Homeworld

Homeworld
Sztab VVeteranów
Tytuł: Homeworld
Producent: Relic Entertainment
Dystrybutor: Play
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-01-14
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 90 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Homeworld

Homeworld - poradnik

Czy nie zdarzyło ci się narzekać na to, że wszystkie gry są takie same ? Że każdy nowy tytuł jest tylko klonem czegoś co ukazało się wcześniej ? Czy nie miałeś ostatnio ochoty zagrać w coś nowego, odkrywczego ? Jeśli odpowiedzi na ta te wszystkie pytania są twierdzące, to możesz się cieszyć, dziś jest twój szczęśliwy dzień ! Albowiem właśnie ukazała się gra Homeworld !

Wstęp- Cóż to za wybryk natury ?

Panowie z Sierry przyzwyczaili nas do tego, iż ich produkty stoją na wysokim poziomie. I to bez różnicy czy są to przygodówki, gry zręcznościowe, czy też strategie. Tak też jest i tym razem. Homeworld jest znakomitym Rts-em (strategią czasu rzeczywistego) rozgrywającym się w kosmosie. Została wprowadzona wielka nowość- środowisko gry jest całkowicie trójwymiarowe. Wprowadza to nowe możliwości rozgrywki, sprawia, że staje się ona trudniejsza i mniej schematyczna, znacznie utrudniona została obrona naszej własnej bazy (nie wystarczy już, że odetniemy nasza bazę od wroga za pomocą murów i działek, jak to zazwyczaj robiliśmy w klasycznych Rts-ach). Daje nam to również olbrzymie możliwości w konstruowaniu akcji ofensywnych, możemy zaatakować przeciwnika nie tylko z którejś flanki, ale także z góry bądź z dołu ! Wszystko to sprawia, że Homeworld staje się specyficzną perełką w swojej grupie !

Jak to ugryźć ?

Po pierwsze trzeba będzie zmienić sposób myślenia. Co ciekawe na pozycji uprzywilejowanej znajdują się gracze początkujący, nie mający większego doświadczenia z Rts-ami. "Starzy wyjadacze" mogą mieć spore problemy, ciężko im będzie przestawić się na nowy "trójwymiarowy" świat gry. Albowiem taktyki które stosowaliśmy w klasycznych Rts-ach, tu nie znajdą żadnego zastosowania, co jedynie mogą nam znacznie skomplikować rozgrywkę). Aby ułatwić wam grę, spróbuje omówić najważniejsze aspekty rozgrywki.

Taktyka walki

Pierwszą i podstawową sprawą z jaką przyjdzie się nam borykać w każdym Rts-sie jest zapewnienie ciągłego dopływu gotówki, potrzebnego do rozbudowy naszej armii. W grze Homeworld taką rolę pełni surowiec który wydobywamy ze zebranych asteroidów. Do tego celu musimy wyprodukować odpowiednie jednostki- Resource Collectory. W odróżnieniu od innych gier Rts, nie należy przesadzać z ich ilością (2 maksymalnie 3). Dzieje się tak dlatego, że złoża surowca są dość znikome, a także żadna z misji nie wymaga pośpiechu w ich zbieraniu. W misji czwartej,

będziemy mogli budować kolejną jednostkę przydatną w zbieraniu asteroidów- Resource Controller. Pełni on jakby rolę dużego składu, sprawia, że nasze Collectory nie muszą wracać do naszego statku-matki by wyładować zebrany ładunek. Wystarczy, że przeładują go do Controllera. Wniosek z tego taki, że nasz Controller musi być zawsze w pobliżu Collectorów. Najłatwiej osiągnąć to, wydając mu komendę ochrony Collectorów (wciskamy G i zaznaczamy Collectory). Zapewni nam to szybki i pewny dopływ surowca. Gdy zabezpieczymy już nasze zaplecze finansowe, przechodzimy do budowy floty. Jedna z głównych cech Homeworlda jest fakt, iż o wiele łatwiej jest atakować niż się bronić. Dzieje się tak dla tego, iż w trójwymiarowym środowisku, zbudowanie jakieś zapory defensywnej jest niemożliwe. Powiedzenie, że najlepszą obroną jest atak nabiera tutaj specjalnego znaczenia. Jak zapewne zauważyliście, w Homeworldzie, cały nacisk został położony na jednostki, nie budujemy żadnych budynków, stacji itd. Jest to bardzo dobry powód by dokładnie poznać możliwości każdego statku. Wypada się więc im lepiej przyjrzeć. Po pierwsze zawsze powinniśmy grupować nasze jednostki. Zaznaczamy je i przypisujemy wybrana cyfrę (CTRL + cyfra od 0 do 9). W ten sposób będziemy mogli szybko je wywoływać, wydawać rozkazy (chyba nie wyobrażacie sobie, aby podczas bitwy w której bierze udział np. 100 jednostek, próbować zaznaczyć ręcznie tę pięć którym właśnie chcemy wydać rozkaz). Naszą flotę powinniśmy grupować według rodzaju. I tak np. Jednostkom odpowiedzialnym za zbieranie asteroidów przypisujemy klawisz 0, myśliwcom 1, Fregatom 2, Niszczycielom 3, Statkom Reperującym 4, Korwetom 5 itd. Dodatkowo powinniśmy wykorzystać fakt, że dana jednostka może być członkiem kilku grup (w innych RTS-ach było to niemożliwe). Dzięki temu możemy zaznaczyć wszystkie nasze jednostki jako 6, i inne specyficzne grupy (zostaną nam jeszcze cyfry 7,8,9). Warto przywiązać się do danych przegrupowań i nie zmieniać ich w kolejnych misjach (tak, aby w każdej misji myśliwce były ustawione pod 1, Fregaty pod 2 itd.). Dzięki temu będziemy mogli o wiele szybciej wydawać rozkazy, co w momencie walki pełni kluczową rolę. Jeśli nasze poczynania będą przemyślane, a w wydawaniu rozkazów nie będzie chaosu, to będziemy niepokonani ! To właśnie od tego jak dobrze opanujemy mechanikę rozgrywki zależy czy osiągniemy sukces. Kiedy nasza flota zostanie pogrupowana, możemy ustawić ją w odpowiednią formację, ustawić taktykę. Do wyboru mamy:

Homeworld - poradnik

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję