy krajobrazu są co najwyżej poprawne. Jeżeli jesteś fanem fajerwerków graficznych zafunduj sobie lepiej najnowszego C&C.

Z dźwiękiem wcale nie jest lepiej. W menu opcji można ustawić głośność muzyki, której w grze… nie ma! Niewielka to strata, gdyż można bezproblemowo grać w włączonym odtwarzaczem muzyki np. Winampem. Niezwykle irytujące są teksty wypowiadane przez jednostki po wydaniu rozkazu (np. wymieniony przy okazji opisywania jednostek „pseudo-Rusek”), wysłuchiwanie cały czas tych samych kwestii doprowadza człowieka do szału, ale jakoś da się to wytrzymać.

Czy można by Battle of Survival komuś polecić? Ciężko powiedzieć, jest nawet niezła w małych dawkach (15 min to max), dłuższa gra nie ma sensu. Może tryb multi sprawdzi się na nudnych lekcjach informatyki? Po prostu nie warto się zbytnio tą grą interesować. Lepiej zapłacić a otrzymać coś porządnego.

Metryczka
Grafika 15%
Muzyka 0%
Trudność 25%
Grywalność 45%


Ocena końcowa
35%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots w małych dawkach nawet ujdzie
MINUSY
dots brak muzyki
dots grafika sprzed 10 lat
dots mała różnorodność jednostek i budynków
dots śmiesznie niski poziom trudności
dots z ekranu wieje nudą
Wymagania systemowe
Brak danych (ale na każdym złomie ruszy;)).



Grand10pelu
E-mail autora: grand_pelu(at)o2.pl


Autor: 4449
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję