Heroes III: Warlords of Wastelands
Tytuł: Heroes III: Warlords of Wastelands
Producent: New World Computing
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2001-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland
Ważne informacje: Aby wydostać się z pułapki musimy zdobyć miasto znajdujące się na północnym wschodzie. Śmierć Tarnuma oznacza naszą porażkę. Nasi bohaterowie maksymalnie mogą rozwijać się do 25 poziomu. Tarnum i dwóch najsilniejszych z naszych Herosów towarzyszyć nam będzie w kolejnym scenariuszu. Przed wyruszeniem do boju proponuję jako wsparcie wybrać 10 Ogre Magi.
Pozornie zanosi się na bardzo trudne zadanie- znajdujemy się w pułapce otoczeni przez dwóch przeciwników. Jeśli jednak będziecie działać szybko i logicznie, to scenariusz bez większych problemów można ukończyć w ciągu miesiąca. Zaczynamy z jednym miastem (S) i trzema rozstawionym bohaterami. Ten znajdujący się na północy powinien natychmiast zdobyć pobliską Fortecę (broni jej grupka Gnolli i Jaszczurzych Łuczników). Niestety jej rozbudowa jest dość ograniczona (brak Town Hall), a stawianie budynków w których możemy rekrutować jednostki moim zdaniem jest stratą czasu i surowców. Standardowo opanowujemy okolicę starając się zabrać możliwie najsilniejszą armię (cześć rozmieszczonych na mapie potworów się do nas przyłączy). Czasu mamy niewiele, albowiem przed końcem pierwszego tygodnia Tarnum (albo lepiej Bohater posiadający największą Wiedzę i Siłę Czarów) powinien wyruszyć z ofensywą na zachód! Eliminujemy grupę Dżinów broniących Boots of Speed (b), mijamy nasz Garnizon (szkoda, że nie możemy zabrać przebywających w nich jednostek ;-( i szturmujemy pierwszy Zamek wroga (4). Niestety wcześniej musimy poradzić sobie (albo spróbować ominąć) zasadzkę nieprzyjaciela (9), w skład której wchodzi międzynarodowe towarzystwo: 15 Kuszników, 12 Obsydianowych Gargoyli, 6 Cyklopów, 20 Gnolli i 15 Wężowych Ważek. Samo zdobycie Zamku i wyeliminowanie Herosa przeciwnika powinno być dość łatwe (szczególnie, gdy złapiecie go poza miastem), albowiem siły którymi dysponuje są bardzo znikome (kilka jednostek). Jak najszybciej (nie tracąc czasu na przejmowanie kopalni- tym zajmie się drugi z naszych Herosów) kontynuujemy ofensywę poruszając się na południe. Musimy wyeliminować grupę ok. 5 Behemotów, bądźcie więc ostrożni (silna magia rządzi!). Przed nami kolejna zasadzka (25 Mistrzów Gremlinów, 18 Magów, 18 Żelaznych Golemów, 9 Przeraz i 40 Gremlinów)- najlepiej ominąć ją szerokim łukiem, nie ma sensu niepotrzebnie się narażać. Przed nami kolejne miasto (5) jego zdobycie będzie nawet łatwiejsze niż ostatnio. Jeden przeciwnik wyeliminowany. Następny tydzień (a może i dwa) poświęcamy na dokładne opanowanie podbitych terenów, przejmowanie kopalń, zbieranie surowców. Równocześnie rozbudowujemy n