LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Glory of the Roman Empire

Glory of the Roman Empire
Sztab VVeteranów
Tytuł: Glory of the Roman Empire
Producent: Heamimont Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-08-04
Premiera Świat:
Autor: 901
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!
Glory of the Roman Empire

Glory of the Roman Empire - poradnik



Glory of the Roman Empire 205349,1


Wstęp

Już siedziałem sobie wygodnie w fotelu, kiedy gwałtem wdarła się do mojego życia gra Glory of the Roman Empire. Gra strategiczna, która porwała mnie do jakiegoś dziwnego wymiaru, pełnego Rzymian i jakichś dziwnych wsi, czy to może jakieś slumsy były?

Nagle przywitał mnie goniec z listem od samego Cesarza. Cóż to był za szok, kiedy przełamywałem pieczęć. List brzmiał: zostań zarządcą i pokaż na co Cię stać. Pomyślałem: to jest ta chwila, to jest ten czas i ruszyłem prosto w las.

Nikt tu na mnie nie czekał, ratusz pełen niewolników, dokoła składy. Czy to tak wyglądać ma mój tryumf? Czyżby ma Viktoria dziś zasnęła? Ależ skąd, już biegnie. Postać szybko przeszła do konkretów i podała szereg listów.

Nauczyłem się zarządzać miasteczkami, teraz przyszła pora na wyzwanie. Pokazanie moich zalet memu Cesarzowi!

Introdukcja

W tym poradniku zamieszczam wskazówki oraz sposób postępowania, na podstawie pierwszej mapy w trybie swobodnej rozbudowy. Po kolei omówię każdy etap wznoszenia budowli oraz tworzenia potęgi Imperium. Naturalnie podczas wykonywania misji z kampanii, będziesz musiał nieraz korygować moją strategię. Wynika to z faktu, że w trybie swobodnej rozbudowy zaczynasz od zera, natomiast w kampanii posiadasz niektóre budynki już wybudowane. Ponadto w kampanii masz określone zadania do wykonania i po prostu nie musisz niektórych rzeczy robić, bo wystarczy wybudować konkretną budowlę i przydzielić do niej ludzi. Zdarza się również, że masz uzyskać określoną liczbę dóbr lub niewolników, czy pokonać barbarzyńców, wtedy również postępujesz inaczej.

Ten poradnik ma za zadanie wyjaśnić Ci, jak ma przebiegać rozwój i od czego powinno się zacząć tworzyć silne i potężne Imperium. Omówię poszczególne budynki oraz ich zastosowanie. Dowiesz się również, jak skutecznie i w miarę szybko zdobyć przewagę na mapie. Jak handlować i przede wszystkim, jak wykorzystywać żołnierzy.

Tak więc przejdźmy do części właściwej.

Budynki

W grze podzielono budynki na siedem grup. Dodatkowo jeszcze każda grupa posiada określone typy budynków:

Podstawowe:
Magalia (dom mieszkańców) drewno 4
Studnia (źródło wody w mieście) kamień 2
Magazyn (odpowiednik ratusza, wpływa na szybkość transportu) drewno 6
Chata niewolników (zwiększa liczbę niewolników magazynie o 10) drewno 4

Żywnościowe:
Farma pszenicy (źródło mąki) drewno 4
Chlew (źródło mięsa) drewno 4
Piekarnia (wyrób chleba) drewno 2, glina 4
Rzeźnia (wyrób kiełbas) drewno 2, glina 4
Chata rybaka (źródło koszy z rybami) drewno 4
Winnica (źródło wina) drewno 4

Produkcyjne:
Chata drwala (dostarcza deski) drewno 4
Glinianka (źródło gliny) drewno 4
Farma lnu (dostarcza płótno) drewno 4
Gaj oliwny (dostarcza oliwę z oliwek) drewno 4
Szwalnia (przerabia płótno na odzież) drewno2, glina 4
Kopalnie i kamieniołomy (dostosowują się do określonych złóż i dostarczają surowce) drewno 4
Zbrojownia (dostarcza drewniane narzędzia żołnierzy) drewno2, glina 4
Kuźnia (dostarcza metalowe wyposażenie żołnierzy) drewno 2, glina 4

Publiczne:
Kaplica (wpływa na rozwój czeladników) drewno 2, kamień 2
Targowisko (zaopatruje mieszkańców w dobra) drewno 4
Tawerna (zapewnia mieszkańcom dostęp do dóbr) drewno 4, glina 4
Świątynia (wpływa na rozwój ekspertów) kamień 12, marmur 14
Łaźnie (wpływ na mistrzów) glina 12
Teatr (wpływa na samopoczucie mistrzów) kamień 8, glina
12, marmur 16

Wsparcie:
Sklep zielarski (leczy mieszkańców) drewno 2, glina 4
Prefektura (straż pożarna) drewno 2, glina 6
Faktoria handlowa (pozwala na handel) drewno 6
Strażnica (odpowiada za obronę miasta) drewno 6, kamień 6
Koszary (automatycznie rekrutują 24 żołnierzy, jeśli jest zaopatrzenie) drewno 4, kamień 6, glina 6

Estetyka
W tym dziale są zamieszczone ogrody, opcje budowy i likwidacji dróg, cała gama posągów i drzew. Jednym słowem wszystko to czym można przyozdobić miasto. Wszystkie konstrukcje są darmowe. Wyjątkiem są ogrody, których koszt wynosi 2 sztuki drewna za jeden.

Monumenty:
Łuk tryumfalny – wymagania 50 mieszkańców. Każde kolejne 50 mieszkańców to dodatkowy łuk. Wpływa na prestiż miasta i w obrębie wpływów podnosi społeczeństwo o poziom. Dla przykładu podam - jeśli wybudujesz łuk w okolicy domów typu casa, to bardzo szybko pojawią się domy typu domus. Ponadto wpływa na morale wojsk broniących miasto. Dobrze jest budować strażnice w okolicy tego monumentu. Cena - kamień12, marmur 6
Koloseum – wymagania: 3 łuki tryumfalne oraz złoty posąg. Wpływa na samopoczucie mieszkańców, dzięki czemu zapominają na chwilę o swoich problemach. Do organizowania igrzysk niezbędna jest oliwa z oliwek, wino oraz złoto. Cena - drewno 40, kamień 50, glina 40, marmur 50
Złoty posąg – wymagania: podniesiony status ratusza. Wpływa na prestiż okolicznych mieszkańców. Cena - drewno 4, marmur 4
Akademia filozoficzna – wymagania: jeden dom typu Domus. Zachęca mieszkańców do odwiedzania tawern i targowisk. Cena - kamień 18, glina 16, marmur 16
Fontanna Neptuna – wymagania: złoty posąg. Zaopatruje pobliskich mieszkańców w wodę, nawet gdy w pobliżu nie ma, ani akweduktu, ani studni. Cena (kamień 30, marmur 10)
Świątynia Bachusa – wymagania: 3 winnice. Sprawia, że picie wina zaspokaja dodatkową potrzebę mieszkańców. Cena - drewno 20, kamień 20, marmur 10
Świątynia Fortuny – wymagania: 6 kaplic, bądź 3 świątynie. Zapewnia stały dopływ złota, nawet jeśli w okolicy nie ma złóż złota. Cena - kamień 40, marmur 10
Świątynia Wulkana – wymagania: łuk tryumfalny. Koszt budynków spada o połowę. Cena - drewno 30, kamień 30, marmur 10

Mieszkańcy i potrzeby

Każdy mieszkaniec ma swoje potrzeby, które musisz zaspokajać. I tak:

Nowicjusze (mangalia):
  • mąka
  • mięso
  • ołtarz
  • studnia
    Po zaspokojeniu tych potrzeb, nowicjusze zyskują statut czeladników.

    Czeladnik (casa):
  • chleb
  • kiełbasa
  • odzież
  • kaplica
  • studnia
    Po zaspokojeniu potrzeb, czeladnicy zyskują status ekspertów.

    Ekspert (domus):
  • chleb
  • kiełbasa
  • wino
  • odzież
  • świątynia
  • studnia
    Eksperci zyskują statut mistrzów.

    Mistrz (villa):
  • chleb
  • kiełbasa
  • wino
  • odzież
  • łaźnie
  • świątynia
  • teatr

    Wszystkie potrzeby stanowią o przydatności mieszkańca jako pracownika. Natomiast status wpływa na efektywność tej pracy. Innymi słowy im wyższy status tym więcej potrafi zrobić pojedynczy pracownik. Jednak jeśli jego potrzeby nie są zaspakajane, wtedy obniża swoją wydajność, bądź wręcz unika pracy w określonych strukturach.

    Ponadto warto zaznaczyć, iż w grze został zastosowany podział pracy. W kopalniach mogą pracować tylko mężczyźni, podczas gdy w szwalni tylko kobiety. Na farmach mogą pracować obie płci. Tak więc należy uwzględnić ten podział, gdyż w jednym domu jest jeden mężczyzna i jedna kobieta, a budują chatę drwala potrzeba dwóch mężczyzn.

    Planując miasta nie musisz uwzględniać drogi dojazdowej do każdej posesji, ponieważ między budynkami jest wystarczająco dużo miejsca, by obywatele mogli się swobodnie przemieszczać.

    Glory of the Roman Empire

  • | 1 | 2 | 3 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję