Istotne czynniki wpływające na rozgrywkę
W większości misji będziemy musieli wybudować lub przynajmniej rozbudowywać naszą bazę. Nie jest to zbyt skomplikowana czynność, jednak kilka uwag może się wam przydać. Możliwość budowy posiada wyłącznie jedna jednostka- buldożer (Construction dozer) w przypadku Chin i USA i pracownik (Worker) gdy dowodzimy siłami GLA. W odróżnieniu od innych gier RTS, nie możemy delegować do konstrukcji jednego budynku wielu buldożerów w celu przyspieszenia procesu budowy! Wybierając miejsce budowy, możemy obrócić ustawienie budynku przytrzymując dłużej lewy klawisz myszy (rys. 6). Każdy z budynków potrzebuje energii- aby ją dostarczyć należy wybudować odpowiednią ilość elektrowni.
Konsekwencje odcięcia prądu są olbrzymie- przestanie działać nasz radar i działka rakietowe! Dlatego należy zwracać pilną uwagę na ilość energii elektrycznej w naszej bazie- symbolizuje ją pasek umiejscowiony tuż pod ilością gotówki którą posiadamy. Ważna uwaga- struktury terrorystów GLA nie potrzebują prądu do działania, więc nie możemy budować elektrowni. A skoro już wspomniałem o pieniądzach, to należy wspomnieć, iż będziemy zdobywać je poprzez przenoszenie zasobów (skrzynek ustawionych na mapie) do naszej bazy. Każda ze stron konfliktu deleguje do tej czynności inne jednostki- Chińczycy- ciężarówki (Supply trucks), amerykanie śmigłowce Chinook, natomiast siły GLA- pracowników (Worker). Istną różnicą jest ilość zasobów które są przenoszone w ciągu jednego kursu i kolejno wynoszą 300$, 600$ i 75$. W związku z powyższym dowodząc poszczególną frakcją powinniśmy tworzyć inną ilość jednostek dostarczających nam zasoby- w większości przypadków będą to dwa śmigłowce dla amerykanów, trzy ciężarówki dla Chińczyków i 8 pracowników GLA.
Wraz z rozwojem kampanii będziemy zdobywać doświadczenie które zostanie zamienione na punkty generalskie (od 1 do 7 w ostatniej misji). Każdy z punktów możemy przeznaczyć na naukę wybranej umiejętności/technologii którą będziemy mogli wykorzystać podczas walki (rys. 7). Są one specyficzne dla każdej strony konfliktu dlatego ich omówieniem zajmę się trochę później. Ostatnią z kwestii którą chciałbym poruszyć jest zdobywanie doświadczenia przez nasze oddziały. Wraz z zabiciem kolejnych wrogów, będą stawać się coraz bardziej doświadczone, co symbolizować będą znaczki [<]. Istnieją cztery poziomy zaawansowania od żółtodziób do bohater [<<<], szczególnie zadbajcie o stan zdrowia najbardziej doświadczonych oddziałów (wycofując je w przypadku poważniejszych obrażeń), albowiem ich skuteczność w walce jest olbrzymia (rys. 8).
|