Heroes III: Warlords of Wastelands
Tytuł: Heroes III: Warlords of Wastelands
Producent: New World Computing
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2001-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland
Ważne informacje: Zdobyć położone na południowym wschodzie miasto Steelhorn. Śmierć Tarnuma oznacza naszą porażkę. Przed wyruszeniem do boju proponuję jako wsparcie wybrać jednego Starożytnego Behemota.
No i wreszcie nadszedł czas na upragniony finał. Jak na ostatnią misję przystało jest ona długa i dość trudna. Naszym celem jest zdobycie tylko jednego miasta, jednak w praktyce i tak będziemy zmuszeni wyeliminować wszystkie siły naszego wroga. Zaczynamy w odgrodzonej od "świata" dolinie. W Mieście (S) którym dysponujemy na starcie nie możemy wybudować najważniejszych budowli- Tawerny (by zatrudnić kolejnych Herosów) i Miejskiego Gmachu (zapewniającego dopływ złota). W związku z powyższym proponuje odpuścić sobie rozbudowę Zamku (zdobędziemy sobie inne) i ograniczyć się do postawienia Hall of Valhalla. Pierwszy tydzień poświęcamy na przejęcie okolicznych kopalni- rozstawione na mapie potwory nie stanowią większego zagrożenia. Tuż obok naszego Zamku, przygotowana jest na nas zasadzka (9), 100 Chłopów i Krzyżowiec, co jedynie mogą nas rozśmieszyć. Nie zapominajcie o odwiedzaniu miejsc, w których można rekrutować jednostki (3), w tym położonej na północy jaskini Cyklopów. W pobliżu kopalni złota natrafimy (i) na 18 Orków i 27 Hobgoblinów którzy zechcą się do nas przyłączyć- nasza armia rośnie w siłę. Po przejęciu wszystkich kopalni ubijamy grupę ok. 12 Arch Magów i korzystamy z pobliskiego Teleportu (X). Na wschodzie znajduję się Przechowalnia Gryfów (g), po walce z ok. 50 tych bestii przyłączy się do nas Anioł (lub kilka). Obijamy na północ i bez większych problemów zdobywamy neutralny Zamek. Natychmiast budujemy Tawernę i zatrudniamy kilku Herosów których zadaniem będzie kroczenie za Tarnumem i zbieranie surowców. Rozbudowę Zamku proponuję ograniczyć do wybudowania Gmachu Miejskiego i później Stolicy- złota w tej misji będziemy potrzebowali dość sporo. Kierujemy się na wschód ubijając ok. 12 Wyvern Monarch. Warto zaopiekować się pobliskim artefaktem- Nieskończoną Torba Złota (t), broni jej 35 Pikinierów, 20 Kuszników, 30 Halabardników i 10 Krzyżowców, jednak zapewni nam ona dodatkowy dopływ 750 sztuk złota na dzień. Szybko przemieszczamy się na drogą na wschód. Eliminujmy kolejną zasadzkę (9), 30 Mistrzów Gremlinów, 15 Kamiennych Golemów, 23 Obsydianowe Gargoyle i 8 Złotych Golemów) i szturmujemy pobliską Warownię (5). Co ciekawe posiada ona dość liczny garnizon (nawet kilka Przeraz) i jest ona dobrze broniona (miny, wieże strzelnicze). To właśnie te Miasto uczynimy naszym głównym zapleczem rekrutacyjnym, koniecznie maksymalnie je rozbudujcie! Czas na dokładne i spokojne opanowanie całej okolicy, warto wspomnieć, że na zachodzie znajduje się dość przydatny artefakt- Wisior Odwagi (w), zwiększający o +3 Morale i Szczęście wojsk prowadzonych przez naszego Bohatera (pilnuje go 21 Potężnych Gorgon). Po zebraniu dość licznej armii (ale bez przesady, wystarczą jednostki z jednego tygodnia), w pobliskim Porcie (P) kupujemy statek i wybieramy się na małą morską wycieczkę. W zatoczce na północy (9) czeka na nas następna zasadzka (95 Gryfów), jednak warto z nimi powalczyć, albowiem nagrodą jest artefakt Głowa Legionu zwiększający tygodniowy przyrost jednostek 7 poziomu. Na południu znajduje się Wir (W) przenoszący nas na w pobliże terytorium wroga. Teraz musicie podjąć decyzję, albowiem misję można ukończyć na dwa sposoby. Albo poczekajcie, zbierzcie silniejszą armię i skorzystajcie z Wiru, albo już teraz użyjcie Teleportu (Y) położonego na pobliskiej wyspie. Pierwszy sposób pozwala na nieco szybsze ukończenie misji (aczkolwiek bardziej ryzykowne), jednak drugi umożliwi nam dokładne poznanie mapy i więcej potyczek z naszym wrogiem. I właśnie z niego proponuję skorzystać, wszak jest to ostatnia misja i trzeba się nią trochę "podelektować" ;-). Ubijamy więc ok. 12 Olbrzymów broniących Teleportu i zostajemy przeniesieni do "magicznej doliny". Jest to obszar opanowany przez naszego nieprzyjaciela (niedaleko znajduje się jego Zamek), a zaklęcia działają tu ze zwiększoną mocą- chyba jest to dla nas dobra wiadomość. Rozbijamy Garnizon (A), 95 Gryfów, 40 Pikinierów, 24 Kuszników, 30 Magów, Żelaznych Go
Artur Okoń
martwy@interia.pl
Autor: MAO