Glory of the Roman Empire
Sztab VVeteranów
Tytuł: Glory of the Roman Empire
Producent: Heamimont Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-08-04
Premiera Świat:
Autor: 901
Tytuł: Glory of the Roman Empire
Producent: Heamimont Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-08-04
Premiera Świat:
Autor: 901
Glory of the Roman Empire | ||||||||||||||||||||||||
Zaczynamy
W trybie swobodnej rozbudowy przywita Cię taki obraz:
Pierwsze co robisz w każdej nowej lokacji to wciskasz klawisz „P” i zatrzymujesz grę. Co wcale nie oznacza, że nie możesz zarządzać, tylko że wstrzymujesz upływ czasu. Dzięki temu masz czas, żeby na spokojnie obadać całą sytuację w jakiej się znajdujesz. Po lewej strony znajduje się menu. Wybierz ikonę z domkiem i kliknij.
Teraz dokładnie będziesz wiedział co posiadasz na tzw. „dzień dobry”. W trybie kampanii są różne budynki i warto wiedzieć, czy potrzebujesz coś wybudować, czy już to masz. W trybie swobodnej rozbudowy posiadasz ratusz i trzy magazyny. Niby nic wielkiego, ale rozejrzyj się, co znajduje się w okolicach tych magazynów. Klawisz „End” automatycznie przełącza widok magazynu.
Jak widać na obrazku pierwszy magazyn jest w okolicy kanionu, ale za to jest tutaj stosunkowo równa i otwarta przestrzeń. Doskonale się ona nadaje pod zabudowę gospodarstw rolnych. Farmy, chlewy, winnice. Na początek wystarczy farma pszenicy oraz chlew. Potrzeba sześcioro mieszkańców, czyli trzy domki.
Drugi magazyn znajduje się w okolicy jeziora. Pomijając złoża rudy żelaza, marmuru oraz kamienia, zwróć uwagę na starą przystań oraz ilość drzew. To miejsce nadaje się na chatę rybaka oraz drwala. Będziesz potrzebował czterech mężczyzn, a więc czterech domostw. Jednak pozostają cztery wolne kobiety, więc najlepiej byłoby zainwestować w farmę. Naprzeciw jeziora jest duża łąka, ale najlepiej jest postawić farmę czy winnicę tak, by żółty krąg obejmował domki. W przeciwnym wypadku ludzie nie przyjdą do pracy, a obiekt będzie stał pusty.
Ostatni magazyn jest położony w stosunkowo dużej lokacji. Po pierwsze: jest tutaj gęsty lasek, a więc obowiązkowym jest postawienie lasu. Po drugie: znajduje się tutaj kopalnia złota i ten aspekt jest najważniejszy w tej chwili, czyli postawienie kopalni. W obu budynkach potrzeba będzie czterech mężczyzn, czyli postępujesz podobnie, jak w przypadku drugiego magazynu.
Następnie czekasz, aż w skarbcu znajdzie się 20 sztuk złota i kupujesz 10 niewolników. W trzecim magazynie stawiasz chatę niewolników, a następnie domostwa do 10. Pamiętaj, liczba niewolników nie może być mniejsza od liczby mieszkańców. Dalej stawiasz drugą farmę (w moim przypadku farma pszenicy oraz chlew) oraz piekarza i rzeźnika. Na koniec stawiasz kaplicę i tawernę, a twoi mieszkańcy podnoszą statut do czeladników. Jeśli Cesarz udzieli Ci zezwolenia na budowę monumentów to oczywiście możesz się nimi wspomagać i przyspieszać etap awansów, ale uważaj ponieważ eksperci muszą mieć zaspokojone potrzeby, inaczej będą słabo pracować.
W międzyczasie kupujesz drugą grupę 10 niewolników i stawiasz chatę niewolników w pierwszym magazynie. Dostawiasz domostwa, farmę lnu, przędzalnię, tawernę, kaplicę oraz gliniankę w okolicy jednego z jeziorek. Kolejni mieszkańcy zyskują status czeladników.
W drugim magazynie postępujesz podobnie. Teraz sprawdzasz koniecznie statystyki ekonomiczne - ikonka z wazą. Tutaj jest pokazane, ile zasobów posiadasz w magazynie, ile ostatnio wyprodukowano i ile zużyto. W zależności od tych czynników dobudowujesz odpowiednie budynki. Na przykład jeśli brakuje mięsa, to stawiasz chlew. Jeśli brakuje kiełbas, to stawiasz rzeźnika. Naturalnie nie patrzysz, ile jest w magazynie, tylko porównujesz czy ilość produkcji jest równa bądź większa zużyciu. Jeśli tak jest, to w porządku, jeśli nie, to stawiasz budynki. Gdyby zabrakło mieszkańców do obsadzenia jakichś budynków, to zakupujesz niewolników. Stawiasz chatę niewolników w interesującym Cię magazynie i dopiero wtedy powiększasz liczbę domostw. Dobrze jest zbudować kopalnię marmuru oraz kamieniołom.
Jak uporasz się z pierwszymi potrzebami, będziesz miał kilkanaście sztuk nadprodukcji, głównie mięsa, mąki, kiełbasy i chleba. Zabierz się za stawianie świątyń, które awansują czeladników na ekspertów.
Widoczny na obrazku łuk tryumfalny znacznie mi pomógł zwiększyć prestiż pobliskich domów i przyspieszył awans. Dzięki czemu wyraźnie podskoczyła produkcja. Ponadto warto zauważyć, że eksperci potrzebują wina. Tak więc przynajmniej jedna winnica jest jak najbardziej wskazana. Glory of the Roman Empire
|
| << poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >>
| |