Warlords Battlecry

Warlords Battlecry
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warlords Battlecry

Epizod 2- Mountain Trails

Cel: Pokonać wszystkie Orki by móc przedostać się przez góry. Minos, Kheldan i nasz bohater muszą przeżyć.

Nastąpiła mała zmiana- tym razem dowodzimy grupą Krasnoludów. Ich przywódca Kheldon wdzięczny za uratowanie Karawany ofiarował nam swoją pomoc i obiecał przeprowadzić poprzez góry. Mimo wszystko będzie to piekielnie trudne zadanie. Drugą zmianą jaką natychmiast da się zauważyć jest pogoda. Nie dość że mamy noc to jeszcze pada deszcz. Pięknie, jeszcze tego brakowało ;-). Szybko stawiamy Pałac i zaczynamy rozbudowywać naszą bazę. Krasnoludy dysponują innym wachlarzem technologicznym niż ludzie- postaram się pokrótce przybliżyć najważniejsze różnice. W Pałacu można zwiększyć szybkość Biegaczy- moim zdaniem szkoda na to pieniędzy. Po postawieniu Koszar możemy jedynie trenować jednostki Biegaczy. Budowniczych rekrutuje się w Kuźni- warto o tym pamiętać. Po wybudowaniu Kuźni możemy w Koszarach trenować jednostki Piechoty. Gdy rozbudujemy Pałac do drugiego poziomu uzyskamy możliwość budowania Targowiska (standardowe), Strzelnicy (znakomici Kusznicy) i małych wież obronnych. Po rozbudowaniu Pałacu do poziomu 3, możemy budować Tawernę (a w niej rozpocząć badania nad powiększeniem Morale naszych oddziałów- 1,2,3 i produkcją Piwa). Szczególnie Piwo ma zbawienny wpływ na Krasnoludy, albowiem zwiększa ich szybkość i zdolności bojowe aż o 4 punkty. Po postawieniu Karczmy możemy w Koszarach trenować potężnych Berserkerów. Są nieco powolni, ale dowodzeni przez charyzmatycznego dowódcę i wypiciu kilku piwek stają się prawdziwymi maszynami do zabijania. Standardowo możemy wybudować również Gniazdo (wspaniałe Gryfy). Po rozbudowaniu Pałacu do poziomu czwartego można postawić Bibliotekę i rozpocząć badania np. nad szybszą budową nowych budynków. Dysponujmy małą armią- 4 jednostki piechoty, 1 Biegacz, jeden budowniczy plus oczywiście nasi Bohaterowie- początkowo powinno to wystarczyć. Szybko przejmujemy trzy kopalnie znajdujące się w pobliżu: Ruda (3), Węgiel (3) i Złoto (3) i odbijamy na zachód, po drodze przejmując kopalnie Kryształu (2)- by było szybciej może to zrobić Kheldan. A spieszyć się trzeba, od tego zależą losy tej misji. Jedyną naszą nadzieją jest szybkie wyeliminowanie części przeciwników, albowiem dysponują oni o wiele większymi zasobami surowców i w dłuższej walce skazani jesteśmy na porażkę. Cały czas w Koszarach trenujcie nowe oddziały Piechoty i Łuczników. Grupujemy 3/4 naszej armii (piechotę pozostawiamy do obrony bazy) i wyruszamy na zachód. Po dość długim marszu natrafimy na kopalnie Węgla (1) i tuż obok na wzgórzu- Kryształu (1). Przejmiemy je później, najpierw zajmiemy się unicestwieniem bazy wroga, która znajduje się tuż obok na zachodzie. Cały czas w Koszarach trenujcie nowe oddziały Piechoty i Łuczników- przydadzą się już niedługo. Rzucamy wszelkie przydatne czary pomocnicze (obowiązkowo Błogosławieństwo i Invigorate) i ruszamy do boju. Zaskoczony nieprzyjaciel nie powinien stawiać większego oporu- postarajcie się zlikwidować jego Bohatera- będzie to trudne, ale zaoszczędzi w przyszłości nieco problemów. Po drugiej stronie rzeki na zachodzie znajduje się sporo kopalni- Złoto (3) x2, Węgiel (3) x 2, Ruda (3) x2 i Kryształ (3)- poświęćcie nieco czasu i przejmijcie nad nimi kontrolę, odsyłając w tym samym czasie do bazy całą naszą armię. Na północny znajduje się jeszcze Kopalnia Rudy (1) jednak szkoda cennego czasu by się nią zająć. Wracamy Herosem do bazy, natychmiast grupujemy wszystkie nasze jednostki i wyruszamy na kolejne podboje. To wyeliminowania pozostało nam jeszcze dwóch groźnych przeciwników- przynajmniej jednego z nich trzeba jeszcze ubić, inaczej z każdą minutą stawać się będą oni coraz potężniejsi. Ruszamy na północ, mijamy kopalnie Złota (2)- przejmiemy ją później, natrafiamy na kolejne dwie kopalnie (Złoto (1), Węgiel (1) i wkraczamy do bazy wroga. Walka będzie dość trudna, jeśli możecie, to warto dostarczyć naszym jednostkom Piwa, jego koszt nie jest znowu taki duży (20 sztuk złota od osoby), a znacznie zwiększy ono ich zdolności bojowe. Niech nasi wojacy gromią jednostki nieprzyjaciela, podczas gdy ustawiony w centrum Bohater będzie się starał przejąć kontrolę nad pobliski budynkami- to chyba najlepsze rozwiązanie. Po wygranym starciu, warto zaopiekować się pobliskimi kopalniami Kryształu (2), Rudy (2), Węgla (3), Rudy (3), Złota (3) i znajdującymi się na zachodzie kopalniami Złota (3) i Kryształu (3). Wrac

amy do bazy- nasza armia poniosła prawdopodobnie duże straty i w przypadku uderzenia kolejnego wroga nie będziemy mieli większych szans. Tworzymy silną grupę, nie przejmując się zbytnio obroną naszych kopalń- surowców mamy aż w nadmiarze. Na północnym zachodzie, w centrum mapy znajdują się kolejne cztery Kopalnie (Kryształ (1), Węgiel (3), Ruda (3), Złoto (3), a także kamienny most pilnowany przez neutralny oddział Orków (czerwoni). Prowadzi on nas na wyspę na której przybywają pozostałe Orki wraz z dowódcą- warto się tam wybrać, albowiem pilnuje on trzech skrzyń ze skarbem. Gdy tylko zbierzemy odpowiednio silną armię (10 jednostek piechoty, 5 Berserkerów i kilku łuczników wspieranych przez naszych Bohaterów powinno wystarczyć) ruszamy rozprawić się z ostatnim wrogiem. Baza "zielonych" znajduje się w północno zachodnim narożniku mapy i trochę potrwa zanim tam dotrzemy. Cały czas rekrutujcie nowe jednostki- tak na wszelki wypadek, wszak nieprzyjaciel może się z nami rozminąć i uderzyć z północy. Przed potyczką standardowo dostarczamy naszym oddziałom zimne piwko (oczywiście bezalkoholowe ;-) i zaczynamy dzieło destrukcji. Na koniec trzeba przeszukać dokładnie bazę i wyeliminować wszystkie "niedobitki". Lepiej się z tym pospieszyć, albowiem wrogowie dość szybko założą nowe bazy. Warto jeszcze wspomnieć o konieczności wybudowania Gniazda drugiego poziomu i rekrutacji kilku Gryfów- nasi przeciwnicy bardzo często, już od wczesnych początków rozgrywki będą wysyłali w naszym kierunku latające paskudztwa- lepiej się zabezpieczyć. I pamiętajcie- szybkość działania jest w tej misji najważniejsza- każda sekunda ma wagę złota. Czym szybciej wyruszycie na wroga, tym większe szanse na końcowy sukces. Nasz Bohater otrzyma 48 punktów doświadczenia (razem 414) co pozwoli awansować na kolejny poziom. 7 punktów zdolności przeznaczamy na naukę czarów Cauterize, Berserker, podniesieniu umiejętności rzucania czarów kanonu Piromancji do 5 a także nad podniesieniem Szybkości naszego Herosa o +1. Na wzmocnienia możemy przeznaczyć 11 punktów (jeśli to możliwe zainwestujcie w jakąś jednostkę latającą, np. Gryfa).
Epizod 3- Guardians of the Seer

Cel: Nasz Heros musi dowiedzieć się czemu Minotaury walczą i odnaleźć jaskinię Jasnowidza. Minos, Kheldan i nasz Bohater muszą przeżyć.

Stosunkowo łatwa misja, dająca się niezwykle szybko ukończyć. Rozbijamy obóz i przejmujemy pobliskie kopalnie. Na wschodzie natrafimy na Rudę (3), Złoto (3) Rudę (3), Kryształ (3) i Węgiel (1). Na północy znajdują się kopalnie: Węgla (3) x2, Kryształu (3) i Złota (3). Na początek powinno to wystarczyć. Znajdujemy się w małej dolinie. Mamy dwie drogi- na północ i na zachód, każda z nich jest strzeżona przez dwie wieże strzelnicze. Blisko, na północnym zachodzie znajdują się jeszcze dwie kopalnie: Złota (1) i Węgla (1). Nasz Bohater może przemknąć się w pobliżu wież i odnosząc małe obrażenia przejąć nad nimi kontrolę. Jeśli posiadacie jednostkę latającą to warto wysłać ją na zwiad by poznać rozmieszczenie przeciwników. "Czerwone" Minotaury znajdują się na zachodzie, "pomarańczowe" w centrum, a "czarne" Orki na północ od naszej bazy. Jaskinia Jasnowidze położona jest na północnym zachodzie. Istnieje dość łatwa droga by się do niej dostać. Wystarczy nam stosunkowo mało liczna armia (kilka jednostek Piechoty). W tej misji nie trzeba przesadnie rozbudowywać bazy- im szybciej wyruszymy tym lepiej. Kierujemy się na północ, rozbijamy dwie wieże wroga. Kawałek dalej znajduje się mała dolinka- warto posłać naszego Herosa by ją przeszukał albowiem natrafimy na trzy wagony z surowcami (2x węgiel i Ruda) i dwie skrzynie z kosztownościami. Posuwamy się dalej na północ i szybko dotrzemy do kolejnej doliny w której znajduje się spora dziura w ziemi- ślad po uderzeniu czerwonej "łzy". To właśnie jest powód agresji Minotaurów- pierwsze zadanie wykonane. Teraz pozostaje nam jedynie przedrzeć się do domu Jasnowidza. Wciąż kierujemy się na północ, wkraczając do bazy Orków. Dość szybko obracamy ją w górkę pyłu i kamieni, a następnie odbijamy na zachód. Droga do Jasnowidza stoi otworem. Jeśli mielibyście jakieś problemy z pokonaniem Orków to możecie spróbować innego sposobu- zdać się na szybkość naszego Bohatera. Po prostu przebiegamy przez terytorium wroga ignorując wrogie jednostki. Prawda, że banalnie proste? Dzięki zwycięstwu otrzymamy 48 punktów doświadczenia. Na wzmocnienia nie możemy przeznaczyć nawet punktu!

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
11.11.2008 | Klemens » Zły adres, siwku123, my nie popieramy piractwa...
09.11.2008 | siwek123 » siema ej przyslij mi ta gre na poczte plx 3 wersje
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 95%
I i II to najlepsze części tej gry.
Szymiii - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję