Heroes III: Warlords of Wastelands

Heroes III: Warlords of Wastelands
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes III: Warlords of Wastelands
Producent: New World Computing
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2001-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 81 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland

Misja 1- Barbarian King

Ważne informacje: Naszym celem jest pokonanie przywódcy klanu, Rabaka. By tego dokonać musimy zająć wszystkie Miasta i wyeliminować Herosów przeciwnika. Śmierć Tarnuma oznacza naszą porażkę. Nasi bohaterowie maksymalnie mogą rozwijać się do 6 poziomu. Tarnum i najsilniejszy z naszych Herosów towarzyszył nam będzie w kolejnym scenariuszu. Przed wyruszeniem do boju proponuję jako wsparcie wybrać 15 Hobgoblinów.

Bardzo łatwa misja, którą bez pośpiechu można ukończyć w miesiąc (oczywiście według czasu liczonego w grze ;-). W ogóle nie posiadamy surowców (jeśli gracie na poziomie trudności Impossible)- trzeba to bardzo szybko zmienić. Tarnum dysponuje min. armią, jednak powinna ona wystarczyć do pokonania najsłabszych przeciwników- zaczynamy od znajdujących się z lewej strony Hobgoblinów. Przy odrobinie szczęścia rozstawione na mapie potwory zechcą się do nas przyłączyć- znacznie wzmocni to nasze siły. Złoto, które zdobędziemy natychmiast inwestujemy w rekrutację drugiego Herosa- dzięki temu szybciej przejmiemy kontrolę nad pozostałymi kopalniami. Koniecznie przekażcie wszystkie jego jednostki Tarnumowi (pamiętajcie o tym w kolejnych scenariuszach!)- zawszę w jakimś tam stopniu wzmocni to jego siłę. Początkowo podstawą naszej armii będą Gobliny- mimo, iż nie są one najsilniejsze- w dużej kupie nie ma na nich mocnych. Przy okazji warto wspomnieć o nowych zdolnościach, które nasi bohaterowie będą zyskiwali podczas awansów na kolejne poziomy. Najbardziej przydatne okażą się Offense, Armorer, Luck, Logistic, Leadership, Tactics, ewentualnie Resistance, Balistic- i właśnie je proponuję w miarę możliwości wybierać. Przechodzimy do standardowej rozbudowy (zauważcie, iż nie można wybudować Jaskini Cyklopów i Groty Behemotów)- posiadamy bardzo mało surowców, więc potrwa ona przynajmniej kilka tygodni. Potrzebne nam będą bardzo duże ilości drewna. Koniecznie wybudujcie Hall of Valhalla- podniesie to o +1 Atak wszystkich odwiedzających miasto Bohaterów (pamiętajcie, aby stawiać ten budynek we wszystkich naszych miastach!). Nie zapomnijcie o cotygodniowym odwiedzaniu Młyna i miejsc w których możemy rekrutować jednostki (7). Jak najszybciej postawcie Gildię Magów i zakupcie księgi magiczne dla naszych Herosów. Wprawdzie Tarnum jest kiepskim czarodziejem, jednak nawet zaklęcia pierwszego poziomu (Bless, Dispel, Curse) mogą okazać się bardzo przydatne. Kierujemy się na południe i systematycznie przejmujemy kolejne kopalnie. Przeciwnicy, którzy ich bronią są dość słabi, na razie wystrzegajcie się grupy Ogre Magi (o). W pobliskich Dokach (2) budujemy statek i udajemy się na małą morską wycieczkę- opłaca się zaopiekować pływającymi na wodzie przedmiotami (głównie drewno). W pobliżu wyspy (3) wpadniemy w zasadzkę przygotowaną przez grupę 35 Złodziei- nie powinno być większych problemów. Na wy

spie natrafimy na pokaźną ilość surowców i dwa "miejsca mocy" (1) pozwalające zwiększyć statystyki naszego Bohatera. Przy okazji warto wspomnieć, iż jest 5 rodzajów "miejsc mocy", w czterech z nich (Ogród, Ołtarz, Fort i Obóz) o 1 punkt wzrośnie umiejętność Wiedzy, Siły czarów, Obrony i Ataku. W piątym z miejsc- Koloseum o dwa punkty wzrasta umiejętność Ataku lub Obrony (do wyboru). W kolejnych scenariuszach możemy natrafić również na Szkoły Magii (+1 do Wiedzy lub Siły Czarów), Szkoły Walki (+1 do Ataku lub Obrony) czy też znakomite Biblioteki (+2 do wszystkich cech!). Biorąc pod uwagę, iż nasi Herosi będą towarzyszyli nam w kolejnych misjach zadbajcie, by każdy z nich odwiedził wszystkie rozmieszczone na mapie wyżej wymienione miejsca- jest to zadanie priorytetowe i nie będę później o tym wspominał! Wracamy na główny kontynent. Prawdopodobnie zaczął się kolejny tydzień- rekrutujemy nowe jednostki, pora zająć się trudniejszymi przeciwnikami. Ubijamy grupę Oge Magi (o), przejmując kontrolę nad kopalnią złota. Wyruszamy na wyprawę na wschód eliminując grupę ok. 12 Rook. W pobliżu znajduje się chata Jasnowidza (S) jeśli dostarczymy mu 50 Wilczych Jeźdźców (Wolf Riders), to otrzymamy Ogre's Club of Havoc zwiększający o +5 statystykę Ataku. Moim zdaniem jest do dość słaby interes. W pobliżu czeka na nas kolejna zasadzka (3)- 13 Obsydianowych Gargoli- zero problemu. Powoli opanowujemy okolicę- zacznijcie od zdobycia pobliskiej wioski (4)- broni ją jedynie grupka Trolli i w środku Wilczych Jeźdźców. Jej rozbudowa jest niestety dość ograniczona, można jednak wybudować zapewniający dopływ złota City Hall. Koniecznie odwiedźcie Koloseum (1) i przejmijcie kopalnie złota. Przeciwnicy, którzy ich bronią Jeźdźcy (k) i Przerazy (8) są bardzo wytrzymali, zalecam więc szczególną ostrożność. Na koniec zabierzcie pilnowany przez grupę Złotych Golemów (g) artefakt. Pora przygotować się do finałowej bitwy. Co ciekawe najtrudniejsza potyczkę stoczymy nie z naszym wrogiem, a strażnikami pilnującymi Teleportu (6). Musimy ubić pilnujących z naszej strony ok. 20 Cyklopów (c) i kilkanaście Behemotów (b) na terytorium wroga. Prawdopodobnie Tarnum osiągnął już maksymalny (w tej misji) poziom doświadczenia, wiec może warto na ostateczną walkę posłać naszego drugiego Herosa (aby nie zmarnować punktów doświadczenia)? Oczywiście wtedy potyczka będzie trudniejsza, jednak dwóch silnych Bohaterów ułatwi nam grę w kolejnych scenariuszach. Ściągamy z naszego zamku posiłki w wyruszamy na wroga. Przed zaatakowaniem zamku nieprzyjaciela (5) niech każdy z waszych Bohaterów odwiedzi ostatnie z "miejsc mocy". I na koniec ostatnia rada- nie musicie się spieszyć, przeciwnik nie zająć- nie ucieknie. Przed zakończeniem scenariusza upewnijcie się, iż nasi bohaterowie są maksymalnie "przypakowani" (odwiedzili wszystkie miejsca mocy, osiągnęli limit punktów doświadczenia) ;-).
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
01.06.2009 | Szymiii » Co to za screan. Zamek żywiołów. jednostki nieumar
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję