Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: Aquarius
Instrukcja Do Gry Middleage Wars
Instrukcja Do Gry Middleage Wars
1. Wymagania sprzętowe.
1.1. Minimalnie: dostęp do Internetu.1.2. Opcjonalnie: wyobraźnia, umiejętność strategicznego myślenia.
2. Opisy planszy.
2.1. Planszę zastępuje nam zwykła kartka w kratkę.
2.2. W poziomie są cyfry od 1 do 40.
2.3. W pionie jest ABCDEFGHIJKLMNOPRSTUWYZ/\*., (wygląda nieco dziwnie, ale
jest dzięki temu więcej miejsca).
2.4. Jeśli będziemy już nieco bardziej zaawansowani można robić przeszkody
terenowe np: bagna, drzewa itp.
3. Opisy ruchu jednostek itp.
3.1. Każda jednostka jest cechowana według zasięgu. Jest to liczba pól o
jakie może się przemieszczać dany typ jednostek.
3.2. Każda jednostka jest cechowana według szturmu. Jest to liczba pól o
jakie może się przemieszczać dany typ jednostek szturmując. Oddział
szturmujący musi podczas szturmu natrafić na wroga.
3.3. Oddział nie może chodzić na skos.
3.4. Oddział może zaatakować oddział przeciwnika, jeśli ten znajduje się o
jedno pole poza lub w zasięgu oddziału atakującego.
3.4.1. Łucznicy, kusznicy i armaty mogą ostrzelać dany obszar tylko wtedy,
gdy jest on w ich zasięgu strzału.
3.5. Oddział atakujący jako pierwszy zadaje obrażenia przeciwnikowi.
Następnie tyle jednostek przeciwnika ile zostało zadaje obrażenia danemu
oddziałowi. W dalszych turach walki obrażenia są zadawane jednocześnie.
3.6. Jeśli dany oddział został zaatakowany przez dwa lub więcej oddziałów
przeciwnika może oddać tylko jednemu wybranemu oddziałowi. Aby oddać
większej ilości oddziałów musi on się podzielić.
3.7. Jeśli dany oddział jest w c
3.8. Liczba zabitych żołnierzy jest zaokrąglana w dół.
3.9. Wytrzymałość jednostki regeneruje się pod koniec każdej walki. Jeśli więc 3 łucznicy ostrzelają 10 żołdaków 50% obrażeń zostanie niewykorzystane. 4. Opisy jednostek.
4.1. Zasięg - patrz 3.1.
4.2. Szturm - patrz 3.2.
4.3. Moc - siła z jaką uderza dany typ jednostki.
4.4. Wytrzymałość - żywotność jednostki. Po plusie podawana jest liczba
procent, o które zostanie zredukowany damage. Np: 10 żołdaków atakuje 5
toporników. Żołdacy mają moc 50% a topornicy 25% punktów pancerza. 10
żołdaków atakuje z siłą 500%. Jednak pancerz toporników redukuje 25% obrażeń
i w toporników dostaje się 375%. Po zaokrągleniu w dół wychodzi na to, że
zginęło 3 toporników.
4.5. Specjalne - specjalne umiejętności posiadane przez dany typ jednostek.
Przy każdej ze specjalnych umiejętności jest jej dokładny opis.
4.6. Koszt - koszt, który płacimy aby wystawić jednostkę. Na początku gry
ustala się na ile się gra (sugerowana ilość to 1000) a następnie każdy
kupuje sobie jednostki. Jest to jeden z najważniejszych momentów w grze. Od
umiejętnego dobrania jednostek zależy naprawdę bardzo wiele.
Szturm: 11
Moc: 50%
Wytrzymałość: 1000% + 0%x
Koszt: 50
**Topornicy**
Zasięg: 7Szturm: 10
Moc: 75%
Wytrzymałość: 100% + 25%x
Specjalne: Tarcza redukuje obrażenia zadawane przez strzały o 25%.
Koszt: 70