Warlords Battlecry
Tytuł: Warlords Battlecry
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-10-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Warlords Battlecry
Epizod 5- Straits of Darkness
Cel: Odnaleźć bazę Elfów Ciemności i zniszczyć Mistic Tower. Robert, Kaari, Elana i nasz Bohater muszą przeżyć.
Banalnie prosta misja, widać autorzy gry nie układali kampanii według kryterium trudności. Na starcie dysponujemy potężną Elficką flotą w skład której wchodzi: 5 Niszczycieli, 5 Statków wojennych, 2 Statki Zwiadowcze, 3 Okręty Transportowe, i 4 Galeony. Szczególnie te ostatnie są niezwykle przydatne w patrolowaniu wód albowiem potrafią być niewidzialne! Dodatkowo na plaży prócz naszych bohaterów czeka 12 Łuczników i Treant. Imponująca armia!. Pora nieco dokładniej przyjrzeć się morzu które nas otacza. Wody są usiane statkami przeciwnika, dlatego do zwiadu najlepiej użyć niewidoczne dla wroga Galeony (nie można podpływać jednak zbyt blisko),a w przypadku koniecznych starć, atakować cała flotą (unikniemy niepotrzebnych strat). Na północy, na małej wysepce odnajdziemy Mauzoleum (zadanie) a dalej na północnym zachodzie skrzynię ze skarbem, a płynąc dalej w tym samym kierunku natkniemy się na kolejną . Na północnym wschodzie znajduje się Kuźnia, gdy tylko podpłyniemy otrzymamy 2 Okręty Transportowe i 3 Krążowniki do naszej dyspozycji. Daleko na południowy zachód od wyspy na której znajduje się mauzoleum natrafimy na 6 Wagonów z surowcami (3 Złota, 1 Kryształu, 1 Węgla, 2 Rudy) i port który nasz Bohater będzie mógł przejąć. Dzięki temu możemy wyprodukować kolejne dwa okręty wojenne. Na zachodzie znajduje się ostatnia skrzynia ze skarbem. Baza wroga znajduje się na północy (praktycznie północno zachodzi narożnik mapy). Bez najmniejszej trudności można wybić wszystkich obrońców za pomocą statków. Pod żadnym pozorem nie wyładowujcie naszych bohaterów na wyspę- nie ma sensu by ryzykować ich życie. Nasz bohater otrzyma 62 punkty doświadczenia (razem 856) i awansuje na 14 poziom. 15 punktów umiejętności przeznaczamy na zdolność Spell Mastery. Mamy 12 punktów do wykorzystania na rekrutację nowych jednostek.
Cel: Zniszczyć znajdującą się na wzgórzu Wieżę Obserwacyjną. Robert, Kaari, Elana i nasz Bohater muszą przeżyć.
Zaczynamy ma małej wyspie. Szybko przechodzimy do rozbudowy bazy przejmując kontrolę nad okolicznymi kopalniami (Złoto (3), Ruda (3), Złoto (2), Ruda (2), Kryształ (3), Węgiel (3), Dokami, a także wagonami Złota, Rudy i Węgla. Jak już pewnie zauważyliście, stoimy na czele Leśnych Elfów, warto więc wspomnieć o ich możliwościach budowlanych. Po postawieniu Wieży zyskamy możliwość budowania Drzewa Życia (centrum produkcyjne, pełni rolę koszar), Uzdrowiciela i Wieży Zwiadowczej. Po rozbudowaniu Wieży do drugiego poziomu będziemy mogli postawić standardową Strzelnicę (warto zwrócić uwagę na brak Targowiska!). Po rozbudowaniu Wieży do poziomu trzeciego możemy budować Gniazdo i Tawernę. Gdy rozbudujemy Wieżę do czwartego poziomu uzyskamy możliwość budowania Magicznego Źródełka (można zatrudniać w nim Impy) a także Białego Drzewa (tu trenujemy Sprite i wspaniałych zwiadowców- Pixie). Na koniec po rozbudowaniu wieży do poziomu czwartego będziemy mogli w Drzewie Życia trenować najsilniejsze jednostki elfów- Driady. Podstawowym surowcem potrzebnym do rozboju bazy jest Kryształ. Warto wspomnieć o wszystkich ulepszeniach jakie możemy przeprowadzać w poszczególnych budynkach, albowiem to właśnie one świadczą o sile Elfów. W Wieży możemy rozpocząć badania nad: Runami Cielosa (pozwolą trenować Łuczników, i są niezbędne by pó