LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Virtual Villagers: A New Home

Virtual Villagers: A New Home
Sztab VVeteranów
Tytuł: Virtual Villagers: A New Home
Producent: Last Day Of Work
Dystrybutor: -
Gatunek: sim
Premiera Pl:2000-01-01
Premiera Świat:
Autor: 92
Ocena
czytelników 79 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 60% procent
Głosuj na tę grę!
Virtual Villagers

Virtual Villagers - poradnik



Virtual Villagers: A New Home nie jest grą skomplikowaną ani wymagającą. Niemniej kilka rad z pewnością nikomu nie zawadzi, a być może pomoże. Jeśli dana kwestia jest Ci znana, nie sądź iż chciałem obrazić Twą inteligencję, a może znajdziesz coś, o czym jeszcze nie wiesz. Na początku więc chciałbym podzielić się kilkoma „sztuczkami”, na drugiej podstronie zaś pragnę omówić poszczególne zadania (puzzles), na jakie natrafimy w trakcie gry.

Pierwszą podstawową kwestią, o którą gracz winien się zatroszczyć na początku gry, to wyżywienie podopiecznych, nie jest to bynajmniej zadanie banalne na żadnym z poziomów trudności, chyba że wyjątkowo przytafi się rzadkie zdarzenie losowe. Na pierwszym poziomie rolnictwa zbierać można jagody z krzewu, jest to wszakże źródło szybko wyczerpujące się, ponadto osadnik nie może zerwać więcej, niż 2 jednostki pożywienia z drzewka. Na drugim poziomie technologii rolnictwa możliwe staje się uprawianie pola, które jest już wydajniejszym sposobem pozyskiwania pokarmu (7 jednostek za jedną akcją), niemniej także wyczerpalnym. Jak najszybciej gracz winien więc osiągnąć poziom trzeci rolnictwa, który wraz z oczyszczeniem plaży (patrz Zadanie 3) umożliwia rybołóstwo, które ma niewyczerpujące się zasoby i w trakcie jednej operacji daje 9 jednostek pożywienia. Z chwilą rozpoczęcia łowów można przestać się już obawiać jakiegokolwiek kryzysu żywnościowego. Innym jeszcze źródłem jedzenia są grzyby, które dają 8 jednostek pokarmu każdy, niemniej pojawiają się one dość rzadko, a ponadto zbierać je mogą wyłącznie dzieci (które nadają się wyłącznie do tego zresztą). Należy więc jak najszybciej opracować trzecią technologię rolnictwa, co najwyżej raz tylko wcześniej przeznaczając punkty nauki na rozwój technologii naukowej!

Przed osiągnięciem trzeciego poziomu rolnictwa i rozpoczęciem połowów w oceanie doradzam nie rozbudowywać populacji powyżej 12-13 osadników, zwłaszcza że dzieci aż do 15 roku życia poza zbieraniem grzybów nie mogą wykonywać absolutnie żadnych prac, a jedzą jak dorośli (czyli jednostkę pożywienia na kilka minut), zaś matki do odchowania dziecka do drugiego roku życia także są wyłączone od pracy.

Płodzenie dzieci bynajmniej nie wymaga tego, by wieśniacy za każdym razem wchodzili do chatki. Wystarczy tylko na przemian „nanosić” ich na siebie, takoż populację można zwiększyć kilkoma kliknięciami w ciągu kilkunastu sekund.

Dobrze jest by przez cały czas choć jeden z osadników specjalizował się w medycynie (a to poza praktyką możliwe jest poprzez studiowanie czterech leczniczych roślin, opisanych przy okazji Zadania 8), tak by leczył on chorych także pod „nieobecność” gracza. Czasami także ze schorzeniami, które przerastają jednego lekarza, może sobie poradzić inny.

Wydarzenia losowe przewidujące wybór zazwyczaj (gdzieś tak w stosunku 65:35) premiują podejmowanie decyzji ryzykownych (np. otwieranie różnych butelek i skrzyń), niemniej ryzyko istnieje zawsze, raz przytrafiło mi się nawet, iż w wyniku takiego wyboru wieśniak poniósł natychmiastową śmierć – decyzja należy więc do Ciebie, graczu.

Virtual Villagers - solucja

| 1 | 2 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 2 ŚREDNIA OCENA - 50%
Gra symulacyjna... Znakomita? Nie s
Shnikiel - 50%
Gra symulacyjna... Znakomita? Nie s
Shnikiel - 50%
więcej recenzji dodaj recenzję