Bad North
Sztab VVeteranów
Tytuł: Bad North
Producent: Plausible Concept
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Tytuł: Bad North
Producent: Plausible Concept
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Bad North
Recenzowana pozycja pozwala nam pokierować wojami trudzącymi się obroną Siedliszcz przed wybitnie łupieżczymi najazdami wrażych drakkarów – ot, jesteśmy jakby najemnikami, którzy oferują usługi obronne miastom zagrożonym przez przybycie najeźdźców z tytułowej niezbyt przyjacielskiej Północy.
Co niepozbawione znaczenia, wszystkie bronione lokacje to wyspy, teoretycznie więc winniśmy rozglądać się na wszystkie strony świata, bo przeciwnik może – i często to uczyni – nadpłynąć z zupełnie innego kierunku, niż byśmy się go spodziewali przy rozstawianiu swych sił. Szczęśliwie broniony obszar nie jest wielki i może sprawnie się przemieścić, dotyczy to jednak również rywala, a niejednokrotnie każda sekunda jest cenna i ważka.
Niestety w tym również przejawia się kontrowersyjność gatunku, a mianowicie jednak niemały nacisk przezeń kładziony na aspekt zręcz
nościowy. Tu naprawdę niedokładnie wycelowany kursor potrafi się zemścić niezwykle brutalnie. Trzeba jednak przyznać, że sterowanie jest autentycznie intuicyjne i dopracowane, tak że ewentualne niedociągnięcia trzeba w całości przyjąć na własne sumienie. Szkoda tylko, że ewentualne błędy są właściwie nieodwracalne, gra nie oferuje bowiem swobody zapisu stanu gry – ten następuje automatycznie po zakończeniu danego etapu, jednorazowo i bez możliwości odwrotu.
Gra tak naprawdę stanowi kolaż elementów zręcznościowych i taktycznych, skromnie przyprawionych wymogami planowania strategicznego – dzielenia sił, rozwijania podległych oddziałów itp. – jednakże ich udział trudno uznać za większy niż skromny.
Niestety Bad North dość szybko nuży, łączna liczba elementów wchodzących ze sobą w różnorakie kombinacje nie jest bowiem zbyt oszałamiająca, zwłaszcza na dalszych etapie. Trochę ratuje to wyróżnienie trzech poziomów trudności, przy czym najwyższy potrafi dość szybko dać w kość. Nade wszystko jednak brak trybu swobodnej rozgrywki, możliwości niejako skonfigurowania warunków konfliktu.
Do gustu przypadła mi oprawa audiowizualna produkcji. W dużej mierze cechuje ją umowność i odwołanie się do wyobraźni gracza, niemniej nie można jej odmówić estetyczności, jak też – co chyba najważniejsze – przejrzystości.
Bad North to gra wciągająca i dość wymagająca, acz trudno mi sobie wyobrazić powrót do niej po spełnieniu recenzenckiego obowiązku. Ten ostatni nie był wolny od znacznej przyjemności, acz właściwie o wyłącznie jednorazowym charakterze.
Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/bad_north
Autor: Klemens
Co niepozbawione znaczenia, wszystkie bronione lokacje to wyspy, teoretycznie więc winniśmy rozglądać się na wszystkie strony świata, bo przeciwnik może – i często to uczyni – nadpłynąć z zupełnie innego kierunku, niż byśmy się go spodziewali przy rozstawianiu swych sił. Szczęśliwie broniony obszar nie jest wielki i może sprawnie się przemieścić, dotyczy to jednak również rywala, a niejednokrotnie każda sekunda jest cenna i ważka.
Niestety w tym również przejawia się kontrowersyjność gatunku, a mianowicie jednak niemały nacisk przezeń kładziony na aspekt zręcz
Gra tak naprawdę stanowi kolaż elementów zręcznościowych i taktycznych, skromnie przyprawionych wymogami planowania strategicznego – dzielenia sił, rozwijania podległych oddziałów itp. – jednakże ich udział trudno uznać za większy niż skromny.
Niestety Bad North dość szybko nuży, łączna liczba elementów wchodzących ze sobą w różnorakie kombinacje nie jest bowiem zbyt oszałamiająca, zwłaszcza na dalszych etapie. Trochę ratuje to wyróżnienie trzech poziomów trudności, przy czym najwyższy potrafi dość szybko dać w kość. Nade wszystko jednak brak trybu swobodnej rozgrywki, możliwości niejako skonfigurowania warunków konfliktu.
Do gustu przypadła mi oprawa audiowizualna produkcji. W dużej mierze cechuje ją umowność i odwołanie się do wyobraźni gracza, niemniej nie można jej odmówić estetyczności, jak też – co chyba najważniejsze – przejrzystości.
Bad North to gra wciągająca i dość wymagająca, acz trudno mi sobie wyobrazić powrót do niej po spełnieniu recenzenckiego obowiązku. Ten ostatni nie był wolny od znacznej przyjemności, acz właściwie o wyłącznie jednorazowym charakterze.
Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/bad_north
Autor: Klemens