Warlords Battlecry

Warlords Battlecry
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warlords Battlecry

Epizod 4- Fall of Archanon

Epizod 5- Battle of Dusk

Cel: Doprowadzić Setrotha na cmentarz by mógł wskrzesić Upadłych Wojowników. Setroth, Gront i nasz Bohater muszą przeżyć.

Niezbyt trudna, i bardzo krótka misja. Dysponujemy potężną armią w skład której wchodzi 6 Ogrów, 24 Orki, 8 Trolli, 12 Goblinów, 9 Wilczych Jeźdźców i Szaman. Z taką grupą możemy stawić czoła nawet całemu legionowi z piekła rodem i co ciekawe takie właśnie jest nasze zadanie. Nie ma co się spieszyć- pozwólcie Trollom pozbierać nieco owcy a tych w okolicy jest bardzo dużo), a naszemu Bohaterowi uzupełnić do maksimum punkty magii. Cmentarz znajduje się w rogu mapy na północnym wschodzie, jednak droga do niego będzie nieco okrężna, albowiem środek mapy przecina rzeka. Można ją przekroczyć w dwóch miejscach- na południu lub w centrum mapy- szczególnie polecam ten drugi wybór, dzięki temu unikniemy walki z częścią wojsk przeciwnika. To tyle wyjaśnień- grupujemy nasze jednostki i ruszamy do ataku. Najtrudniejsze będzie pierwsze starcie, i zabicie dwóch wytrzymałych przeciwników- Herosa dowodzącego wojskami i wspierającego go Demona. Nie zapomnijcie zwiększyć siły naszych wojsk za pomocą czarów (Invigorate, Błogosławieństwo, Smoczy oddech). Po wygraniu pierwszego starcia i przekroczeniu rzeki leczymy nasze rany i posuwamy się na północ. Przed samym cmentarzem czeka na nas jeszcze nieco mniej liczna niż poprzednio grupa przeciwników pod dowództwem kolejnego Bohatera, jednak chyba z ich unicestwieniem nie będzie większych problemów (możecie skorzystać z zaklęcia Berserker zwiększającego siłę naszych jednostek, czy też za pomocą Pierścienia Ognia skutecznie razić naszych nieprzyjaciół). Droga na cmentarz stoi otworem. Nasz Bohater zdobędzie 72 punkty doświadczenia (razem 1051), a na wzmocnienia możemy przeznaczyć 12 punktów.

Epizod 6- Attack on Guardia

Cel: Unicestwić wszystkie oddziały Ludzi i Krasnoludów. Setroth, Gront i nasz Bohater muszą przeżyć.

Niespotykanie trudna misja- trzeba się będzie nieźle napocić by zakończyć ją sukcesem. Dowodzimy grupą Nieumarłych związku z tym należy trzeba dokładniej przyjrzeć się ich możliwościom. Po wybudowaniu Pałacu możemy postawić Kryptę (w której rekrutuje się Zombii i Szkielety) i Kuźnię. Po rozbudowaniu Pałacu do poziomu drugiego uzyskamy możliwość budowy Kurhanu, a po rozbudowaniu Pałacu do poziomu trzeciego- Gniazda (standard) i Ołtarza. Gdy rozbudujemy Pałac do poziomu czwartego będziemy mogli postawić Bibliotekę i wreszcie w wybudowaniu Pałacu piątego poziomu zyskamy możliwość treningu najsilniejszych jednostek Nieumarłych- Wampirów. Zwróćcie uwagę, że sposób tworzenia armii Nieumarłych jest odmienny ten z którym spotkaliśmy się dotychczas. Powstają one w wyniku transformacji- słabsze za dodatkową opłatą przekształcają się w silniejsze. Zaczynamy od stworzenia zwykłego Szkieletu którego możemy przekształcić w Wighta lub Zmorę po wybudowaniu Kurhanu. Następnie po postawieniu Lochów Wighty możemy przekształcać w Slayer Knight, a po wybudowaniu biblioteki w Liszych. Natomiast Zmory możemy przemienić w Cienie, natychmiast po postawieniu Ołtarza. Na koniec warto wspomnieć o wszystkich możliwych ulepszeniach, albowiem one w dużej mierze świadczyć będą o silne naszej armii. W Pałacu możemy wprowadzić Ucztę Garka (Zombie stają się silniejsze i zyskują możliwość odzyskiwania surowców ze zwłok pokonanych), Strażnika Krypty (Zdolności bojowe Wightów wzrastają o +3), Nietoperze Wampiry (Nietoperze zyskują umiejętność Wampiryzmu), Cytadelę Ciemności (umożliwia zmienienie dnia w noc) i na koniec Władcę Ciemności (co zwiększy umiejętności dowodzenia naszego Bohatera aż o +8 punktów). W Krypcie możemy wynaleźć technologię pochówków co umożliwi budowanie Nagrobków (pozwalają rekrutować Szkielety, a w razie niebezpieczeństwa same mogą się w szkielet zamienić). W Kuźni warto rozpocząć badania nad Kuciem Broni (+5 do zadawanych obrażeń dla wszystkich jednostek piechoty), Mistrzostwem w Kuciu Broni (+10 do zadawanych obrażeń dla wszystkich jednostek piechoty) i Mithril Ciemności (+15 do zadawanych obrażeń dla wszystkich jednostek piechoty, +2 do klasy zbroi). W Kurhanie możemy wprowadzić Nawiedzanie (szybkość Zmór i Cieni wzrasta o +3) i Zawodzenie (+3 do umiejętności walki dla Zmór i Cieni). W Ołtarzu możemy wynaleźć Przywoływanie punktów magii 1,2,3 co zwiększy szybkość ich odzyskiwania kolejno o 150%, 200% i 300%. W Lochu można rozpocząć pracę nad Torturami (Slayer Knight zadają podwójne obrażenia), Upadłymi Rycerzami (Slayer Knight zadają potrójne obrażenia wszystkim Ludziom). W Bibliotece można wynaleźć Laskę Potępienia (+2 do zasięgu dla Liszych), Króla Liszych (zwiększa ich umiejętności bojowe o +2),

Poszukiwaniem Czarów (uczy naszych Magów losowego zaklęcia 1 lub 2 poziomu) i Poszukiwaniem Arkan (uczy naszych Magów losowego zaklęcia 3 lub 4 poziomu). Praktycznie wszystkie z tych ulepszeń okażą się przydatne. Odpuścić sobie można technologie znajdujące się w Bibliotece (Liszy wydają mi się znacznie słabsi od Slayer Knight więc proponowałbym praktycznie ich nie trenować). Absolutna koniecznością są te dostępne w Kuźni- znacznie wzmocnią siłę naszej armii. W tej misji przyda się Uczta Garka- trup słał się będzie gęsto- warto na tym skorzystać. Tyle tytułem wstępu- zabieramy się do pracy. Szybko budujemy Pałac, Kryptę i rozpoczynamy trening możliwie największej ilości szkieletów (przyda się postawić 2,3 nagrobki- znacznie przyspieszy to cały proces). Stanowić będą one nasze zabezpieczenie- w razie niebezpieczeństwa przetransformuje się je w silniejsze jednostki. W tym samym czasie zabieramy się na przejmowanie kopalni. Na południu natrafimy na Węgiel (3), Kryształ (3), dalej Rudę (2), a na zachód od niej Kryształ 2. Na koniec na południu znajduje się jeszcze kopalnia Rudy (2). Na północ od naszej bazy natrafimy na kopalnie Złoto (3), Ruda (2) i tuż obok na wschodzie Złoto (2)- uwaga na znajdującą się w pobliżu wieżę strzelniczą. Na północy od niej znajdują się trzy kopalnie Węgla (1), na zachód od nich (dość daleko)- Ruda (2), a na północ od niej Mauzoleum (zadanie) i złoża Kryształu (2). Niestety to już całe zaplecze surowcowe jakie możemy zdobyć- nie jest zbyt imponujące i utrzymać będzie je bardzo ciężko. Do pokonania mamy dwóch przeciwników- silniejsi, Ludzie ("czerwoni") znajdują się na wschodzie a ich baza zajmuje całą południowo wschodnią część mapy. Słabsi-Krasnoludy ("pomarańczowi") mają swoją osadę w centrum mapy na północy (czyli na wschód od Mauzoleum. Od samego początku możecie się spodziewać falowych ataków z obydwu kierunków, nasi wrogowie na starcie dysponują ogromną przewagą zarówno ekonomiczną jak i militarną. 3/4 całego czasu gry spędzimy na obronie bazy- i nie będzie to rzecz łatwa. Należy skorzystać z dwóch sztuczek taktycznych. Po pierwsze wykorzystać umiejętności magiczne naszego Bohatera. To pierwsza misja w której powinniśmy na szeroką skalę używać zaklęć ofensywnych. Czar Pierścień Ognia, za jednym razem jest w stanie uśmiercić całą armię nieprzyjaciela- wystarczy dobrze się ustawić. Konieczne jest wybudowanie Ołtarza i wynalezienie Przywoływania punktów magii 1,2,3 co zwiększy szybkość ich regeneracji- to znacznie zwiększy walory bojowe naszego Herosa. Po drugie skorzystajcie z dogodności jakie niesie z sobą transformacja naszych jednostek. Nawet śmiertelnie ranny Szkielet może się przemienić w 100% zdrową Zmorę itd. Przyda się to podczas walki- rzucamy do ataku słabsze jednostki, a gdy będą miały umrzeć- w ostatniej chwili dokonujemy transformacji. Jest to wprawdzie "drobnostka", ale misja jest tak piekielnie trudna, że bez takich drobnostek ciężko będzie zwyciężyć. Zaciekle się bronimy równolegle rozbudowując naszą bazę. Za wszelką cenę starajcie się zabić Herosów nieprzyjaciela (np. stosując wcześniej już wspomniane zaklęcie Pierścień Ognia)- wtedy ataki wrogów stracą na sile i będziemy mogli przejść do kontrofensywy. Zbieramy dość silną armię (10 Wightów, 10 Zmór i zapas surowca który pozwoli nam stopniowo przekształcać je w potężniejsze jednostki) i ruszamy zetrzeć w pył Krasnoludów. Nie zostawiajcie jednak naszej bazy kompletnie bezbronnej- 15 Szkieletów których w razie problemów zamieniamy na Zmory musi zostać na posterunku. Walka z Krasnoludami pewnie trochę potrwa, jednak ich pokonanie praktycznie zagwarantuje zwycięstwo. Przejmujemy wszystkie kopalnie znajdujące się w okolicy- taki zastrzyk surowców pozwoli prowadzić równą walkę z "czerwonymi". Na północnym wschodzie znajduje się mała wioska, a w niej trzy wagony z Węglem- nie sądzę jednak by okazały się wam one w tym momencie przydatne. Stopniowo rośniemy w siłę, trenujemy ok. 15 Slayer Knight i 15 Zmór, czekamy aż punkty magii naszego Herosa wynosić będą maksimum i wyruszamy na wschód zniszczyć bazę Ludzi. Potrwa to dość długo (bardzo dużo Wież Strzelniczych, obrońców (znowu niezawodny okaże się czar Pierścień Ognia) i innych budynków). Zalecam ostrożność przy burzeniu Katedry, pamiętajcie o Świętym Słowie jakim dysponuje (najlepiej z daleka przejąć nad nią kontrolę). Po dłuższym oblężeniu baza wroga w końcu zamieni się w kupkę gruzu. Na koniec wspomnę jeszcze, że na północ od niej znajduje się skrzynia którą można się zaopiekować. Nasz Bohater otrzyma 150 (!) punktów doświadczenia (razem 1201) i awansuje na kolejny, 16 poziom. 11 punktów zdolności przeznaczmy na naukę czaru Armageddon i podniesienie umiejętności rzucania czarów kanonu magii Piromanicji do 8. Na wzmocnienia możemy przeznaczyć 12 punktów.
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
11.11.2008 | Klemens » Zły adres, siwku123, my nie popieramy piractwa...
09.11.2008 | siwek123 » siema ej przyslij mi ta gre na poczte plx 3 wersje
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 95%
I i II to najlepsze części tej gry.
Szymiii - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję