Divine Divinity - Poradnik
3. Rozwój bohatera
Droga maga:
7. Kończyny z ołowiu (Limbs of Lead). Zmniejsza o 2 punkty szybkość przeciwnika. Przydatne przy walce z bardzo silnymi wrogami.
8. Błogosławieństwo (Bless). Wraz z każdym poziomem biegłości zwiększa o +3 każdą z głównych cech i podwaja czas trwania zaklęcie (początkowo 15).
9. Aura ochronna (Aura of Guarding). Pochłania 60% zadanych nam obrażeń, +20% wraz z każdym poziomem biegłości (maks. 140).
10. Magiczne pole ochronne (Spell Shield). Pochłania 60% zadanych nam przez czary obrażeń, +20% wraz z każdym poziomem biegłości (maks. 140).
11. Uderzenie meteoru (Meteorstrike). Podstawowe zaklęcie ofensywne, zadaje 28 punktów obrażeń +24 z każdym poziomem biegłości (rys. 5).
12. Strzała żywiołów (Elemental Bolt). Zaawansowane zaklęcie ofensywne. Zadaje 70 punków obrażeń +20 z każdym poziomem biegłości.
13. Trująca chmura. Poisonous Cloud. Zaklęcie rażące wielu wrogów. Początkowo czterech (40 punktów obrażeń), wraz z każdym poziomem zwiększając się o dwóch kolejnych i 15 punktów.
Droga łotra:
14. Otwieranie zamków (Lockpick). Pozwoli wszędzie nam wejść bez konieczności uzyskania pozwolenia czy też odszukania klucza. Wraz z każdym poziomem biegłości jesteśmy w stanie otworzyć bardziej skomplikowane zamki. Warto rozwinąć ją chociaż do 2 poziomu.
15. Rozpoznanie (Identify). Natychmiast znamy wszystkie cechy przedmiotu, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze nie musząc prosić o to innych. Wraz z każdym poziomem biegłości rozpoznajemy przedmioty lepszej jakości. Warto rozwinąć ją chociaż do 2 poziomu.
16. Alchemia (Alchemy). Pozwala samemu tworzyć mikstury. Przy pierwszym poziomie biegłości możemy je tylko mieszać, przy drugim tworzyć ze znalezionych pospolitych kwiatów. I to w zupełności wystarczy.
17. Rozpoznaj istotę (Know Creature). Czym lepiej znamy przeciwnika, tym trafniej wybierzemy broń którą go zranić. Wraz z poziomem biegłości uzyskujemy więcej informacji i coraz silniejszych wrogach.
18. Prawdziwe widzenie (True Sight). Pozwala dostrzec niewidzialne istoty. Absolutna konieczność, albowiem bez niej nie uda się nam ubić najtrudniejszych przeciwników.
19. Mądrość (Wisdom). Wraz z każdym poziomem biegłości zwiększa o 2% ilość zdobywanych punktów doświadczenia. Absolutna konieczność! (rys. 6)
Droga maga:
7. Kończyny z ołowiu (Limbs of Lead). Zmniejsza o 2 punkty szybkość przeciwnika. Przydatne przy walce z bardzo silnymi wrogami.
8. Błogosławieństwo (Bless). Wraz z każdym poziomem biegłości zwiększa o +3 każdą z głównych cech i podwaja czas trwania zaklęcie (początkowo 15).
9. Aura ochronna (Aura of Guarding). Pochłania 60% zadanych nam obrażeń, +20% wraz z każdym poziomem biegłości (maks. 140).
10. Magiczne pole ochronne (Spell Shield). Pochłania 60% zadanych nam przez czary obrażeń, +20% wraz z każdym poziomem biegłości (maks. 140).
11. Uderzenie meteoru (Meteorstrike). Podstawowe zaklęcie ofensywne, zadaje 28 punktów obrażeń +24 z każdym poziomem biegłości (rys. 5).
12. Strzała żywiołów (Elemental Bolt). Zaawansowane zaklęcie ofensywne. Zadaje 70 punków obrażeń +20 z każdym poziomem biegłości.
13. Trująca chmura. Poisonous Cloud. Zaklęcie rażące wielu wrogów. Początkowo czterech (40 punktów obrażeń), wraz z każdym poziomem zwiększając się o dwóch kolejnych i 15 punktów.
Droga łotra:
14. Otwieranie zamków (Lockpick). Pozwoli wszędzie nam wejść bez konieczności uzyskania pozwolenia czy też odszukania klucza. Wraz z każdym poziomem biegłości jesteśmy w stanie otworzyć bardziej skomplikowane zamki. Warto rozwinąć ją chociaż do 2 poziomu.
15. Rozpoznanie (Identify). Natychmiast znamy wszystkie cechy przedmiotu, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze nie musząc prosić o to innych. Wraz z każdym poziomem biegłości rozpoznajemy przedmioty lepszej jakości. Warto rozwinąć ją chociaż do 2 poziomu.
16. Alchemia (Alchemy). Pozwala samemu tworzyć mikstury. Przy pierwszym poziomie biegłości możemy je tylko mieszać, przy drugim tworzyć ze znalezionych pospolitych kwiatów. I to w zupełności wystarczy.
17. Rozpoznaj istotę (Know Creature). Czym lepiej znamy przeciwnika, tym trafniej wybierzemy broń którą go zranić. Wraz z poziomem biegłości uzyskujemy więcej informacji i coraz silniejszych wrogach.
18. Prawdziwe widzenie (True Sight). Pozwala dostrzec niewidzialne istoty. Absolutna konieczność, albowiem bez niej nie uda się nam ubić najtrudniejszych przeciwników.
19. Mądrość (Wisdom). Wraz z każdym poziomem biegłości zwiększa o 2% ilość zdobywanych punktów doświadczenia. Absolutna konieczność! (rys. 6)
Divine Divinity jest grą szczególną. Naszego bohatera możemy karmić! Nie jest to wprawdzie niezbędne (z głodu nie umrze ;-), jednak spożywanie posiłków znacząco wpływa na jego umiejętności. Przed ciężką bitwą warto jest się więc dobrze najeść
(rys. 7)! Zwróćcie uwagę, iż w grze nie ważne jest jak produkt wygląda (np. istnieje wiele rodzajów butelek z piwem) efekt zależy wyłącznie od jego nazwy. Każdy z typów żywności wywiera inny skutek, dlatego specjalnie dla was zamieszczam ich pełną listę.
Apple (Jabłko) | Żaden |
Apple in basket (Jabłka w koszyku) | Tymczasowo podnoszą inteligencje o +1 |
Bottle of Ale (Butelka angielskiego piwa)) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Bottle of Beer (Butelka piwa) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Bottle of Jenever (Butelka Jenever) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Bottle of Water (Butelka wody) | Regeneruje 10 punktów życia |
Bottle of Wine (Butelka wina) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Bread (Chleb) | Regeneruje 50 punktów życia i tymczasowo podnosi sił |
Carrot (Marchewka) | Tymczasowo podnosi zręczność o +1 |
Chicken Meat (Kurze mięso) | Regeneruje 100 punktów mana i tymczasowo podnosi inteligencje o +5 |
Cheese (Ser) | Regeneruje 10 punktów życia i tymczasowo podnosi siłę o +1 |
Dinner (Obiad) | Regeneruje 50 punktów życia i 50 punktów mana |
Dwarven Ale (Piwo Krasnoludów) | Tymczasowo podnosi siłę o +10, zmniejsza zręczność i inteligencje o +10 |
Fish (Ryba) | Regeneruje 10 punktów mana i tymczasowo podnosi inteligencje o +5 |
Fruit (Owoc) | Tymczasowo podnosi inteligencje o +2 |
Fruit in a basket (Owoce w koszyku) | Tymczasowo podnosi inteligencje o +1 |
Glass of Ale (Szklanka angielskiego piwa) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Glass of Beer (Szklanka piwa) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Glass of Jenever (Szklanka Jenever) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Glass of Milk (Szklanka mleka) | Tymczasowo podnosi siłę o +1 |
Glass of Water (Szklanka wody) | Regeneruje 10 punktów życia |
Glass of Wine (Kieliszek wina) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Grapes (Gruszki) | Tymczasowo podnosi inteligencje o +1 |
Honey Jar (Słój miodu) | Tymczasowo podnosi siłę, zręczność i inteligencje o +5, następnie Regeneruje 50 punktów życia i 50 punktów mana |
Jar of Milk (Słój mleka) | Tymczasowo podnosi siłę o +1 |
Meat (Mięso) | Regeneruje 50 punktów życia i tymczasowo podnosi siłę o +2 |
Mug of Ale (Kubek angielskiego piwa) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Mug of Beer (Kubek piwa) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Mug of Jenever (Kubek Jenever) | Tymczasowo podnosi siłę o +5, zmniejsza zręczność i inteligencje o +5 |
Mug of Water (Kubek wody) | Regeneruje 10 punktów życia |
Mug of Wine (Kubek wina) | Tymczasowo podnosi siłę o +2, zmniejsza zręczność i inteligencje o +2 |
Orange (Pomarańcza) | Tymczasowo podnosi inteligencje o +1 |
Pepper (Pieprz) | Tymczasowo zmniejsza inteligencje o +5 |
Pumpkins (Dynie) | Tymczasowo podnosi inteligencje o +5 |
Roasted Pork (Pieczona wieprzowina) | Regeneruje 100 punktów życia i tymczasowo podnosi siłę o +5 |
Salt (Sól) | Tymczasowo zmniejsza inteligencje o +5 |
Tomato (Pomidor) | Żaden |
Vegetables (Warzywa) | Żaden |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 |
m237 »
"Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
więcej komentarzy
dodaj komentarz