SimCity 4

SimCity 4
Sztab VVeteranów
Tytuł: SimCity 4
Producent: Maxis
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Ekonomiczna
Premiera Pl:2003-03-07
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
SimCity 4
Elektrownie.

Elektrownia $ $M MWh Z ZP ZW
wiatrowa
na biogaz
węglowa
na ropę
słoneczna
jądrowa
termojądrowa
500
9 000
10 000
17 000
30 000
40 000
100 000
50
400
250
600
1 000
3 000
10 000
200
3 000
6 000
7 000
5 000
16 000
50 000
Brak
Umiarkowane
Największe
Duże
Brak
Możliwe (*)
Brak
0
0
22 (13)
16 (6)
0
0
0
0
0
18 (6)
8 min.
0
0
0



$ - cena
$M - miesięczny koszt utrzymania
MWh - produkcja MWh/miesiąc
Z - zanieczyszczenie środowiska
ZP - obszar zanieczyszczenia powietrza. Liczby przedstawiają odległość w kwadratach na jaką jest zanieczyszczane powietrze wokół elektrowni. W nawiasach podano w jakiej odległości jest ono największe .
ZW - obszar zanieczyszczenia wody. Liczby przedstawiają odległość w kwadratach na jaką jest zanieczyszczana woda wokół elektrowni. W nawiasach podano w jakiej odległości jest ono największe .
(*) - możliwe skażenie radioaktywne

Wybór elektrowni, która będzie zasilać w prąd nasze miasto to pierwszy problem każdego burmistrza. Na początku możemy rozważać budowę elektrowni wiatrowych, na biogaz i węglowej. Jeżeli będzie ona stać z dala od zabudowań mieszkalnych można zdecydować się na elektrownię węglową. Bardzo zanieczyszcza środowisko, jednak w porównaniu z elektrownią na biogaz jest tańsza w utrzymaniu i wytwarza dwa razy więcej energii, która może zasilić duże miasto. Jej mankamentem jest mała żywotność. Aby maksymalnie wydłużyć życie elektrowni węglowej należy unikać wykorzystywania jej pojemności w 100%. Wartość ta nie powinna przekraczać 75%. Jeżeli chcemy od początku utrzymywać czyste powietrze w naszej okolicy, a przy tym mieć wystarczająco dużo energii na sporej wielkości miasteczko wybieramy elektrownię na biogaz. Najtańszym i najlepszym dla środowiska wyborem są oczywiście elektrownie wiatrowe. Jednak produkują one mało energii i mogą zasilić tylko niewielkie, typowo rolnicze miasteczko. Np. 2 takie wiatraki mogą zasilać wioskę o populacji 2,500 i sporą ilość farm.

Do pozostałych elektrowni zdobędziemy dostęp po spełnieniu kilku warunków. Elektrownię jądrową otrzymujemy przy ogólnej wielkości miasta 85 000, słoneczną przy 3 000 dobrze usytuowanych mieszkańcach i ocenie burmistrza 5,5, a termojądrową przy zaawansowanej technicznie populacji 4 000.

Należy także pamiętać, że obszar zasilany w prąd, zasila inny obszar, jeżeli jest on oddalony o nie więcej niż 4 kwadraty. Prąd przenoszą także różnego rodzaju obiekty, jak szpitale czy parki. Do zasilania obszarów oddalonych od innych o więcej niż 4 kwadraty służą linie energetyczne. O straty energii nie trzeba się martwić, bo jeżeli już jakieś są to tylko znikome. Należy jednak ograniczać ich ilość, nikt przecież nie chce mieszkać koło linii wysokiego napięcia.

Na koniec warto wspomnieć o możliwości zakupu energii od graniczącego z nami miasta. Aby zapewnić sobie stały dopływ energii, bez zanieczyszczeń powietrza wystarczy przeprowadzić prostą operację. Wybieramy jedną z niezabudowanych parceli, z którą graniczy nasze miasto. Budujemy tam elektrownię i doprowadzamy linie energetyczne do krańca mapy, graniczącego z naszym miastem. Wczytujemy naszą metropolię; w umowach sąsiedzkich pojawiła się nowa opcja - zakupu energii.

SimCity 4 113429,1




SimCity 4 113838,1
Aby nie nadużywać elektrowni, należy utrzymywać współczynnik wykorzystania energii poniżej 75%.


<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję