Command and Conquer: Generals

Command and Conquer: Generals
Sztab VVeteranów
Tytuł: Command and Conquer: Generals
Producent: EA Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2003-11-13
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Command & Conquer: Generals

Stając na czele armii USA



Zaplecze produkcyjne wojsk amerykańskich w dużej mierze jest podobne do tego w armii chińskiej, jednak pozwala tworzyć zupełnie inne odziały. Kluczową rolę odgrywać będą jednostki powietrzne które możemy tworzyć w lotnisku (rys. 15).Command & Conquer Generals 161137,4 Myśliwce Raptor są skuteczne przeciwko czołgom i budynkom, jednak o wiele lepiej z tym zadaniem radzą sobie niewidzialne bombowce (Stealth Bomber). Pozostają one niezauważalne dla przeciwnika aż do czasu przeprowadzenia ataku, dzięki czemu praktycznie nie odnoszą obrażeń zadawanych przez obronę przeciwpowietrzną.

Ich pociski są dość słabe, jednak w dużej grupie (minimum 4) dość dobrze radzą sobie nawet z niszczeniem stanowisk Stingerów! Prawdziwym niszczycielem jest bombowiec Aurora przed którego atakiem przeciwnik nie może się w żaden sposób obronić! Idealnie nadają się do niszczenia kluczowych celów w centrum bazy wroga (np. super broni). Niestety poważnym minusem jest ich wysoka cena, a także fakt, iż po przeprowadzonym ataku praktycznie nigdy nie uda się im dotrzeć z powrotem do naszej bazy (są zbyt powolne). Ostatnią jednostką tworzoną w lotniku jest śmigłowiec Comanche. Doskonale nadaje się do niszczenia zarówno pojazdów jak i piechoty, a także budynków (szczególnie po opracowaniu technologii obstrzału rakietowego (Rocked pods). Jego główną zaletą jest jednak fakt, iż jako jedyna jednostka powietrzna uzbraja się w rakiety bezpośrednio w powietrzu bez konieczności powrotu do lotniska! Dla mnie jest to bez wątpienia najlepsza jednostka w całej grze, dlatego gorąco polecam jej wykorzystywanie na boju.

Amerykanie dysponują również niezłymi siłami lądowymi tworzonymi w koszarach: Zwiadowcami (Ranger), obrońcami rakietowymi (Missile Defender) i komandosami Pathfinder. Zwiadowcy mogą zostać wyposażeni w granaty błyskowe, a po załadowaniu do śmigłowców transportowych Chinook dokonywać przejmowania budynków cywilnych opanowanych przez piechotę wroga! Obrońcy rakietowi tradycyjnie są skuteczni przeciwko pojazdom, natomiast komandosi do perfekcji opanowali sztukę maskowania pozostając niewidoczni dla wroga. Znakomicie nadają się do eliminacji jednostek z wyrzutniami RPG kryjących się w stanowiskach Stingerów. W fabryce wojennej możemy tworzyć: czołgi Krzyżowiec (Crusader) i Paladyn, Ambulans (Ambulance), samochód opancerzony Humvee i wyrzutnie rakiet Tomahawk. Ambulanse potrafią oczyszczać teren z toksyn, jednak ich głównym zadaniem jest leczenie rannych oddziałów znajdujących się w pobliżu. Samochody Humvee doskonale nadają się do walki z piechota, a po umieszczeniu w ich środku kilku obrońców rakietowych i opracowaniu technologii rakiet TOW stają się również zabójcze dla pojazdów wroga. To właśnie na nich powinna opierać się nasza armia, uzupełniona kilkoma czołgami do szybszego niszczenia budynków (rys. 16).Command & Conquer Generals 161138,5 Wyrzutnie Tomahawk używamy do bezbolesnego demolowania struktur obronnych wroga.

Najlepiej tych które są w stanie zagrozić naszym bezcennym Comanchom. Dodatkową zaletą jest fakt, iż każdy z pojazdów USA możemy wyposażyć w robota bojowego lub zwiadowczego. Polecam głównie tą pierwszą możliwość. Kluczowym budynkiem amerykanów jest centrum strategiczne pozwalające za darmo wybrać jedną z trzech taktyk zwiększającą możliwości naszych jednostek (wybór można zmieniać w zależności od chwilowych potrzeb). Strategia „odszukaj i zniszcz” (Search and destroy) zwiększa zasięg widzenia jednostek i odkrywa ukryte wojska przeciwnika, „utrzymać pozycje” (Hold the line) zwiększa pancerz, a „bombardowanie” (Bombardment) znacznie powiększa ilość obrażeń zadawanych nieprzyjacielowi, a także uzbraja budynek w potężne działo. W centrum strategicznym możemy również opracować trzy przydatne technologie: zaawansowany trening (Advanced training) dzięki któremu wszystkie jednostki będą szybciej zdobywać doświadczenie, pancerz dla robotów bojowych (Drone Armor) i pancerz kompozytowy (Composite Armor) o 25% zwiększający wytrzymałość czołgów. Przydatnymi budynkami są również: obszar zrzutów zasobów (Supply drop zone) dzięki któremu zapewniamy sobie dopływ gotówki, (można wybudować ich kilka by przyspieszyć cały proces), a także działo molekularne pozwalające co kilka minut niszczyć wybrany obszar za pomocą strumienia energii. Zauważcie, iż podczas jego używania można wielokrotnie zmieniać cel!Command & Conquer Generals 161139,6

W ostatnim z budynków- obozie aresztowanych (Detention camp) możemy opracować technologię wywiadu (Intellegence) dzięki czemu przez pewien czas zobaczymy pozycję sił wroga. Punkty generalskie przeznaczamy na reperacje w nagłej potrzebie, bezzałogowe pojazdy lotnicze (Unmanned aerial vehicle)- dzięki którym trwale odsłonimy wybraną cześć mapy (można również korzystać z satelity dostępnego w centrum dowodzenia), komandosów Pathfinder, nalotów A10 (A10 strike)- szczególnie przydatnych do niszczenia kluczowych budynków, bomb paliwowych (Fuel air bomb) i zrzutów spadochroniarzy (Paradrop) wprost na terytorium wroga (rys. 17).

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
29.04.2013 | KondzioSlayer » Mnie zastanawia rys.nr 33...z takim oddziałem to c
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję