Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent
Gothic II

Złodziejem/łowcą, zostaje najczęściej wojownik, który zamiast mieczy preferuje broń strzelecką. Podstawową cechą którą będziemy rozwijać jest zręczność- to ona pozwala niespostrzeżenie się skradać, dokonywać zuchwałych kradzieży i władać silniejszymi broniami, dodatkowo zwiększając częstotliwość wystrzelanych z nich pocisków. Łuki i kusze (szczególnie te drugie) pozwalają ubić wroga nim ten zdąży się do nas zbliżyć, co szczególnie w początkowym etapie gry jest bardzo przydatne (rys. 3). Niestety, cześć przeciwników jest odporna na strzały, co oznacza, iż trzeba równocześnie szkolić się w walce mieczem i wymaga bardzo wielu punktów nauki. Oczywiście myśląc o karierze złodzieja należy nauczyć się umiejętności kradzieży kieszonkowych, składania i otwierania zamków, natomiast łowca dzięki temu, iż z łatwością pokonuje potwory najwięcej pieniędzy zarobi doskonaląc tajniki oprawiania zwierzyny.

Gothic II 143401,3


Podsumowując jednym zdaniem- najłatwiej gra się wojownikiem/Paladynem, bardzo trudno magiem, natomiast kariera złodzieja jest jedynie epizodem i sposobem na zarobienie pieniędzy wymagającym przeznaczania wielu cennych punktów nauki na zwiększanie zręczności.

Walka Podczas wędrówek obędziemy setki wal z przeróżnymi przeciwnikami, warto więc dokładniej przyjrzeć się sztuce fechtunku. Po pierwsze musicie nauczyć się płynnie zadawać ciosy. Tu nie wystarczy bezmyślnie i szybko walić w przycisk myszy czekając, aż wróg padnie martwy. Pojedynki w Gothic 2 to prawdziwy taniec śmierci- każdy ruch musi być wykonany w odpowiednim tempie. Dokładnie obserwujcie waszą postać. Dzięki temu unikniecie wydawania sprzecznych rozkazów, np. skoro wasz bohater wyprowadził właśnie cięcie w prawo, to nie oczekujcie od niego by w połowie ruchu zadał cios w lewo (rys. 4)!

Gothic II 143401,4


Pomiędzy komendami musicie chwilę odczekać. Gdy już nauczycie „czuć broń” możecie spróbować łączenia ciosów w kombinacje. Ich ilość i jakość zwiększa się wraz z uzyskaniem większej biegłości w sztuce fechtunku daną bronią. I tak dla początkującego najlepszą (a właściwie jedyną) kombinacją jest zadawanie ciosów lewo-prawo, lewo-prawo etc. (pamiętajcie o chwili przerwy pomiędzy jednym a drugim ciosem). Wojownik (30%) może skutecznie wyprowadzać kombinacje agresywne góra-prawo lub góra- lewo. Dzięki nim pierwszy cios zadaje robiąc jednocześnie krok do przodu i spychając przeciwnika lub idealnie trafiając go drugim cięciem. Mistrz (60%) ma możliwość zadania morderczej serii ciosów: góra-góra-góra-góra, tnąc z półobrotu wszystkich wrogów dookoła i kończąc dwoma błyskawicznymi cięciami. W czasie walki olbrzymią wagę należy zwrócić na defensywę i blokowanie ciosów (dół). Właściwie to pomiędzy każdą ofensywną kombinacją powinien być robiony na wszelki wypadek blok. Cały czas obserwujcie dystans dzielący was od przeciwnika, i trzymajcie go w dużej odległości kombinacją cięć lewo-prawo. Jeśli nie traficie- natychmiast róbcie blok i odskakujcie krok do tyłu. Doskonałym pomysłem jest przyjęcie postawy defensywnej pozwalając wrogowi na atak który szybko blokujecie i wyprowadzacie kontrę (najlepiej góra-prawo) najczęściej dwukrotnie idealnie trafiając. Walcząc z potworami nie ma sensu blokować ich ciosów (bo jest to niemożliwe), więc albo nie można dopuścić ich do siebie, albo błyskawicznie odskakiwać do tyłu. Ostatnią z możliwości jest walka z wieloma przeciwnikami równocześnie i tu rada jest jedna- należy tego za wszelką cenę unikać! Jeśli jednak jesteście zmuszeni toczyć nierówny pojedynek, to jeszcze większą uwagę musicie zwrócić na defensywę (rys. 5).

Gothic II 143402,5


Oprócz bloków i częstego odskakiwania w tył należy zadbać o odpowiednią pracę nóg często się poruszając w lewo i prawo (klawisze [A] i [D]). Dobrą kombinacją jest dół-cięcie lewo-prawo-dół, krok w lewo, dół, cięcie- lewo prawo, krok w prawo etc.
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję