Command and Conquer: Generals

Command and Conquer: Generals
Sztab VVeteranów
Tytuł: Command and Conquer: Generals
Producent: EA Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2003-11-13
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Command & Conquer: Generals
Stając na czele armii chińskiej

Głównym budynkiem sił chińskich jest centrum dowodzenia (Command center) w którym możemy wybudować buldożery potrzebne do konstrukcji budynków, sterować technologiami uzyskanymi dzięki punktom generalskim, a także wybudować radar. Powinniście starać się uczynić to jak najszybciej, albowiem dzięki niemu będziemy mogli korzystać z mini mapy i lepiej kontrolować sytuację. Niezbędnym budynkiem jest elektrownia nuklearna (Nuclear reactor) która dostarcza prąd pozostałym strukturom.

Możemy wywołać w niej przeładowanie zwiększając o 50% jej moc lecz jednocześnie poważnie uszkadzając- korzystajcie z tej możliwości jedynie w ostateczności gdy szybko potrzebujemy prądu (bo np. przeciwnik szturmuje naszą bazę).Command & Conquer Generals 160118,4 W koszarach (Barracks) rekrutujemy dwa rodzaje piechoty- czerwonych strażników (Red guard) i Łowców czołgów (Tank hunter), a także opracowujemy technologię przejmowania przez nich budynków (Capture building) (rys. 9). Dzięki niej będziemy mogli zdobywać zarówno obiekty wroga (zyskując jego zaplecze produkcyjne) jak i budynki neutralne o znaczeniu ekonomicznym (rafinerie i szyby naftowe). Szczególnie ta druga możliwość jest niezwykle przydatna, albowiem znacznie przyspiesza dopływ gotówki. W koszarach możemy również tworzyć jednostki hakerów (Hacker)- których najlepiej wykorzystać do zdobywania pieniędzy przez Internet (rys. 10) i jednostkę specjalną- Czarnego Lotosu.

W centrum dostaw (Supply depot) tworzymy ciężarówki dostawcze dzięki którym będziemy transportować zasoby i zdobywać pieniądze. Wybudujcie je jak najbliżej miejsca składowania skrzynek, dzięki czemu skróci się odległość którą ciężarówki musza pokonać. W fabryce wojennej (War factory) możemy produkować: lekkie czołgi Battlemaster, Smocze czołgi (Dragon tank), ciężkie czołgi Overlord, czołgi wyposażone w broń maszynową (Gattling tank), transportery piechoty (Troop crawler), wyrzutnie broni jądrowej (Nuke cannon) i działa Inferno.Command & Conquer Generals 160118,5 W większości potyczek najwygodniej używać wyłącznie kilku typów jednostek- smoczych czołgów i ciężkich pojazdów Overlord. Te pierwsze znakomicie nadają się do walki z piechota, choć ich główna zaleta polega na tym, iż w ciągu kilku sekund potrafią oczyścić budynek z przebywających w nim jednostek wroga. Te drugie dzięki możliwości dobudowy odpowiedniej wieżyczki (działa maszynowego (Gattling cannon), bunkra piechoty (Bunker) lub głośnika propagandowego (Speaker tower) stają się w samowystarczalne i zdolne do optymalnej walki z każdym typem jednostek wroga! Optymalny odział powinien składać się z 5 Overlordów: 2 posiadające działka maszynowe, dwa głośniki propagandowe, i jeden- bunkier wypełniony łowcami czołgów. Takiej armii praktycznie nie da się powstrzymać (rys. 11)!Command & Conquer Generals 160118,6

Ewentualnie w misjach w których baza wroga jest silnie broniona przez działka rakietowe (lub podobne) powinno korzystać się z wyrzutni jądrowych które mogą je zniszczyć z bardzo dużej odległości. W Fabryce wojennej warto zainwestować w technologie broni maszynowej (Chain guns) zwiększając o 25% jej skuteczność. Po wybudowaniu silosu nuklearnego (Nuclear Missile) będziemy mogli opracować w nim kolejne dwie istotne technologie- pociski uranowe (Uranium shells) i czołgi nuklearne (Nuclear tanks), dzięki czemu o 25% wzrośnie siła i szybkość Overlordów i Battlemasterów. Silos nuklearny jest również chińską super bronią i dzięki niemu co 6 minut będziemy mogli bombardować pozycje nieprzyjaciela. Koszt jego wybudowania jest duży (5000$) jednak ta inwestycja zawsze się opłaca, albowiem możemy natychmiast zniszczyć przynajmniej kilka budynków wroga. W lotnisku (Air Field) możemy tworzyć myśliwce Mig i ich ulepszenia.

Są one przydatne do bombardowania budynków wroga, lub jednostek pozostających w dużych skupiskach. Niestety mają słaby pancerz, przez co łatwo je zastrzelić, dlatego jeśli decydujecie się na ich użycie powinniście tworzyć liczne grupy (minimum cztery sztuki). Po wybudowaniu centrum propagandy (Propaganda center) uzyskamy możliwość budowania zaawansowanych jednostek w fabryce wojennej, a także będziemy mogli opracować przydatną technologie wiadomości podprogowych (Subliminal messages) zwiększającą o 25% siłę działania głośników (Speaker towers). A skoro już o nich mowa, to przynajmniej jeden z nich powinien znajdować się na terenie naszej bazy dzięki czemu będziemy mogli leczyć ranne jednostki. Warto budować również głośniki w miejscach których najczęściej odbywają się potyczki. Ostatnimi typami budynków są struktury niezbędne do obrony bazy. W ich skład wchodzą: działa maszynowe (Gattling Cannon)- skuteczne jako obrona przeciwko piechocie a także lotnictwu i bunkry (Bunker)- w których możemy umieścić piechotę- najlepiej łowców czołgów.

Dowodząc Chińczykami najwygodniej jest oprzeć siłę armii na czołgach Overlord, jednak jeśli z jakiś powodów nie możecie tego uczynić, ich miejsce powinny zając Battlemastery wspierane przez czołgi wyposażone w broń maszynową. Jeśli tworzycie jednostki: łowców czołgów, czerwona straży czołgów Battlemster zadbajcie, aby było ich przynajmniej 5 w grupie dzięki czemu o 25% zwiększy się siła każdej z nich, a także opracujcie technologię nacjonalizmu (Nationalism) w centrum propagandy. Punkty generalskie najlepiej przeznaczać na technologie reperacji w nagłej potrzebie (Emergency repair) dokonując szybkiej naprawy rannych jednostek, obstrzału artyleryjskiego (Artillery barrage)- aż do 3 poziomu), min kasetowych (Cluster mines)- które zrzucane z samolotów pozwolą nam zabezpieczyć wybrany teren i bomby EMP wyłączającej tymczasowo na wybranym terenie budynki i pojazdy.

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
29.04.2013 | KondzioSlayer » Mnie zastanawia rys.nr 33...z takim oddziałem to c
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję