Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent
Gothic II

Zagadka otwierająca drzwi do Dworu Irdorath

Wracamy do jaskini przechodząc do kolejnej sali. Prowadzi z niej wiele dróg, a w centrum znajdują się olbrzymie drzwi (rys. 55).

Gothic II 171027,1


Ich otwarcie jest najtrudniejszą w grze zagadką, czas się więc z nią zmierzyć! Dla ułatwienia przyjmiemy kilka oznaczeń i pierwsze zejście w dół po lewej stronie (patrząc na duże drzwi), określimy jako „1”, drugie, zamknięte drzwi po lewej stronie jako „2”, a korytarz z lewej strony prowadzący w lewo- jako „3”. I analogicznie- pierwszy tunel z prawej strony prowadzący w dół oznaczymy jako „4”, zamknięte drzwi jako „5”, i korytarz z prawej strony prowadzący w górę jako „6”. Podążamy schodzimy więc do korytarza nr 1 eliminując przebywające komnacie Orki, i dalej Poszukiwacza zwanego Klucznikiem. Z jego zwłok zabierzcie klucz i wróćcie do głównej komnaty. Otwórzcie drzwi nr 2 przełączając dzwignię z lewej oraz z prawej strony, dzięki czemu uruchomi się mechanizm podnoszący kratę. Całą czynność powtórzcie podnosząc kolejną z krat! Ponownie zejdźcie korytarzem nr i odblokowanym przejściem udajcie się do końca tunelu wciskając znajdujący się tam przełącznik (rys. 56).

Gothic II 171027,2


Z podłogi wyłoni się pulpit sterujący, po przełączeniu którego w głównej sali pojawi się pierwszy przełącznik. Ostrożnie wracamy na górę eliminując nowych przecinków (uwaga na Maga!). Ponownie wejdźcie w drzwi nr 2 przełączając dzwignie dzięki czemu podniosą się kraty. Teraz podążmy na górę tunelem nr 3 eliminując Zombie i Szkielety Goblinów znajdujące się w ostatniej sali. W ścianach są trzy przyciski, które należy wciskać w określonej kolejności: najpierw ten na wprost nas, później ten z prawej i na końcu z lewej. Jeśli wszystko wykonacie poprawnie to z podłogi wyłoni się pulpit, po przełączeniu którego w głównej sali pojawi się drugi przycisk. Wracamy na górę rozprawiając się z wrogami i otwierając drzwi nr 5, ponownie przełączając dźwignię z prawej i lewej strony podnosząc dwukrotnie kraty. Teraz schodzimy korytarzem numer 4 eliminując Szkielet Cieniostwora i przełączamy przyciski w ścianach: najpierw ten na wprost nas, a następnie po ubiciu Zombie te prawej i lewej strony. Tak jak wcześniej z podłogi wyłoni się pulpit, po przestawieniu którego w głównej sali pojawi się trzeci przycisk. Jak zwykle wracamy na górę, eliminując nowych nieprzyjaciół blokujących nam drogę. To już prawie koniec. Ponownie wejdźcie do drzwi numer 5 i przełączcie w nich dzwignie sterujące kratami. Teraz pozostaje się nam już tylko udać w górę tunelem numer 6 pokonać Wojowników Cienia i przełączyć trzy przyciski zaczynając od tego na wprost nas, następnie przełącznik z lewej strony i na końcu z prawej. Z podłogi wyłoni się pulpit, po przestawieniu którego w głównej komnacie pojawi się czwarty i ostatni przycisk. Wróćcie do głównej komnaty w przestawcie wszystkie przełączniki (kolejność dowolna) dzięki czemu otworzą się wielkie drzwi Dworu Irdorath!

Ostateczny pojedynek

W wielkiej komnacie pełno jest Poszukiwaczy, którzy jednak na tym etapie gry nie stanowią dla nas żadnego niebezpieczeństwa. W salach z lewej strony znajdziecie sporo mikstur, natomiast w komnatach z prawej- zwoje z zaklęciami i zamkniętą skrzynię. Na końcu olbrzymiej sali, przy żelaznych drzwiach stoi Czarny Mag (rys. 57).

Gothic II 171028,3


Walka z nim będzie bardzo trudna, albowiem łobuz podstępie wyssie nam wszystkie punkty mana i połowę punktów życia! Proponuje uciekać do pobliskiej komnaty (robiąc uniki przed miotanymi w naszą stronę kulami ognia), gdzie spokojnie zregenerujecie siły i następnie łatwiutko ubijecie maga zaklęciem Zniszczenie zła. Przy jego zwłokach znajdziecie pergamin z zaklęciem otwierającym drzwi który należy przeczytać i klucz do skrzyni w pokoju obok. Po otworzeniu kufra odnajdziecie w nim kamień Oko mocy. Wracamy do głównej komnaty, ustawiając się tuż przed drzwiami. Bohater powinien przyklęknąć i wypowiedzieć zaklęcie brzmiące „RSDRTOA” dzięki czemu otworzą się drzwi. W olbrzymiej jamie odnajdziemy sprawce całego zamieszania i naszego głównego przeciwnika- Smoka Ożywieńca (rys. 58)!

Gothic II 171028,4


O dziwo, walka z bestia nie będzie trudna, przetrzepcie potworowi mieczem łuski! Za ubicie gada otrzymamy 10.000 punktów doświadczenia kończąc tym samym naszą misję (44, 45K). Teraz pozostaje już wam tylko wyrwać serce potwora i naładować nim amulet Oko Inosa, oraz powrócić na statek do naszych przyjaciół. Po otworzeniu drzwi do kabiny kapitana obejrzycie końcowy film wskazujący, iż na pewno będzie cześć trzecia Gothica, a wyrzucony na jedną z plaż nasz bohater znów wszystkiego będzie się musiał uczyć od początku. Pozostaje mi mieć nadzieję, że i w tą przygodę wyruszymy razem!

Artur "MAO" Okoń
mao@sztab.com



Autor: 91
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję