Warlords Battlecry

Warlords Battlecry
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warlords Battlecry

Epizod 7- Raid of Yrm

Epizod 7- The Siege of Yrn

Cel: Zniszczyć Elfy Ciemności by móc zdobyć pierwszą Łzę. Wyeliminować Wysokie Elfy. Robert, Gront i nasz Bohater muszą przeżyć.

Trudna misja, jednak da się ją dość bezboleśnie ukończyć- wystarczy działać szybko i precyzyjnie. Szybko rozbudowujemy naszą bazę. Na zachodzie natrafimy na kopalnie Węgla (3) i Złota (3). Na północ od naszej bazy znajdują się Doki, kopalnie Rudy (3), Złota (3), Węgla (3) i Kryształu (3). Dalej na północy natrafimy jeszcze na kopalnie Złota (1), Kryształu (3) i Węgla (3). Odbijamy na zachód i przejmujemy ostatnią kopalnie Kryształu (1). Pora wspomnieć o naszych przeciwnikach. Wysokie Elfy znajdują się na daleko na zachodzie i właśnie z tamtej strony próbować będą uderzyć w Elfy Ciemności których baza znajduje się dokładnie w centrum planszy. Jest ona otoczona z trzech stron wzgórzami, na których rozmieszczone są kopalnie i broniąc ich wieże strzelnicze. Podstawową i chyba największą trudnością okaże się pokonanie Herosa Elfów Ciemności który dość szybko nadciągnie z zachodu i spróbuje przejąć kontrolę nad naszymi kopalniami by później zaatakować naszą bazę. Jest to dość trudne zadanie i wypada się dobrze przygotować. Po wybudowaniu Jaskini natychmiast rekrutujemy możliwie największą ilość Bazyliszków i stawiamy przynajmniej jedną wieżę obronną. Gdy tylko pojawi się nieprzyjaciel, atakujemy całą grupą- uważajcie bo dysponuje on potężnym zaklęciem Pierścień Ognia (związku z tym musimy skorzystać z czaru Resist Fire). Prawdopodobnie nie uda się wam go pokonać za pierwszym starciem i rannemu uda się zbiec. Nie ma co się martwić- wróci szybciej niż byście się tego spodziewali, dając nam kolejną szanse na pozbawienie go głowy- za którymś podejściem powinno się udać. Od tego momentu ataki wroga znacznie stracą na sile a my możemy zająć się rozbudową bazy. Ograniczamy się do wybudowania trzech Jaskiń i szybkiego treningu Bazyliszków. Moim zdaniem są to najbardziej wartościowe jednostki Orków (tanie, wytrzymałe, szybko dostępne) i na nich oprzemy siłę naszej armii. Z czasem warto wybudować jeszcze Lochy i rozpocząć rekrutację Trolli. Co ciekawe potrafią one zabijać owce, zabierać ich zwłoki i później z ogromną siłą ciskać je w naszych przeciwników. Taka latająca owca zadaje o wiele większe obrażenia niż standardowe kamienie. Heh, widać autorzy gry też mają poczucie humoru ;-). Z frontalnym atakiem na wroga nie ma co się zbytnio spieszyć. Wysokie Elfy powinny rozpocząć walkę z Elfami Ciemności (i prawdopodobnie przegrać), a skoro walczą dwaj nasi wrogowie to my możemy się tylko cieszyć, że w ten sposób znacznie się osłabiają i zaoszczędzają nam pracy. Po wybudowaniu Gniazda drugiego poziomu można stworzyć kilka Harpii, posłać ich na zachód do bazy Elfów (uwaga jednak na wieże) i bez większego ryzyka zniszczyć wszystkie jego kopalnie. Nam zapewni to potężny zastrzyk surowców, a nieprzyjacielowi utrudni dalszą rozbudowę. Kiedy jednak stworzycie już 12 Bazyliszków nie ma po co dłużej zwlekać-przystępujemy do uderzenia. Baza Elfów Ciemności powinna paść niezwykle szybko. Wspomagane czarami przez naszego Bohatera Bazyliszki rażą wrogów z olbrzymią skutecznością. Wciąż przemy na zachód i jeśli trzeba to rozprawiamy się z Wysokimi Elfami (o ile Elfy Ciemności nie zrobiły tego za nas). Na koniec pozostaje dokładnie pr

zeszukać mapę i wyeliminować wszelkie pozostałe przy życiu jednostki (przeszukajcie dokładnie morze- prawdopodobnie tam schował się jakiś statek- Galeony Elfów potrafią być niewidoczne- znacznie komplikuje to cała sytuację.) i cieszyć się z kolejnego zwycięstwa. Nasz Bohater otrzyma aż 108 punktów doświadczania (razem 746) i awansuje na kolejny, 13 poziom. 9 punktów zdolności przeznaczamy na naukę czarów Ring of Fire, Firebreath i Pillar of Fire (wszystkie z kanonu Magii Piromancji) i na podniesienie umiejętności Treningu o +1. Na wzmocnienia możemy przeznaczyć aż 16 punktów.
Epizod 8- Escape from Yrm (Film)

Rozdział 4- Revenge - Ścieżka "zła"

Epizod 1- Orcport

Cel: Pokonać trzy szczepy Orków by podporządkować sobie pozostałych. Robert, Gront i nasz Bohater muszą przeżyć.

Zaczynamy na małej wyspie. Szybko budujemy Pałac i przejmujemy okoliczne kopalnie Kryształu (1), Rudy (1), Złota (1) i Węgla (2). Natychmiast ładujemy wszystkie nasze jednostki na Promy i płyniemy na północny wschód dokonać desantu na pobliskiej plaży. Możliwie najszybciej budujemy dwie Jaskinie i rozpoczynamy rekrutację Bazyliszków i to bez opamiętania, aż do końca misji. W tym czasie nasz Bohater przejmuje kontrolę nad kopalniami Rudy (2)- na północy i Węgla (2) i Rudy (2) znajdujących się na wschodzie. Gdy tylko się z tym uporamy, przechodzimy do szybkiego ataku na pierwszy szczep Orków ("czarni") których baza znajduje się w pobliżu na wschodzie. Jeśli chcecie w miarę łatwo ukończyć tą misję to musicie się niezwykle spieszyć. Nasi przeciwnicy są początkowo dość słabi, jednak jest ich aż trzech co zapewni im niezwykle dynamiczny rozwój. Dwóch z nich musicie wyeliminować praktycznie już na samym początku, by na koniec móc toczyć równą walkę z ostatnim. Zamiast niszczyć bazę "czarnych" lepiej przejąć nad nią kontrolę i w zdobytych Arenach rozpocząć trening Orków. W pobliżu znajdują się kopalnie Węgla (3), Złota (3), Rudy (2), a na wzgórzu położonym na północy złoża Złota (3), Kryształu (3) i Rudy (3). Ich przejęcie zajmie nieco czasu, pozwoli nam na stworzenie sporej armii liczącej kilka Bazyliszków i Orków. Grupujemy wszystkie nasze jednostki, zawracamy nieco na zachód (znajdują się tu kopalnie Węgla (2), Kryształu (2), Rudy (3) i Złota (3)- jednak szkoda chwilowo tracić cenny czas na ich przejmowanie), odbijamy na południe i wkraczamy do osady drugiego szczepu Orków- "czerwonych". Eliminujemy obrońców (problemem może być Heros przeciwnika o ile znajduje się w okolicy) i przejmujemy kontrolę nad wszystkimi budynkami. Ostatni z przeciwników ("pomarańczowi") ma bazę na południowym wschodzie. Jeśli wasza armia prezentuje się jeszcze całkiem nieźle (w czasie gdy przeprowadzaliśmy atak z pewnością pojawiło się kilka nowych Bazyliszków i Orków) to proponuję uderzyć natychmiast. W przeciwnym razie pilnujemy naszych kopalni, cierpliwie zbieramy grupę 15 Orków i 10 Bazyliszków i przystępujemy do ataku. Na koniec wystarczy wyeliminować wszystkie jednostki nieprzyjaciela, a w tym czasie nasz Heros powinien zaopiekować się trzema skrzyniami z magicznymi przedmiotami znajdującymi się na północnym wschodzie od osady naszego ostatniego wroga. Dzięki zwycięstwu nasz Bohater otrzyma 75 punktów doświadczenia (razem 821), a na rekrutacje naszych jednostek możemy przeznaczyć aż 18 punktów.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
11.11.2008 | Klemens » Zły adres, siwku123, my nie popieramy piractwa...
09.11.2008 | siwek123 » siema ej przyslij mi ta gre na poczte plx 3 wersje
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 95%
I i II to najlepsze części tej gry.
Szymiii - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję