Warlords Battlecry

Warlords Battlecry
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warlords Battlecry

Epizod 4- Elana (film)

Epizod 5- The Gap of Palmyr

Cel: Zabić wszystkie Minotaury blokujące drogę do Gap of Palmyr. Elana, Robert, Minos i nasz bohater muszą przeżyć.

Nareszcie trudna misja wymagająca sporo czasu i zaangażowania naszego umysłu. Zaczynamy od wybudowania Pałacu i przechodzimy do rozpoznania i opanowania pobliskich terenów. Na zachodzie znajdują się trzy kopalnie: Kamienia (3), Złota (3) i Rudy (3)- jednocześnie przejmujmy nad nimi kontrolę. Udając się na wschód natrafimy na dwie kolejne kopalnie -Złoto (3), Kryształ (3), a także Mauzoleum którego właściciel zleci nam zadanie do wykonania. Dalej znajduje się mała osada, z której na północ prowadzi droga. Zawiedzie nas ona w pobliże górskiego przesmyku- Dalszą drogę na północ blokują dwie wieże przeciwnika. To właśnie z tej strony nadchodzić będą wszystkie ataki wroga, tak więc jak najszybciej należy przesmyk opanować- wybudować wieże i umieścić w niej część naszych jednostek (Początkowo Elanę i Roberta, później również naszego bohatera i łuczników. Dalej na wschodzie, w pobliżu wioski natrafimy na kolejne dwie kopalnie: Kamień (2) i Ruda (1), a także następne Mauzoleum w którym otrzymamy nowe zadanie. Na północy znajdują się jeszcze trzy kopalnie: Kamień (1), Ruda (1), Złoto, które oczywiście należy przejąć. Na tym zakończymy naszą wycieczkę- pora zająć się rozbudową bazy. Podstawą każdej misji jest zapewnienie naszym siłom bezpieczeństwa by moc spokojnie rozbudowywać bazę i rosnąć w siłę. Tutaj mamy ułatwione zadanie- ataki wroga nadchodzą tylko z jednego kierunku- wystarczy w okolicy górskiego przesmyku postawić jeszcze jedną lub dwie wieże- to powinno skutecznie zatrzymać siły naszego przeciwnika. Zaczynamy od wybudowania Koszar, następnie Kuźni i rekrutacji kilku Pikinierów- pierwszy zdecydowany atak wroga uderzy w nas stosunkowo szybko. Następnie rozbudowujemy Pałac do drugiego poziomu, budujemy Strzelnice, Targowisko i Stajnie. Rozbudowujemy Pałac do trzeciego poziomu, wznosimy Gniazdo i Katedrę. Na koniec rozbudowujemy Pałac do czwartego poziomu i stawiamy Bibliotekę. Warto zapamiętać ten schemat prawie zawsze będziemy w ten sposób rozbudowywali naszą bazę. Oczywiście w międzyczasie odpieramy kolejne ataki wroga (wieże wypełnione łucznikami nie powinny mieć z tym większego problemu), szkolimy nowe jednostki (głównie Pikinierów, później rycerzy i Pegazy) i ulepszamy nasze bronie. Warto poświecić temu tematowi kilka słów. Zaczynamy od ulepszenia w Kuźni broni i pancerza naszych Pikinierów- na początku stanowić będą podstawę naszej armii, tak więc wypada o nich zadbać. W Targowisku wymyślamy Dochód, aż do trzeciego poziomu- przyspieszy to znacznie dopływ surowca z naszych kopalń. W Stajni wprowadzamy Konie Wojenne i a w Pałacu wzmacniamy naszych Pikinierów poprzez wynalezienie Strażników Pałacu. Po wybudowaniu Katedry rozpoczynamy badania nad Rozkazem Rycerza i Paladynami, a w przyszłości, przed główną walką przyda się wynaleźć również Wspaniałych Paladynów (skuteczni tylko gdy walczymy z armią Nieumarłych). Nie zapomnijcie rozbudować Gniazda do drugiego poziomu i możliwie szybko rozpocznijcie rekrutację Pegazów. Nasz przeciwnik dysponuje całkiem silną "eskadrą lotniczą" która co pewien czas wyprawiać się będzie ponad górami i atakować nasze kopalnie- trzeba szybko reagować i wysyłać z odsieczą nasze jednostki latające. Po wybudowaniu Biblioteki będziemy mogli trenować Magów i wynajdować nowe zaklęcia. Nauczy się ich także nasz Bohater, niestety pamiętać je będzie jedynie w tym epizodzie- ogólnie szkoda na to czasu. W kuźni będziemy mogli produkować katapulty- mają one olbrzymi zasięg działania i bez najmniejszego problemu rozbiją wieże przeciwnika. Rozbudowa naszej bazy i udoskonalanie uzbrojenia potrwa sporo czasu, dopiero gdy ją zakończymy, przechodzimy do przygotowywania planów ataku na wroga. Nasza armia nie musi być zbyt liczna: 20 Pikinierów, 5 Paladynów, 5 Pegazów, 3 Katapulty i 3 Magów dowodzonych przez naszego Bohatera powinno wystarczyć. Zaczynamy od zniszczenia za pomocą katapult dwóch wież blokujących przesmyk i wyruszamy na północ. Burzmy kilka budynków wroga które znajdują się w pobliżu i odbijamy na północny zachód gdzie znajduje się pierwsza baza przeciwnika. Warto przodem wysłać jakiegoś szybkiego zwiadowcę (np. Pegaza), by choć ogólnikowo poznać rozstawienie budynków nieprzyjaciela. Pozorujemy frontalny atak by wyciągnąć poza obóz jednostki przeciwnika- w ten sposób uchronimy się przed obstrzałem wież które zadały by nam sporo obrażeń gdybyśmy musieli walczyć na terenie zabudowanym. Po wyeliminowaniu większości obrońców, wkraczamy do bazy wroga i rozpoczynamy dzieło zniszczenia! Pierwsze należy zburzyć wieże strzelnicze, a następnie pozostałe budynki poczynając od Gniazda naszego wroga. Równie dobrym pomysłem po zniszczeniu wież przeciwnika, jest wykorzystanie

umiejętności naszego Bohatera i przejęcie kontroli nad pozostałymi budynkami. Podobnie postępujemy z okolicznymi kopalniami. Uzupełniamy straty (podczas walki, równocześnie powinniście trenować nowe jednostki- głównie Paladynów i Pegazy) i zawracamy na wschód zniszczyć drugą bazę naszego wroga. Stosujemy identyczną taktykę jak przed chwilą. Walka potrwa nieco dłużej, albowiem baza jest dość rozciągnięta. By pomyślnie zakończyć misję, musimy unicestwić wszystkie wrogie jednostki. Może być to trochę uciążliwe- zadbajcie o dokładne rozpoznanie terenu by przypadkiem któregoś nie przegapić. Dzięki zwycięstwu nasz bohater otrzyma 16 punktów doświadczenia. Podczas rekrutacji mamy 9 punktów do dyspozycji na ewentualne wzmocnienia.
Epizod 6- Aelfwine

Cel: Elana musi odnaleźć Aelfwinea i doprowadzić go do obozu. Robert, Minos, Elana i nasz bohater muszą przeżyć.

Na północnym wschodzie znajduje się jaskinia Aelfwinea, jednak drogę do niej blokują spore oddziały Minotaurów. Zanim wyruszymy musimy rozbić obóz i wystawić całkiem liczną armię która będzie w stanie się z nimi uporać. Szybko budujemy Pałac i przystępujemy do rozpoznania terenu. W pobliżu, na południowym zachodzie znajdują się dwie kopalnie: Złota (3) i Kryształu (3), a także trzy wagony wypełnione węglem i rudą. Na północy natrafimy na kolejne trzy kopalnie: Złoto (3), Węgiel (3), Ruda (3) i następne dwa wagony wypełnione węglem. Na początek powinno to nam wystarczyć. Uważajcie, nie polecam oddalać się zbyt daleko od naszego obozu- jesteśmy otoczeni przez stosunkowo silne grupki przeciwników. W możliwie najszybszym czasie budujemy Koszary i trenujemy pięciu Pikinierów. Rozbudowujemy naszą bazę (możecie nie budować Strzelnicy i Gniazda) i równocześnie grupujemy wszystkie nasze jednostki i wyruszamy na małą wycieczkę. Na wschód od naszego Pałacu natrafimy na 3 Minotaury i trzy Bazyliszki- z ich pokonaniem nie będzie większych problemów. W nagrodę będziemy mogli przejąć kontrolę nad kolejnymi trzema kopalniami: Węgiel (2), Ruda (3), Złoto (3). Na północny znajduje się następny oddział przeciwników 6 Minotaurów+ 4 Bazyliszki. Po ich unicestwieniu odbijamy na chwilkę na zachód i przejmujemy kontrolę nad kolejną kopalnią Złota (3). W ten sposób zapewniliśmy sobie sporo surowca dzięki temu rozbudowa naszej bazy przebiegać będzie dość szybko. Na wschodzie znajduje się Mauzoleum w którym tradycyjnie dostaniemy zadanie do wykonania. Dalej stoją dwie wieże przeciwnika, pilnujące wejścia do jego bazy. Proponuję wytrenować 10 Pikinierów i przystąpić do bardzo szybkiego ataku- to w przyszłości oszczędzi nam problemów. Wszystkimi siłami atakujemy wroga, burzymy wieże i pozostałe budynki (nie ma co się z tym spieszyć). Równocześnie trenujemy nowe jednostki i posyłamy je na pole bitwy, by wzmacniać nasze siły. Atak może trochę potrwać (w obozie znajduje się sporo wież), jednak skutecznie uniemożliwi on naszemu przeciwnikowi dalszy rozwój. Wystarczy stopniowo eliminować wieże by w końcu zadać ostateczny cios. Uważajcie na niespodziewany atak wroga który nadejdzie z północy i uderzy na nasz Pałac, może nam on nieco popsuć szyki. Na południu znajdują się dwie kopalnie Ruda (3) i Złoto (3)- bardzo szybko możemy przejąć nad nimi kontrolę. Na północy znajdują się kolejne: dwie Węgla (3), dwie Kryształu (3), Rudy (3) i Złota (3). Po ich przejęciu zawracamy do naszej osady. Spokojnie, bez pośpiechu wystawiamy silną armię. Sądzę, że 15 Pikinierów, 5 Paladynów, 3 Katapulty i 2 Magów powinno wystarczyć. Przechodzimy do drugiego natarcia- tym razem uderzymy w siły wroga znajdujące się na północy. Armia przeciwnika jest dość liczna, dodatkowo dowodzona przez Bohatera, jednak jakoś powinniście sobie z nią poradzić (w przypadku większych problemów zawsze można rozbić atak na kilka tur). Możemy przejąć kontrolę nad kolejną kopalnią Rudy (3). Uzupełniamy straty, przemieszczamy się na północny wschód i przechodzimy do kolejnego ataku- najpierw za pomocą katapult rozbijamy 2 wieże. Siły wroga są mniej liczne, lecz będziemy musieli stawić czoła dwóm Królewskim Minotaurom- bestie są szalenie wytrzymałe. Na północy znajdują się kolejne trzy kopalnie, ale kto by tam sobie teraz nimi głowę zawracał- surowca mamy, aż za dużo. Na wzgórzu znajdującym się na północnym zachodzie mieści się mała baza przeciwnika (dość dobrze broniona, otoczona wieżami), nie musicie walczyć, no chyba, że akurat macie taką ochotę ;-). Musicie natomiast odbić na wschód, pokonać grupkę Minotaurów pilnującą mostu i spokojnie dojść do domu Aelfwinea. Teraz jedynie wystarczy posłać po niego Elanę i bezpiecznie doprowadzić go do naszego obozu (a dokładnie w pobliże wozów). Nasz bohater otrzyma kolejne 16 punktów doświadczenia, a na wzmocnienia będziemy mogli przeznaczyć aż 10 punktów. Warto dwa z nich poświęcić na Orła- w kolejnej misji przyda się szybki zwiadowca.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
11.11.2008 | Klemens » Zły adres, siwku123, my nie popieramy piractwa...
09.11.2008 | siwek123 » siema ej przyslij mi ta gre na poczte plx 3 wersje
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 95%
I i II to najlepsze części tej gry.
Szymiii - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję