Stając na czele terrorystów z GLA
Głównym budynkiem pełniącym rolę fabryki wojennej jest handlarz bronią (Arms dealer) (rys. 12) w którym możemy budować czołgi Skorpion, Maruder, pojazdy techników (Technical), działa maszynowe (Quad cannon), toksyczne ciągniki (Toxin tractor), ciężarówki wypełnione materiałami wybuchowymi (Bomb truck), wyrzutnie rakiet SCUD (SCUD Launcher) i wózki rakietowe (Rocket buggy). Czołgi znakomicie sprawdzają się do walki z pojazdami opancerzonymi- warto zauważyć, iż Marudery mogą zbierać szczątki pokonanych przeciwników, wykorzystując ich broń! Podobną zdolnością dysponują pojazdy techników i działa maszynowe, które są niezwykle skuteczne przeciwko piechocie, a ze względu na dużą szybkość mogą błyskawicznie dotrzeć na linię frontu. Działa maszynowe z zabójczą skutecznością eliminują również lotnictwo wroga.
Toksyczne ciągniki pełnią rolę identyczną jak smocze czołgi, doskonale nadając się do opróżniania budynków z piechoty wroga. Ciężarówki z materiałami wybuchowymi do których dostęp uzyskamy po wybudowaniu pałacu (Palace) są niezwykle skuteczne do eliminowania struktur obronnych przeciwnika (w tym zgrupowanych na małej przestrzeni jednostek). Niestety ich cena jest niezwykle wysoka (1200 $) i wcześniej trzeba zając innymi jednostkami uwagę obrońców, aby ciężarówka mogła bezpiecznie zbliżyć się do celu. Wyrzutnie rakiet SCUD i wózki rakietowe, ze względu na olbrzymi zasięg działania znakomicie nadają się do prowadzenia obstrzału z bezpiecznej odległości. Te pierwsze używamy do niszczenia budynków nieprzyjaciela, te drugie- ze względu na ich szybkość- do obstrzału jednostek stosując taktykę atak-ucieczka. Siły GLA dysponują również zabójczą piechotą tworzoną w koszarach.
Na szczególną uwagę zasługuje rozwścieczony tłum (Angry Mob) który miotając koktajle mołotowa w kilka sekund jest w stanie wysadzić czołg lub zniszczyć budynek wroga (rys. 13)! Dodatkowo po uzbrojeniu go w karabiny AK- 47 stanie się on zabójczy dla piechoty. Niestety, tłum można bardzo łatwo pokonać dzięki nalotom lotnictwa lub granatom błyskowym. W koszarach możemy tworzyć również jednostki terrorystów samobójców którzy są „tańszą wersją” ciężarówek z materiałem wybuchowym. Postarajcie się znaleźć dla nich jakiś cywilny samochód! Jednostką specjalną GLA jest snajper Jarmen Kell który potrafi jednym celny strzałem unieszkodliwić pojazd przeciwnika który następnie może przejąć jeden z naszych rebeliantów. Zauważcie, iż siły terrorystów nie dysponują żądnymi jednostkami lotnictwa! Niezbędnymi budynkami są pałac- pełniący rolę bunkra dla piechoty i pozwalający opracowywać przydatne technologie, czarny rynek (Black market)- zapewniający dopływ gotówki i zaplecze technologiczne i wyrzutnie rakiet SCUD będącą odpowiednikiem chińskiego silosu nuklearnego (bombardowania możemy przeprowadzać co 5 minut).
Do obrony bazy wykorzystujemy Stanowiska Stingerów (Stinger Site) które stanowią doskonałą ochronę przeciwko lotnictwu i siec tuneli (Underground Tunnel) pełniących rolę bunkrów. Ich główną zaletą jest fakt, iż dzięki nim zyskujemy możliwość natychmiastowego przemieszania jednostek (wchodzą w jednym miejscu, wychodzą w drugim). Do zaminowania strategicznych punktów mapy możemy użyć pułapek (Demo trap) które pozostają niewidoczne dla niektórych jednostek. Niestety ich wysoka cena stawia pod znakiem zapytania ich przydatność. Ważniejszymi usprawnieniami naszej arami są technologię przejmowania budynków (w koszarach), toksycznych pocisków (Toxin shells ) dla czołgów Maruder i Skorpion), wąglika (Anthrax beta)- zwiększające siłę toksyn, uzbrojenia tłumu (Arm the mob) w karabiny AK-47 (wszystkie trzy dostępne w pałacu), pocisków AP (AP bullets) ulepszających broń maszynową i reperacji ze złomu (Junk repair) wszystkich pojazdów (obydwie w czarnym rynku). Nasza armia w większości misji powinna składać się z czołgów Maruder przeznaczonymi do niszczenia budynków i pojazdów wroga, a także kilku dział maszynowych Quad do walki z piechotą i lotnictwem (rys. 14).
Podczas pierwszego ataku warto wykorzystywać terrorystów-samobójców do wyeliminowania licznych grup obrońców. Olbrzymim wsparciem okaże się snajper Jarmen Kell, szczególnie gdy po unieszkodliwieniu pojazdów wroga przejmiecie je jednostkami piechoty (można wykorzystać do tego zasadzkę rebeliantów. Punkty generalskie najlepiej przeznaczać na: reperacje w nagłej potrzebie, czołgi Maruder, zasadzkę rebeliantów (Rebel ambush)- pozwalającą przyzwać w wybranym miejscu kilkanaście jednostek piechoty i bombę wąglikową (Anthrax bomb) która skaże olbrzymi teren natychmiast zabijając piechotę i regularnie wyniszczając pojazdy wroga.
|