Heroes III: Warlords of Wastelands
Tytuł: Heroes III: Warlords of Wastelands
Producent: New World Computing
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2001-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland
Ważne informacje: Unicestwić wrogich Herosów i zająć wszystkie ich miasta. Śmierć Tarnuma oznacza naszą porażkę. Nasi bohaterowie maksymalnie mogą rozwijać się do 21 poziomu. Tarnum i dwóch najsilniejszych z naszych Herosów towarzyszyć nam będzie w kolejnym scenariuszu. Przed wyruszeniem do boju proponuję jako wsparcie wybrać 15 Orc Cheftians.
Kolejna bardzo długa misja. Mam wrażenie, iż się powtarzam, jednak poziom trudności pozostawia wiele do życzenia. Mapa podzielona jest praktycznie na dwie części od terenów opanowanych przez naszego nieprzyjaciela oddziela nas znajdujący się w centrum przesmyk leśny (A). Nasz przeciwnik nie będzie zbytnio aktywny- w moim przypadku, przez ponad dwa miesiące gry nie postawił nogi na naszej ziemi. Oznacza to, iż w spokoju możemy przygotowywać się do ofensywy. Zaczynamy z dwoma miastami- warownią barbarzyńców (S) i położoną na północy Fortecą (Fo). Oznacza to, że dzięki Tarnumowi i drugiemu z naszych Herosów równocześnie będziemy opanowywać położone w pobliżu Miast tereny. Proponuję zatrudnić kilku nowych Herosów którzy zajmą się zbieraniem surowców, zajmowaniem kopalń i odwiedzaniem miejsc w których można rekrutować jednostki (3)- jeśli Tarnum zajmował się będzie wyłącznie walką z potworami uda się nam zaoszczędzić sporo czasu. Wskazówki na pierwszy tydzień są proste kierujemy się na południowy wschód (i północ w przypadku Fortecy) by zająć kolejne dwa miasta (Fo), (S). Mimo, że dysponujemy czterema miastami proponuję w pełni rozbudowywać tylko dwa z nich- inaczej cięgle narzekali będziemy na braki surowca. Pozostałe dwa traktujemy jako dostarczycieli cennego złota. Potwory które bronią kopalni nie stanowią większego problemu (na razie unikajcie starć z Cyklopami, Przerazami i odpornymi na magię Golemami) dla naszych super wyszkolonych Bohaterów (opłacało się poświęcić czas na ich rozwój w poprzednich scenariuszach). Tarnum powinien spróbować przejąć położoną w pobliżu naszego głównego Miasta Jamę Behemotów (3 strażników) by co tydzień móc zatrudniać jedną z tych potężnych bestii- na początku gry okażą się one olbrzymim wzmocnieniem dla naszej armii. Do końca pierwszego miesiąca (a może nawet troszkę dłużej) dokładnie opanowujemy całą okolicę. Priorytetem jak zwykle jest odwiedzenie wszelkich miejsc mocy (1)i zdobycie rozmieszczonych na mapie potężnych artefaktów. Ich położenie ukaże się nam po odwiedzeniu Chatki Magów która znajduje się w pobliżu naszego głównego miasta (M). Wcześniej trzeba zebrać dość silną ekipę, albowiem potwory ich broniące do wymoczków raczej nie należą. Najbardziej przydatne w walce okażą się: Sentinel's Shield (s)- zwiększa o +12 statystykę Obrony, zmniejsza jednak o -3 Atak (broni jej ok. 12 Gigantów), Titan's Cuirass (p)- zwiększa o +10 Siłę czarów, o -2 zmniejsza Wiedzę (pilnuje go 28 Diamentowych Golemów), Titan's Gladius (m)- zwiększa o +12 Atak, o -3 zmniejsza Obronę (broni go (choć tego nie widać) 60 Złotych Golemów), Golden Bow (ł)- nasi strzelcy i miotacze rażą z pełnymi siłami bez względu na odległość i przeszkody terenowe (pilnuje go ok. 12 Aniołów), Boots of Speed (b), Equestrian's Gloves x2 (r)- zwiększają mobilność naszego Bohatera (kolejno broni ich grupa Jazdy, 10 Burzowych Ptaków i 20 Gorgon). Oprócz tego warto wypełnić zlecone przez Jasnowidzów (J2), (J) zadania. Pierwszy poprosi nas o dostarczenie Hourglass of the Evil Hour (J2) która znajduje się w ukrytej dolinie (pilnuje jej 10 Hydr)- nagrodą jest 10.000 sztuk złota. Drugi z Jasnowidzów (J) zechce Hellstorm Helmet (J), (broniony przez 15 Championów, dodaje +5 do Wiedzy), jednak przedmiot który ofer