Medieval 2: Total War

Medieval 2: Total War
Sztab VVeteranów
Tytuł: Medieval 2: Total War
Producent: Creative Assembly
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2006-12-01
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 90 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 95% procent
Głosuj na tę grę!
Medieval II: Total War
Dyplomacja

Wprawdzie konflikty zbrojne są podstawą rozwoju imperium, jednak nie da się prowadzić wojen ze wszystkimi sąsiadami jednocześnie. Siłą rzeczy musisz zadbać o dobre stosunki z głównymi mocarstwami i znaleźć sobie sojuszników. Przynajmniej tymczasowych.

Najważniejszym kryterium przy zawieraniu paktów jest lokalizacja danego państwa. Co ci po tym, że będziesz miał doskonałe stosunki z hordami Mongołów, gdy grając jako Portugalia, nie będziesz miał z nimi żadnego kontaktu? Pożytek jest wyłącznie z tych sojuszników, którzy pomogą bronić twych granic lub graniczą z państwem, które najeżdżasz – wesprą cię wtedy w ofensywie.

Zdając sobie sprawę z położenia swojego państwa, musisz jak najszybciej zdecydować, w którym kierunku będziesz prowadził swą ekspansje terytorialną, i zabezpieczyć sojuszami przeciwległe granice. Im szybciej opracujesz plan podbojów, tym lepiej.

Medieval II Total War 235722,5
Grając jako Polska, warto podpisać sojusz z Cesarstwem Niemieckim oraz Węgrami, zabezpieczając zachodnią i południową granicę. Ekspansję najlepiej prowadzić w kierunku północnym i wschodnim.


Nigdy nie dopuść do sytuacji, w której będziesz musiał prowadzić wojnę na kilku frontach jednocześnie – żadne państwo nie stać na utrzymywanie tak dużej armii, a przerzucanie oddziałów z jednego końca kraju na drugi trwa o wiele zbyt długo.

Tyle teorii, skoro wiesz już, jaki jest cel, teraz kilka słów, jak go w praktyce zrealizować. Do utrzymywania kontaktów z innymi państwami potrzebujesz sporą grupę dyplomatów, tak by każdy z nich znajdował się w pobliżu miasta należącego do interesującego cię kraju. Dzięki temu w każdej chwili będziesz mógł zareagować i przedstawić swoją propozycję współpracy.

Dzięki dyplomatom możesz rozpocząć negocjacje, proponując między innymi: rozejm, sojusz, dając bądź żądając trybutu. Jeszcze przed ogłoszeniem oferty komputer podpowie ci, jaka jest szansa, że zostanie ona przyjęta. Zwróć na to uwagę, bo wszystkie odrzucone propozycje pogarszają twoje stosunki z danym rozmówcą.

Medieval II Total War 235723,6
Przed wysłaniem propozycji zwróć uwagę na podpowiedź komputera, jakie są szanse, że dana oferta zostanie przyjęta.


Innym sposobem wykorzystania dyplomatów jest możliwość próby przekupienia wybranej armii (przydatne w przypadku nagłej ofensywy na nasze ziemie) lub załogi danego zamku (szczególnie gdy warownia jest potężna i można się w niej bronić przez lata).

W utrzymywaniu dobrych kontaktów z sąsiadami istotną rolę pełnią również... księżniczki. Wydając je za mąż lub samemu żeniąc się z córką interesującego cię monarchy, wzmacniasz sojusz. Tu istotna uwaga – w odróżnieniu od innych „agentów”, księżniczek nie rekrutuje się w zamku, pojawiają się samodzielnie.
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
20.10.2013 | Podromca4321 » Jedna z najlepszych strategi jakich grałem
16.06.2012 | Seba234 » Zajefajna gierka jedna z najlepszych strategii jak
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
03.03.2010 | Cyleon » Gra jest super. Naprawdę polecam.
04.07.2008 | pachucek » Zgadzam się że niezła praca zarówno twórców jak i
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 2 ŚREDNIA OCENA - 93%
Super gra mam nią. Można zagrać Po
maciej1234 - 90%
Jeśli o mnie chodzi, jest to najlep
1234kisiel - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję