Homeworld

Homeworld
Sztab VVeteranów
Tytuł: Homeworld
Producent: Relic Entertainment
Dystrybutor: Play
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-01-14
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 90 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Homeworld

Misja 11

Podstawowe cele: 1. Zniszczyć flotę Taiidan

Misja krótka, łatwa i przyjemna. Gdy tylko wyjdziemy z hiperprzestrzeni, naszym oczom ukaże się statek Bentosów, atakowany przez znaczne siły Taiidan. Oczywiście nie będziemy się przyglądać, tylko ruszymy z natychmiastową pomocą dla naszych partnerów handlowych. Rzucamy do ataku wszystko co mamy. Kiedy zawiąże się walka, wysyłamy nasze Salvage Corvette, powinno udać się im przychwycić kilka wrogich statków. Nasze siły powinny w ciągu kilku chwil unicestwić przeciwnika. W ramach wdzięczności Bentosi opowiedzą nam ciekawą historię o początkach naszej cywilizacji. Zbieramy całkiem pokaźne złoża asteroidów, uzupełniamy i grupujemy naszą flotę (w przyszłej misji nie będzie na to zbytnio czasu). Skaczemy w hiperprzestrzeń.

Misja 12

Podstawowe cele: 1. Zniszczyć generatory pola grawitacyjnego. 2. Ochronić nasza flotę. Obronić statek Defektor.

Dość trudna misja, bardzo chaotyczna. Nie ma czasu na myślenie, trzeba działać .Szybko przegrupowujemy naszą flotę i niszczymy generatory pola grawitacyjnego (statki w kształcie kuli ustawione z trzech stron naszego statku-matki). Do tego celu znakomicie nadają się Ion Frigate. Gdy generatory zostaną zneutralizowane, wypuszczamy nasze Salvage Corvette. Za ich pomocą staramy się przejąć kilka wrogich krążowników. Równolegle prowadzimy ciągły obstrzał z naszych Niszczycieli. W kilka chwil powinniśmy opanować sytuację. Rozpoczynamy badania nad Cloak Technology. Przeciwnik użyje w kolejnym starciu niewidzialnych statków (a dokładniej to chronionych specjalnym polem ukrywającym). Jak najszybciej budujemy kilka Promixy Sensors, w ten sposób będziemy mogli wykrywać niewidzialne jednostki. Jeśli w pobliżu naszego statku macierzystego nie będzie już żadnych przeciwników, przechodzimy do kontrofensywy. Reperujemy nasze statki, ewentualnie uzupełniamy straty. Dzielimy naszą flotę na dwie części- pierwsza zostaje pilnować statku-matki, druga wyrusza nękać wroga. Wypuszczamy kilka Promixy Sensors w pobliże złóż asteroidów, i w tym kierunku wysyłamy naszą eskadrę. Prędzej lub później natkniemy się na siły wroga- staramy się je jak najszybciej unicestwić. Nasza grupa ofensywna niech posuwa się coraz dalej i dalej, wzdłuż drogi którą wytyczają złoża asteroidów i kosmicznego pyłu. Należy pamiętać, aby co jakiś czas wysyłać jednostki Promixy Sensors w rejony w które przenosi się grupa ofensywna. Gdzieś w pobliżu złóż asteroidów znajdują się Collectory nieprzyjaciela- oczywiście powinniśmy je zniszczyć (lub przechwycić Korwetami). W tym samym czasie oponent powinien zmasowanie zaatakować naszą bazę ! Wykorzystujemy drugą część naszej floty do obrony. Siły wroga są duże, ale my byliśmy dobrz

e przygotowani. W tym samym czasie nasza grupa ofensywna powinna badać kolejny teren. Po pewnym czasie powinniśmy natknąć się na wrogi Lotniskowiec. O dziwo zechce on przejść na naszą stronę, pod warunkiem iż udzielimy mu wsparcia i obronimy przed atakami ! Oczywiście staramy się go bronić. Unicestwiamy wszystkie wrogie jednostki które kręcą się w pobliżu naszego statku-matki. Naszymi niszczycielami przeczesujemy najbliższe okolice, niszczymy niedobitki armii wroga. Zbieramy wszystkie asteroidy (będzie to dość czasochłonne, można sobie wyjść do kuchni zaparzyć herbatkę :-), i skaczemy w hiperprzestrzeń.

Misja 13

Podstawowy cel: 1. Wylądować w stacji komunikacyjnej.

Dość łatwa misja, pod warunkiem, że będzie się postępowało według schematu i nie popełni się błędów. Aby dotrzeć do stacji musimy przedostać się przez złomowisko. I nie było by w tym nic trudnego gdyby nie fakt, iż jest ono naszpikowane automatycznymi działkami, starającymi się zniszczyć wszystko w zasięgu wzroku. Użycie naszych Niszczycieli nie wchodzi w grę, albowiem złomowiska pilnuje bardzo osobliwy statek przeciwnika, przejmujący kontrolę nad naszą ciężką flotą lub teleportujący ją w wybrane miejsce złomowiska. Tak więc w tej misji możemy użyć jedynie myśliwców. Rozpoczynamy badania nad Heavy Guns i później Cloack Generator. W misji tej kompletnie rezygnujemy ze zbierania asteroidów- złoża znajdują się w samym centrum złomowiska i dostanie się tam jest niezwykle trudne. Przechodzimy do głównego celu naszej misji. Trzeba będzie zadziałać sposobem. Budujemy 20 Scoutów, i 20 Interreceptorów. Wykorzystamy fakt, że środowisko gry jest trójwymiarowe. Wysyłamy naszą eskadrę na znaczną wysokość w górę. Dopiero teraz lecimy w kierunku stacji komunikacyjnej. Ponieważ nasza flota przelatuje ponad złomowiskiem, tak wiec wrogie działka nie są wstanie nam zagrozić. Podróżujemy do momentu aż znajdziemy się dokładnie (albo prawie dokładnie) nad stacją komunikacyjna. Zapisujemy grę (na wszelki wypadek). Zaczynamy nurkować w dół w kierunku stacji. Gdy tylko wejdziemy w obszar złomowiska, uaktywnią się działka (jest ich w tym obszarze dość sporo). Wciąż nurkujemy, aż do momentu w gdy naszym oczom ukaże się stacja komunikacyjna (dość duży statek o nazwie Junkyard Ofice). Naszym Interreceptorom ustawiamy taktykę na agresywną i staramy się zniszczyć po kolei wszystkie działka znajdujące się w pobliżu. Taki sam rozkaz wydajemy 15 Scoutom, a pozostałymi 5 próbujemy dostać się do stacji. Ponieważ działka będą zajęte strzelaniem do naszych Interreceptorów, tak więc powinno się to nam udać (jeśli się nie uda, to odgrywamy zapisany stan gry i próbujemy raz jeszcze). Kiedy któryś z naszych myśliwców wyląduje w stacji- od razu skaczemy w hiperprzestrzeń.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję