Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: ^Shadow^
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Cossacks - multiplayer

Porady do poszczególnych strategii grania

Wymiana "na rusha"


Troszkę starawa, aczkolwiek jarawa taktyka na rusha - szybki atak na 0 pt 5000 .

5000 węgiel -> jedzenie
3000 żelazo -> drewno
500 żelazo -> kamień
+ ewentualnie trochę złota na kamień lub drewno, jeśli braknie na diplo

Jak budujemy: najpierw: 13 chłopami Town Hall (Centrum) i 5 chłopami mill (młyn) równocześnie, kiedy TH już się wybuduje budujemy magazyn (storehouse), wszystko staramy się budować jak najbliżej siebie, jak wybuduje się młyn i magazyn przystępujemy do budowy marketu (b. ważne jest kto pierwszy wymieni, bo po każdej wymianie surowce tracą na wartości). Po markecie wymieniamy (wymiana u góry), następnie budujemy kuźnię, potem 2 baraki, a ludzi, którzy wychodzących z TH, ustawiamy by szli wydobywać jedzenie, jeśli już będzie "przepych" w polu wysyłamy ludzi do kamienia. Potem budujemy akademię, ważne jest, by na początku postawić 2 kopalnie złota. Polską jak i grając zachodnimi to jeszcze 1 kopalnię żelaza (na początku wystarcza jedna, bo nie wymieniliśmy całego żelaza).

Od razu po zbudowaniu akademii przystępujemy do budowy dipla. Wszystkie budynki do akademii włącznie budujemy osiemnastoma chłopami, wychodzących ludzi zabieramy do kopalni. Po zbudowaniu dipla część wieśniaków możemy poświęcić do kopalni. W tej taktyce ważny jest pierwszy atak, więc od razu ulepszamy pikinierów i tworzymy szybko oddział pikinierów. Taktyka ta skuteczna jest głównie w grach na 0pt 2v2 lub 3v3. Nie chodzi tu o wyniszczenie oddziałów przeciwnika, ale obejście ich i zniszczenie kopalni i budynków w mieście. Teraz pozostaje jedno pytanie, co zrobić, gdy przeciwnik się jednak wybroni i będzie miał przewagę ekonomiczną, bo zbudował 2 TH i siekierkę. Jak zupujemy piki wysyłamy chłopów do kamienia i wymieniamy go za drewno, budujemy 2th i stawiamy szybko 3-4 kopalnie złota oraz 3 węgla. Ewentualnie możemy spróbować rajdować, jeśli wiemy, ze przeciwnik ma upa . Można wtedy zrobić ok. 100 siczy i próbować przejąć nację lub zniszczyć chłopów.

Wymiana "na upa"

Taktyka na długie pt - może być również stosowana na 10 pt przy szybkiej grze.

Cale złoto i cale żelazo* -> węgiel
*Po wybudowaniu kuźni

Jak budujemy: najpierw : 13-stoma chłopami Town Hall (Centrum) i 5 chłopami mill (młyn) równocześnie, kiedy TH już się wybuduje budujemy magazyn (storehouse), wszystko staramy się budować jak najbliżej siebie, jak wybuduje się młyn i magazyn przystępujemy do budowy marketu (b. ważne jest kto pierwszy wymieni, bo po każdej wymianie surowce tracą na wartości). Po markecie wymieniamy (wymiana u góry), następnie budujemy kuźnię, 2 TH - najlepiej w pobliżu źródeł kamienia, po zbudowaniu 2 TH punkt zbiórki ustawiamy na kamieniu, budujemy potrzebne ilości magazynów (nie więcej niż 3). Jeśli wymieniliśmy pierwsi budujemy 3 kopalnie złota, jeśli drudzy 2 kopalnie złota i 1 węgla. Robimy to jak najszybciej. Budujemy barak oraz akademię i wymieniamy wydobyty kamień na jedzenie. Po zbudowaniu akademii robimy upa na kamień +300%. Wydobyty kamień zamieniamy na jedzenie i kiedy uzbieramy ponad 10 tys. to wymieniamy kamień na drewno, żeby starczyło nam na 3th. Następnie budujemy po kolei to, co budowalibyśmy grając na siekierkę czyli 2 baraki oraz diplo. Rozszerzamy ilość kopalni do 4 złota , 2 węgla i 2 żelaza i budujemy dragi. Jeśli gramy Węgrami, Polską, Algierią, Turcją lub Austrią to warto zainwestować w konnicę i nękać przeciwnika rajdami wiele silniejszymi od kozaków jednostkami mobilnymi. Jeśli PT jest dłuższe niż 10, to warto zainwestować w 4th i nie robić dragów, ale przejść w XVII
I wiek i zbudować baraki XVIII-sto wieczne oraz 4-6 stajni. Bardzo ważne jest umiejętne rozmieszczanie chłopów do magazynów wydobywających kamień. Nie możemy dopuścić do zbytniego przepełnienia na 1 źródle, gdy nie zajęliśmy wszystkich na mapie. Warto wydobywać również inne surowce. Podstawową rzeczą na dłuższe pt jest zupowanie kopalni złota na 2 poziom.

Wymiana "na siekierkę"

Najbardziej podstawowa i dobra taktyka na 0-10 pt

5000 węgiel -> jedzenie
1000 złoto -> jedzenie
3000 żelazo -> kamień
1000 żelazo -> drewno

Jak budujemy: najpierw : 13-stoma chłopami Town Hall (Centrum) i 5 chłopami mill (młyn) równocześnie, kiedy TH już się wybuduje budujemy magazyn (storehouse), wszystko staramy się budować jak najbliżej siebie, jak wybuduje się młyn i magazyn przystępujemy do budowy marketu (b. ważne jest kto pierwszy wymieni, bo po każdej wymianie surowce tracą na wartości). Po markecie wymieniamy (wymiana u góry), następnie budujemy drugiego TH, kuźnie, potem 2 baraki, a ludzi którzy wychodzących z TH ustawiamy by szli wydobywać drewno. Potem budujemy akademię, ważne jest by na początku postawić 2 kopalnie złota (gold). Polską jak i grając zachodnimi to jeszcze 2 kopalnie żelaza (iron) (ponieważ piki zachodnie kosztują żelazo).

Pierwsze co robimy po wybudowaniu akademii to: Siekierka (+100% do wydobycia drewna) i wszystkich wolnych chłopów wysyłam do wydobywania drewna. Jak nazbieramy 4900 drewna to budujemy diplomatic center, wysyłamy chłopów do pola, niech wydobywają jedzenie, można ustawić punkt zbiórki na pole. Piki ustawiamy w oddziały po 36 pik i wysyłamy na przeciwnika z łucznikami i piechotą z dipla (w 0pt liczy się kto pierwszy zaatakuje), poniżej przykład jak powinny być ustawione budynki. Jak widac pikinierzy wychodzący z baraków, a także piechota i luki z dipla skutecznie obstawiają miasto, uniemożliwiające przejęcie budynków.

Nigdy nie zapominamy zajmować kolejnych kopalni ( po zbudowaniu dipla powinniśmy zająć przynajmniej 3 kopalnie złota i 2 węgla), a także o zupowaniu pik (najlepiej zbudować up w młynie +140%, w akademii +20% i na pojemność pól w kuźni +100%). Kolejną ważną rzeczą jest zbudowanie kilku kozaków do niszczenia łuczników przeciwnika. Kiedy nazbieramy potrzebną ilość węgla (np. wymieniając od 20 tys. do 40 tys. drewna na węgiel, ilość, którą mamy wymienić zależy od wydobytego wcześniej w kopalniach węgla) należy zbudować upgrade na kamień (+300%), nie budujemy natomiast upgrade’a +100% na kamień, który nie przynosi zysków. Po zbudowaniu upa na kamień postawić 3TH i wysyłać chłopów do kamienia, trzeba zrobić wiele nowych stanowisk do wydobycia oraz obstawić je wojskiem. Potem należy albo zbudować szybko 2 stajnie. W przypadku Polski (jeśli nią gramy) jak i nacji zachodnich się to nie opłaca, następnie wybudować dragony z diplomatic center, przedtem należy podbić cenę złota w markecie. Po wybudowanie dragów należy nazbierać trochę amunicji wymieniając kamień w markecie. Następnie należy zbudować 1 stajnię, kościół, odlewnię armat (artilery depot) i wymienić kamień na jedzenie z podbiciem oczywiście, zupradage'owac kopalnie złota na 2 level (po 10 chłopów w kopalni) i przejść w XVIII wiek. Potem budujemy 3 stajnie i robimy lekkich Husarów XVIII-sto wiecznych, oczywiście przedtem budujemy w kuźni upgrade na szybkość budowania konnicy, następnie stawiamy baraki XVIII-sto wieczne, ponieważ długo się budują polecam postawienie upgrade’a na szybkość budowli w akademii -75% budowania budynków. Następnie budujemy kolejne baraki i stajnie.
by [BWS]Blaster

Poradnik do Cossacks - Multiplayer by clan BWS

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję