Warlords Battlecry

Warlords Battlecry
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warlords Battlecry

Epizod 4- Visiting the Seer (Film)

Epizod 5- The Red Maw

Cel: Znaleźć drogę poprzez Guardian Pass. Minos i nasz Bohater muszą przeżyć.

Po raz kolejny pojawia się Paridian wyjawiający nam cel naszej kolejnej misji. Nigdy mu nie zapomnę tego co zrobił Elanie. Kheldan dziękuje nam za towarzystwo i opuszcza naszą drużynę. W ten oto sposób nasz Bohater został jedynie z Minosem. Zadanie jest niezwykle trudne, albowiem w górach czai się spora grupa Zabójców. Sami sobie nie poradzimy. Jakież to szczęście, że zachcą się do nas przyłączyć Krasnoludy pracujące w pobliskich kopalniach (tak przy okazji to szkoda czasu na przejmowanie nad nimi kontroli). Dwie znajdują się na południu a pozostałych 6 na północy. Z każdej kopalni przyłączy się do nas dwóch Biegaczy i w ten oto sposób zgromadzimy całkiem niezłą armię. Udajemy się maksymalnie na północ i pomiędzy drzewami odbijamy na zachód. Dość szybko czeka nas starcie z pierwszym z Zabójców- nie próbujcie go przypadkiem zlekceważyć! Wspomóżcie nasz oddział odpowiednimi zaklęciami. Kluczymy pomiędzy górami, tak by ominąć pozostałych Zabójców. Puśćcie przodem Minosa, ma on największy zasięg wzroku. Idziemy najpierw na południe i na południowy zachód, a następnie na północny zachód. Po raz kolejny odbijamy na południowy zachód i na zachód. Aż do tego momentu nie powinniście natknąć się na żadnych przeciwników. Teraz czeka nas niezwykle trudna potyczka- 6 Zabójców wraz z Bohaterem stoi nam na drodze. Frontalny atak skazany jest na porażkę! Istnieją dwa sposoby na pokonanie tej przeciwności. Albo za pomocą Minosa pojedynczo wyciągamy zabójców i wciągamy ich z zasadzkę gdzie przebywa cały nasz oddział, albo zdajemy się na prędkość naszego Bohatera i zwyczajnie przebiegamy w pobliżu naszych wrogów (odniesiecie pewne obrażenia, dlatego nasz Heros musi być w 100% zdrowy). Najlepiej zastosować kombinację tych dwóch sposobów- pojedynczo wybić tylu Zabójców ilu możecie i na koniec puścić galopem naszego Bohatera (przyda się również czar Tarcza). Otrzymamy 51 punktów doświadczenia (razem 513) i awansujemy na kolejny poziom. 8 Punktów umiejętności przeznaczamy na naukę czarów Firebreath, Fire Elemental i Ring of Fire (wszystkie z kanonu magii Piromancji). Na wzmocnienia możemy przeznaczyć 15 punktów.

Epizod 6- Towards Archanon

Cel: Pokonać wszystkie Orki i Elfy Ciemności. Minos i nasz Bohater muszą przeżyć.

Niezwykle trudna misja, dawno nie spotkałem się z takim wyzwaniem! Sądzę, że autorzy gry trochę przesadzili, albowiem bardzo wiele zależy od naszego szczęścia. Zalecam uzbroić się w cierpliwość, kawę i kanapki- to trochę potrwa ;-). Znowu dowodzimy grupą ludzi. Szybko budujemy Pałac, i przejmujemy kontrolę nad znajdującymi się na północy okolicznymi kopalniami Złota (2), Węgla (3) i Rudy (2). Dalej natrafimy jeszcze na kopalnie Złota (1) i Kryształu (1) i zawracamy. Na zachód od naszego pałacu znajdują się kopalnie Kryształu (2), Złota (3) i kawałek dalej Rudy (3) i Węgla (1). Wciąż kierujemy się na zachód, w pobliżu Mauzoleum (jak zwykle otrzymamy zadanie) natrafimy na jeszcze dwie kopalnie Rudy (1) i Węgla (1). To by było na tyle, dookoła nas rozstawione są silne posterunki Orków broniące dostępu do bazy Elfów Ciemności znajdującej się na północnym zachodzie. Pora dokładniej zająć się rozbudową naszej bazy, albowiem tym razem jest to szczególnie ważne. Po pierwsze przyda się więcej wieśniaków których umieszczamy w kopalniach złota by w ten sposób zapewnić sobie szybszy dopływ tego cennego kruszcu. Dość szybko stawiamy wieżę (albo dwie) w pobliżu naszej bazy i wypełniamy je łucznikami. Jest to niezbędne, albowiem ataki przeciwnika nadejdą błyskawicznie. I pozostaje się wam jedynie modlić by wrogi bohater nie uderzył zbyt szybko. Jego pokonanie stanowi 50% sukcesu, jednak jest niezwykle trudne. Dysponuje on potężnym czarem zab

ierającym ok. 150 punktów życia wszystkim naszym jednostkom w jego pobliżu. Istnieją dwa sposoby by go powstrzymać (niestety dość słabe). Po pierwsze- nigdy nie atakujcie całą grupą, a jedynie z dystansu za pomocą łuczników starajcie się ubić bydlaka. Jest to niezwykle trudne i czasochłonne. Drugi sposób wymaga nieco szczęścia- gdy wróg uderzy, nie rzucajcie się do frontalnego ataku, a jedynie posyłajcie pojedyncze jednostki w nadziei, że skorzysta on z zaklęć i wyczerpie limit punktów magii. Dopiero teraz atakujemy wszystkimi siłami. Niestety, ranny przeciwnik natychmiast umyka z pola walki, a biega dość szybko. Pozostaje czekać na kolejny atak, stosować identyczną taktykę i mieć nadzieję, że za tym podejściem uda się nieprzyjaciela uśmiercić. Jak już wspomniałem zabicie wrogiego Herosa stanowi 50% sukcesu i potrzeba do tego sporo szczęścia, albowiem jeśli zaatakuje on w początkowych fragmentach gry, będziecie praktycznie bezbronni. Pamiętajcie o tym i nie zniechęcajcie się zbyt szybko! Po uporaniu się z wrogim Bohaterem, ataki przeciwnika znacznie stracą na sile i częstotliwości, a my będziemy mogli zając się standardowym rozbudowywaniem bazy i przygotowywaniem ofensywy. Dość szybko postawcie Gniazdo i stwórzcie kilka Orłów czy też później Pegazów do obrony naszych kopalń- przeciwnik lubuje się w błyskawicznych atakach z wykorzystaniem Ognistych Ptaków. Do poprowadzenia pierwszej akcji ofensywnej wystarczy przeciętna armia- 5 Paladynów wspieranych przez naszych Bohaterów i dwóch Białych Magów powinno wystarczyć. Udajemy się na północ rozbijając posterunki Orków- cztery wieże strzelnicze i trochę jednostek. W Mauzoleum możemy podjąć się wykonania kolejnego zadania, a w pobliżu znajduje się kopalnia Rudy (1). Droga do bazy wroga stoi praktycznie otworem. Broni ją jednak bardzo duża liczba wież strzelniczych- do ich zniszczenia potrzebna będzie nieco większa armia. Warto jednak udać się na północny zachód i zniszczyć pierwszą z wież dzięki temu możemy przejąć kontrolę nad trzema kopalniami (Ruda (3), Złoto (3), Kryształ (3) znajdującymi się w pobliżu. Przygotowujemy się do ostatecznego uderzenia nie zapominając o ciągłej rozbudowie naszej bazy. Po raz pierwszy zachęcam do rozbudowania Gniazda do trzeciego poziomu i zatrudniania Smoka!. 8 Paladynów i 3 Białych Magów powinno wystarczyć do zrównania bazy wroga z ziemią. Uważajcie jednak na małą niespodziankę- może tam na was czekać sam król przestworzy- Smok! W pełni zasługuje on na swoją reputację, nie ma szans by go pokonać! Jedynym rozwiązaniem jest stworzenie własnego Smoka który mu sprosta. Do tego czasu proponuję się modlić by przeciwnik nie wpadł na pomysł zniszczenia waszej bazy- Smokowi zajmie to tylko chwilę. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zabawa w kotka i myszkę- nasz Heros ściąga na siebie uwagę Bestii, podczas gdy reszta naszych oddziałów niszczy bazę nieprzyjaciela, a my tworzymy własnego potwora. Przy odrobinie szczęścia wroga bestia zajmie się niszczeniem kopalni- to da nam trochę cennego czasu. Innym ryzykownym acz skutecznym sposobem na zabicie Smoka, może być wykorzystanie czaru Resist Fire- uodporni on naszego Bohatera na Ogień i bestia nie będzie w stanie nic nam zrobić. W miejscu gdzie jeszcze niedawno wznosiła baza wroga natrafimy na kopalnie: Węgla (3), Kryształu (3) x2, Złota (3), Rudy (3) i Złota (2)- warto je na wszelki wypadek przejąć. Teraz pozostaje jedynie rozprawić się z posterunkiem Orków który znajduje się na południu (czyli na zachód od naszej bazy), podobnie jak poprzednio do zniszczenia mamy cztery wieże (ustawione po dwie) i trochę jednostek. Na wzgórzu w centrum mapy przebywa wrogi Heros który wraz z drużyną pilnuje 7 skrzyń ze skarbami! Wystarczy posłać wszystkich do piekła, wyłapać potencjalnych uciekinierów i rozkoszować się zwycięstwem w tej niezwykle trudnej misji. Nasz bohater otrzyma 52 punkty doświadczenia, a na wzmocnienia możemy przeznaczyć 14 punktów.
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
11.11.2008 | Klemens » Zły adres, siwku123, my nie popieramy piractwa...
09.11.2008 | siwek123 » siema ej przyslij mi ta gre na poczte plx 3 wersje
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 95%
I i II to najlepsze części tej gry.
Szymiii - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję