Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent
Gothic II

Zębacz- Niezbyt wytrzymały, ale bardzo szybki. Niemal nie ma sposobu na zablokowanie jego ciosu- jedynym ratunkiem jest gwałtowne odskoczenie do tyłu i wyprowadzenie kontry. Żerują zawsze w grupie- koniecznie trzeba je wywabiać i ubijać pojedynczo. Uwaga, bo raz sprowokowany Zębacz(rys.9), będzie za wami kroczył przez bardzo długi czas!

Szkielet- Znakomity wojownik. Najcięższe i najdłuższe pojedynki toczyć będziecie właśnie ze szkieletami. Cały czas trzymajcie go na dystans, regularnie robiąc bloki. Uwaga, bo szkielet również wyprowadza wielociosowe kombinacje! Pozostańcie biernym, ograniczając się do kontr, koniecznie kończonych blokiem! I najważniejsza rada- szkieletom największe obrażania zadają bronie obuchowe (pałki, maczugi, młoty). Już na początku drugiego rozdziału uzbrójcie się w Oskard (u Sary i Harkonena).

Gothic II 143802,3


Ognisty Jaszczur- Od jego poprzednika odróżnia go to, iż ciska pociskiem ogniowym, który w kilka sekund spali was na popiół. Potyczka musi być więc jak najkrótsza, atakuje z furią (góra-góra-góra-góra), ubijając gada nim spróbuje nas przysmażyć. Zalecana zbroja i pierścienie dające ochronę przed ogniem.

Troll- Potężny futrzak, którego celny cios odrzuca nas na dużą odległość. Po pierwsze- nie stójcie tyłem do skały, inaczej się od niej odbijecie i za chwile ponownie oberwiecie. Po drugie- Troll ma dalszy zasięg ramion, niż wy miecza, dlatego w walce z nim trzeba być ofensywnym tnąc kombinacją (góra-góra-góra-góra). Znakomitym pomysłem jest przyparcie go do skały i błyskawiczne wykończenie cięciami lewo-prawo gdy nie będzie mógł się cofnąć.

I najważniejsza rada- bez względu z jakim przeciwnikiem walczycie, musicie nauczyć się sprawnie uciekać! Gdy tylko zaczną się wam kończyć punkty życia, trzeba brać nogi za pas, uciekając koniecznie nieznacznie manewrujcie lewo-prawo unikając ciosów przeciwnika (szczególnie gdy ten jest od nas szybszy) i jak najdalej oddalając widok kamery, by móc obserwować co dzieje się za naszymi plecami. Zatrzymać możecie się dopiero ok. 5 sekund później gdy zmieni się muzyka, co symbolizuje zaprzestanie pościgu przez przeciwnika.

Rady ogólne

W początkowym etapie gry zbierajcie w lesie zioła lecznicze- mikstury są drogie, a złoto lepiej zachować do innych celów. Niektóre z ziół są również bardzo cenne (nawet 500 sztuk złota).

Starajcie się poruszać wyłącznie w dzień. W nocy znacznie zmniejsza się widoczność, przez co walka staje się trudniejsza (bo trudniej wyczuć dystans), a i ryzyko natknięcia się na liczną grupę wrogów większe. Będąc na terenie miasta w nocy również udajcie się na spoczynek, albowiem, większość postaci zmienia swoje miejsce przebywania, przez co trudno wam będzie je odnaleźć.

W rozmowach z ludźmi bądźcie mili starając się unikać bójek i niepotrzebnych kłótni. Czasami przez wybór złej możliwości dialogowej można nawet zepsuć zadanie lub bardzo je utrudnić!

U alchemika Ignaza(rys.10) w dzielnicy portowej, można zakupić pergaminy z czarem otchłań, warto mieć ich kilka w zapasie albowiem powodują u ofiary zanik pamięci. Przydatne gdy ktoś się na nas obraził, a my koniecznie chcemy z nim porozmawiać lub handlować.

Gothic II 143803,4


W lesie poruszajcie się powoli, nasłuchując dźwięków z otoczenia i stając w miejscu gdy tylko usłyszycie dziwny szelest. Dzięki temu zazwyczaj będziecie jednocześnie walczyć wyłącznie z jednym, zaalarmowanym przez nas przeciwnikiem.

W miejscu w którym podejmujecie decyzję o profesji bohatera (wstąpienie do straży, klasztoru lub najemników na farmie) proponuje zapisać grę, by kiedyś móc zacząć przygodę z Gothic 2 od nowa, albowiem przy wyborze każdej profesji będziemy mieli do wykonania inne zadania.

Chcąc zwabić przeciwnika w inne miejsce musicie go sprowokować i następnie szybko biec przed siebie. Gdy przeciwnik zrezygnuje z pościgu (zmieni się muzyka), odwrócić się i troszkę do niego podbiec ponownie prowokując go do pogoni. W ten sposób można wywlekać potwory z lasu w pobliże naszych sprzymierzeńców (np. strażników bramy), który błyskawicznie się z nimi rozprawią.

Gothic II 143803,5


Mimo małej zręczności z łuku można mieć duży pożytek. Wprawdzie zadaje on małe obrażenia i bardzo trudno jest nim trafić z odległości większej niż kilka kroków, jednak możecie wykorzystać go do celów zwiadowczych. Gdy mamy łuk go w rękach, to już w bardzo daleka widać wszystkich potencjalnych przeciwników (rys. 11).

Gdy złoto przestanie być już dla was większym problemem, warto odwiedzać kapliczki (rys. 12) i przy każdej modlitwie ofiarować 100 sztuk, dzięki czemu Inos zwiększy nieznacznie waszą siłę, zręczność, punkty życia lub mana (losowo). Nie módlcie się jednak częściej niż raz dziennie.

Gothic II 143804,6


Możecie spróbować zmodyfikować jeden z plików w grze o nazwie gothic.ini (w katalogu system). Jest to bardzo proste i można to wykonać nawet w notatniku. Odszukajcie w nim linijkę „bloodDetail=2” zamieniając „2” na „3”, dzięki czemu w grze będzie więcej krwi ;-). Nieco niżej znajdziecie „usePotionKeys=0”, zamieniając „0” na „1” będziecie mogli przypisać do mikstur życia i mana skróty klawiszowe, by moc je błyskawicznie używać nawet w czasie walki. Na koniec znajdźcie „useQuickSaveKeys=0” zmieniając „0” na „1” co pozwoli na szybkie zapisywanie gry klawiszem [F5] i szybki odczyt klawiszem [F9]. Zapiszcie zmiany, pamiętając by wcześniej utworzyć na wszelki wypadek kopię edytowanego pliku (choć nawet jego skasowanie niczego w grze nie popsuje)!
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję