Medieval Total War
Tytuł: Medieval Total War
Producent: Creative Assembly
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2002-09-27
Premiera Świat:
Autor: MAO
Medieval: Total War
Budynki
W każdej z naszych prowincji możemy postawić olbrzymia ilość budynków. ( Głowa kościoła katolickiego ma olbrzymi wpływ na nasze poczynania (
Do pierwszej kategorii
zaliczymy wszystkie ulepszenia ekonomiczne (farmy, kopalnie, porty, domy kupieckie), a także budynki zwiększające lojalność
mieszkańców (zamki, kościoły, klasztory etc.). Kategoria druga obejmuje pozostałe budowle. W przypadku ich stawiania
kierujemy się zasadą urozmaicenia i specjalizacji.
To znaczy, że w jednej z prowincji stawiamy na silną piechotę
budując zbrojmistrza możliwie najwyższego poziomu, w drugiej na konnice tworząc sieć stajni, w trzeciej na łuczników, w
czwartej na szpiegów i zabójców etc. (
W terenach przygranicznych możecie wybudować karczmy w których
gromadzić się będą najemnicy - w przypadku zasobnego skarbca jest to najlepszy sposób na szybkie wystawienie armii (
Papież
I o ile ten drugi cel będzie nam zazwyczaj odpowiadał (nie dość, że w imię Boga podbijemy
nowe prowincje, to jeszcze możemy dostać od papieża zastrzyk gotówki za nawracanie pogan!), to w przypadku walki z innym
państwem katolickim napotkamy na poważne problemy. Jeśli posiada ono ok. 50% mniejsze niż my terytorium, zostaniemy
poproszeni o zaprzestanie walki (
Jeśli zignorujemy ostrzeżenie - w
kolejnym roku zostaniemy ekskomunikowani. Konsekwencje są dość rozległe - od niepokojów społecznych i zmniejszenia lojalności
zaczynając, na wezwaniu wszystkich państw do krucjaty na nasze ziemie kończąc! Starajcie się więc pozostawać z papieżem w
dobrym układzie.
Jeśli jednak ekskomunika was dosięgnie, to istnieje kilka możliwości by się jej pozbyć. Po pierwsze
śmierć naszego króla powoduje jej wygaśnięcie. Podobnie jest ze śmiercią papieża - możecie więc spróbować go zamordować. I
wreszcie ostateczne rozwiązanie - najechać i podbić tereny kościoła.