LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Clash

Clash
Sztab VVeteranów
Tytuł: Clash
Producent: Longsoft Multimedia
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1998-06-30
Premiera Świat:
Autor: gnApe
Ocena
czytelników 84 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Clash - Poradnik

Clash - Poradnik

MISJA 1

CEL: Zniszczyć wszystkie oddziały wroga. POZIOM: łatwa

Twoją pierwszą misję w świecie Clasha zaczynasz dość, ghmm..., skąpo. Wprawdzie masz kawałeczek wojska, ale to nie wystarczy do prawdziwej zabawy ;). Misja jest prosta, więc należy pamiętać o trzech podstawowych wskazówkach: najpierw należy zająć się budową szpitala ( a to wiąże się z podniesieniem podatków ), zgrupowaniem oddziałów w zamku i zrobieniem słabszego stadka, który zajmie się plądrowaniem okolicy. W zamku należy umieścić wszystkie jednostki miotające ( something like Leśnik, Łucznik ) i te lepsze ( Górale, Piechota ). Jeżeli pozwoli na to budżet ( co jest naprawdę mało prawdopodobne ) wybuduj koszary i zrekrutuj jakiś żołnierzy ( na chwałę Sztabu ;). Powybijanie wrogich wojsk jest tylko formalnością i nie będę się tu o tym rozpisywał. Pamiętaj, że Budowniczy też się do czegoś przydaje, a do pułapek najbardziej... Powodzenia!

MISJA 2
CEL: Złożyć ofiarę w miejscu kultu
POZIOM: też prosta

Jakiś mnich w podartych łachach ;) przychodzi do Twojego zamku. Imć mnich prosi Ciebie o zdjęcie klątwy z jego zakonu poprzez złożenie ofiary... Czemu nie?

Napiszę tu tylko jak przejść najprostszym sposobem tę misję, ponieważ jak wybić wrogie wojska każdy już chyba wie :). W tym wyczynie do szczęścia potrzebny jest tylko budowniczy i nawet Ci zamek nie potrzebny. Gaalada ( Twój przeciwnik ) zostawiamy w spokoju i kierujemy naszym budowniczym w stronę lewego, dolnego rogu mapy. Most, świątynia i finito...

MISJA 3

CEL: Zdobyć zamek wroga. POZIOM: Oouch..., już się schody zaczynają...

Misję zaczynasz tradycyjnie posiadając wojsko ( nawet spore ). Owe stadko podziel na oddział do zadań vvywiadowczych ( czytaj: weź do niego ludków z dużą ilością Punktów Akcji ) i oddział zajmujący się anihilacją wroga. Pierwsze z nich użyj do splądrowania okolicy ( tylko w obrębie wysepki, na której się znajdujesz ) i załatwienia sobie wojska poprzez odwiedzania miejsc kultu. I w tym wypadku bardzo pomocny jest następujący myk: oddział, który 'zsyłają nam niebiosa' jest przez komputer generowany losowo ( tyczy się to również skarbów ), więc przed skorzystaniem z boskich funduszy należy zrobić czar Save i wczytywać tek długo grę, jak Ci się jakiś oddział spodoba :))). Wymieniene wyżej czynności wykonaj w jak najszybszym czasie - w czasie Twej misji plądrowniczej ;) Gaalad rośnie w siłę - im szybciej go zaatakujesz, tym większe masz szanse na wygraną. Bierta tera jak najlepsze wojsko z

Budowniczym i rusz na północ splądrowanej już wysepki. Zbuduj most i poprzez kolejną wysepkę dotrzesz na następną. I na tej właśnie jest cel misji. Chyba wiesz co robić? Powodzenia - przyda Ci się.


MISJA 4
CEL: Utrzymać zamek przez 10 tur.
POZIOM: Chyba najprostsza z całej gry.

No... przebrnąłeś przez niezła walkę, a ta misja to czysta formalność. Autorzy pewnie zrobili trochę spokoju graczowi przed następną, iście piekielna misją. Jak ktoś ma wprawę to nie musi tego czytać. A i tu Cię mam. Wprawa to nie znaczy, że umiesz już posługiwać się wojskiem i znać się na taktykach. Wprawa to znaczy trochę sprytu. I właśnie gdyby nie ta wprawa, ta misja byłaby nie do przejścia. Jak kto woli się męczyć tradycyjnymi sposobami walki to życzę mu powodzenia. Pragnę tylko zaznaczyć, że znam bardzo łatwy sposób na przejście owej misji. Do rzeczy: zrób Budowniczymi 'ruiny' wokół zamku. A owe 'ruiny' robi się następująco: każemy robolom robić Strażnicę, potem ją burzymy, znowu robimy i znowu burzymy itd., itd., aż wokół zamku powstaną wspomniane wcześniej zgliszcza. No i teraz jak wróg zaatakuje zamek? Przefrunie czy jak? No właśnie.


MISJA 5
CEL: Odbić jeńców z zamku wroga.
POZIOM: Aaaa.., parzy, parzy! Istne piekło! :D

Ghmm..., od czego tu zacząć? Więc na wykonanie zadania masz 20 tur. Ha, błąd bo masz około 9 tur ponieważ przeciwnik zwerbuje Twoich dowódców i możesz męczyć się dalej. Twoi przeciwnicy to: (k)Uraken ;) - żółty, Wodar - biały. Wieź najlepiej Lekką jazdę i udaj się nią na południowy-wchód przez niewielką cieśninkę. Po przejściu przez skały powinieneś zobaczyć Miejsce kultu. Wykorzystaj wymieniony wyżej myk i sprezentuj sobie nowe oddziały - lecz tym razem postaraj się o jakieś fruwające jednostki - przyda się to nad przeleceniem prze rzekę. Idziemy na dalej na zachód i znowu przed Twoimi oczyma ukazuje się Miejsce kultu. Tutaj, chcą nie chcąc musisz sobie zafundować Ważkę. Ważką przelatujemy przez rzekę na południe. Przy odrobinie szczęścia powinieneś zobaczyć zamek Urakena. Przeszukaj ową wysepkę w poszukiwaniu Miejsc kultu. Zwerbuj kolejne jednostki. Zaatakuj nimi zamek Urakena. Misja jest ciężka, bo można nie wyrobić się w czasie. Istne piekło. Istnieje także możliwość zaatakowania zamku własnymi siłami, ale to niebezpieczne i zachodu niewarte, bo czeka ich bardzo długa wyprawa i się w najlepszym wypadku nie zmieszczą się w czasie, jak nie zostaną zabici. Powodzenia - teraz to Ci się naprawdę przyda!

gnApe
gnapeh@wp.pl

Clash - Poradnik



Autor: gnApe
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
03.01.2020 | Boghute Ara » Zapraszam do ściągnięcia modyfikacji do gry o nazw
26.12.2015 | Boghute Ara » Zapraszam na pierwszą w Polsce nieoficjalną stronę
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję