Command and Conquer: Generals

Command and Conquer: Generals
Sztab VVeteranów
Tytuł: Command and Conquer: Generals
Producent: EA Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2003-11-13
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Command & Conquer: Generals

Poradnik Command & conquer: generals



Sekrety sprawnego sterowania

Bez względu na to jak genialnymi jesteśmy taktykami, by wykonać zamierzone przez nas plany musimy wcześniej dokładnie poznać środowisko gry i nauczyć się ją obsługiwać. Istnieje wiele przydatnych skrótów klawiszowych które pozwolą szybciej i sprawniej wydawać rozkazy naszym jednostkom, czy też sterować produkcją. W wirze walki, każda sekunda jest na wagę złota, dlatego proponuje dobrze przyswoić sobie poniższe rady. Zacznijcie od poznania tajników przesuwania kamery wszak bez dobrego widoku nie jesteśmy w stanie podjąć odpowiednich decyzji. Kamerę przesuwamy klawiszami znajdującymi się na klawiaturze numerycznej: [4]- obrót w lewo, [8] obrót w prawo, a za pomocą klawiszy [8] i [2] dokonujemy zbliżenia lub oddalenia. Ten sam efekt można uzyskać korzystając z kółka wbudowanego w myszkę. Za pomocą kombinacji klawiszy [Ctrl] + [F1-F8] zapisujemy obecne ustawienie kamery, dzięki czemu możemy je natychmiast przywołać korzystając z przycisków [F1-F8]. Jest to niezwykle przydatna możliwość jeśli walka toczyć się będzie w terenie zabudowanym, albowiem jednostki pozostające w cieniu budynków mogą być niewidoczne.

Dlatego proponuję abyście mieli zapisane przynajmniej trzy ustawienia kamery- standardowe i odwrócone o 90% i 180% (rys. 1, 2).Command & Conquer Generals 155707,2 Istotną kwestią jest wydawanie naszym stojącym spokojnie jednostkom polecenia obrony (guard). W przeciwnym razie nie podejmą żadnych kroków w przypadku ataku nieprzyjaciela! Sprawa jest bardzo poważna, albowiem kilkakrotnie zdarzyło mi się utracić kilka budynków, albowiem jednostki pilnujące mojej bazy spokojnie przyglądały się jak przeciwnik je niszczy! Wyróbcie więc sobie nawyk częstego wydawania polecenia obrony, najszybciej można to zrobić zaznaczając jednostkę (lub jednostki) i wciskając klawisz [G]. A skoro już o ważnych zdarzeniach mowa- zauważcie, iż kluczowe sytuacje w czasie bitwy są odnotowywane na mini mapie i ogłaszane stosownym komunikatem. Klawisz [spacja] natychmiast przeniesie nas w miejsce gdzie dane zdarzenie wystąpiło.

Kluczem do zwycięstwa jest sprawne dowodzenie naszymi jednostkami. Jak zwykle w grach RTS możemy zaznaczyć je w grupy za pomocą kombinacji klawiszy [Ctrl] + [1-9] by następnie w każdej chwili móc przywołać automatyczne zaznaczenie wybranych wcześniej jednostek za pomocą przycisków [1-9]. Proponuje, abyście grupowali jednostki pod względem typu np. czołgi- klawisz [1], piechota- klawisz [2], myśliwce- klawisz [3], lub ze względu na ich optymalne wykorzystanie- np. jednostki skuteczne przeciwko czołgom- klawisz [1], przeciwko piechocie- klawisz [2] (rys. 3)Command & Conquer Generals 155708,4, przeciwko lotnictwu [klawisz 3]. Drugi sposób jest lepszy w sytuacjach gdy dowodzimy bardzo liczną armią. Za pomocą klawisza [E] i wskazania jednostki, zaznaczamy wszystkie jednostki tego typu (ten sam efekt uzyskacie klikając dwukrotnie na dany oddział). Czasami zachodzi potrzeba zaznaczenia wszystkich jednostek ofensywnych (gdy np. przechodzimy do totalnej ofensywy), można to uzyskać za pomocą jednego klawisza- [Q]. W przypadku zmasowanego obstrzału nieprzyjaciela (np. bombardowania) należy jak najszybciej rozproszyć jednostki dzięki czemu cześć z nich uniknie obrażeń. Taki efekt uzyskamy zaznaczając daną grupę i wciskając klawisz [X]. W przypadku długich przemarszów, warto dokładnie wyznaczyć trasę którą kroczyć będą nasze oddziały.

Niestety, komputer często się myli automatycznie wybierając najgorszą z możliwych dróg (która jednocześnie wcale nie jest najkrótszą!), dlatego warto jest robić to ręcznie, korzystając z tzw. „drogowskazów” (waypoint). Wydając jednostkom komendę ruchu wraz z wciśniętym lewym klawiszem [Alt] wybieramy punkt w który mają się udać. Następnie powtarzamy całą operacje zaznaczając kolejny punkt, do którego nasze jednostki podążą, jednak dopiero wtedy gdy najpierw dotrą do pierwszego z wybranych „drogowskazów”. Liczba wybranych punktów jest nieograniczona, dzięki czemu możemy tworzyć niezwykle skomplikowane i dokładne trasy przemarszu. Kolejną kwestią jest szybkie zarządzanie produkcją. Za pomocą klawisza [H] natychmiast przywołujemy nasze centrum dowodzenia. Pozostałe budynki możemy zaznaczać tak jak to czyniliśmy z grupami jednostek [Crtl] + [1-9] i przywoływać w żądanym momencie klawiszami [1-9]. Dzięki temu możemy wydać instrukcję np. produkcji nowych jednostek czy też opracowywania technologii, prowadząc atak z kamerą ustawioną w innej części mapy (rys. 4).Command & Conquer Generals 155708,5



Poradnik Command & Conquer: Generals

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
29.04.2013 | KondzioSlayer » Mnie zastanawia rys.nr 33...z takim oddziałem to c
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję