Company of Heroes

Company of Heroes
Sztab VVeteranów
Tytuł: Company of Heroes
Producent: Relic Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-09-29
Premiera Świat:
Autor: Matis
Ocena
czytelników 79 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Company of Heroes: Kompania Braci

Haubica M2:

Jedynym komentarzem, który ciśnie mi się na usta jest „Dies Irae” .To działo posiada olbrzymi zasięg i miażdżącą siłę rażenia. Skuteczne przeciw praktycznie wszystkiemu. Można podobnie jak w przypadku moździerza pokusić się o prowadzenie ostrzału terenu objętego „fog of war”, jednak z dużo lepszym skutkiem. Największa wadą tego sprzętu jest fakt, iż nie można go przestawiać – budujemy go jako „umocnienie polowe” i może jedynie obracać się wokół własnej osi. Dostępny jedynie w drzewku kompanii piechoty.

Jeep:

Szybki pojazd zwiadowczy. Wyposażony w karabin maszynowy, jednak nie polecam używać go do walki z racji słabego pancerza. Sprawdza się dobrze w roli „łowcy snajperów”, można także próbować za jego pomocą oskrzydlać karabiny maszynowe. Dowódca kompanii pancernej może przy jego pomocy przejmować punkty strategiczne.

Transporter półgąsienicowy M3:

Jego głównym zadaniem jest transport żołnierzy. Pancerz jest na tyle gruby, by minimalizować straty ze strony karabinów maszynowych, lecz zbyt lekki, by móc bronić się przed pociskami dużego kalibru. Pojazd mieści do 12 żołnierzy. Posiada na uzbrojeniu karabin maszynowy, jednak potrzebuje jakiegokolwiek pasażera, by można było prowadzić z niego ogień. M3 umożliwia uzupełnianie strat w oddziałach. Pojazd ten można uzbroić w 4 sprężone karabiny maszynowe – traci w ten sposób możliwość przewozu, lecz jest idealny do przygważdżania ogniem/eksterminacji piechoty. Co ciekawe wciąż można za jego pomocą uzupełniać luki personalne wśród żołnierzy. Dowódca kompanii pancernej może przy jego pomocy przejmować punkty strategiczne.

Wóz pancerny M8:

Lekki pojazd bojowy. Uzbrojony w działko kalibru 37 nadaje się jedynie do niszczenia piechoty i lekkich pojazdów. Dowódca kompanii pancernej może przy jego pomocy przejmować punkty strategiczne. Pojazd posiada możliwość stawiania min, co przydaje się przy organizowaniu szybkich zasadzek. Można także korzystając z przewagi szybkości próbować uszkodzić czołgi, rozrzucając wybuchowe niespodzianki na drodze ich przejazdu, co jest jednak dość ryzykowne. M8 można dozbroić w karabin maszynowy na wieżyczce i fartuchy gąsienicowe – rodzaj dodatkowego pancerza.

Czołg M4 Sherman:

Podstawowy czołg aliantów. Jednostka bardzo uniwersalna i nawet skuteczna, jednak deklasowana przez większość sił pancernych Osi.
M4 może zostać wyposażony w ulepszone działo, zwiększające jego szanse w walce w wrażymi pojazdami. Pojazd można dozbroić w karabin maszynowy 0.5 cala i wyrzutnie granatów dymnych, które są w stanie uratować wiele sojuszniczych jednostek. Na uwagę zasługuje możliwość zamontowania na Shermanie trału przeciwminowego. Gdy go uruchomimy, kręcące się z dużą prędkością łańcuchy, zamontowane na wysięgniku przed pojazdem będą detonować miny, które mogą znajdować się na trasie pojazdu. Shermany–trały warto wysyłać na przedzie kolumny. Ciekawostką jest możliwość „trałowania” wrogiej piechoty, która ma nieszczęście znaleźć się pod pędzącymi łańcuchami.

Czołg M4 Sherman „Krokodyl”:

Pojazd analogiczny do poprzednika z jedną. „malutką” różnicą – miejsce standardowego działa zajmuje tu duży miotacz ognia, idealny do eksterminacji piechoty, oczyszczania budynków i stanowisk obronnych. Pojazd można wyposażyć w buldożer, idealny do niszczenia przeszkód na drodze – żywopłoty i smocze zęby – strzeżcie się.

Czołg Sherman Caliope:

Czołg Sherman wyposażony w umieszczoną na wieżyczce wyrzutnię, mieszczącą 60 rakiet kalibru 4.5 cala. Broń ta atakując obszarowo potrafi zadać jednostkom i budynkom wroga dotkliwe starty. Im większa odległość, z której prowadzimy ostrzał, tym większy rozrzut, więc salwa oddana z dużego dystansu ma efekt bardziej psychologiczny niż destrukcyjny. W najnowszym patchu , by zrównoważyć jednostkę zablokowano możliwość strzelania z działa. Pojazd dostępny jedynie jako wsparcie dla dowódcy kompanii pancernej.

Niszczyciel czołgów M10:

Pojazd przeznaczony do niszczenia czołgów wroga. Wyposażony w potężne działo, zdolne uszkodzić nawet najtwardszy pancerz. Jego główna wadą jest bardzo słaby pancerz. Dobrą metodą użycia jest wysyłanie go do walki w asekuracji zwykłych Shermanów, które przyjmą na siebie ostrzał. W tym samym czasie M10 może spokojnie prowadzić ostrzał, a nawet próbować flankować. Należy unikać używania tego pojazdu bez wsparcia, gdyż nawet odpowiednio wyposażona piechota nie będzie mieć trudności z jego neutralizacją.

Czołg M26 Pershing:

Alianckie wunderwaffe. Gruby pancerz, w połączeniu z potężnym działem stanowi godną konkurencję nawet dla Panter i Tygrysów. Pojazd uniwersalny, idealny jako „kropka nad i” pancernego natarcia. Dostępny jedynie dla dowódcy kompanii pancernej.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » Zdjęcia zgaleri są wspaniałe
05.08.2010 | blazejco12345 » Jest to wspaniała gra strategiczna o wojnie.
03.03.2010 | Cyleon » Gra wymiata polecam.
02.02.2010 | Klemento » Ta gra musi być genialna poszukam jej w sklepach.
31.05.2009 | Szymiii » Dobra gra polecam każdemu.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję