Civilization - Call To Power

Civilization - Call To Power
Sztab VVeteranów
Tytuł: Civilization - Call To Power
Producent: Activision
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1999-09-25
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 76 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Civilization - Call To Power

Slaver-toolmaking - po prostu łowca niewolników. Arcyważna jednostka na początku rozgrywki. Każde miasto powinno mieć jednego łowcę. Wybieramy się nim pod obce miasta i co tura mamy tanią siłę roboczą. I do tego nie pogarsza to stosunków miedzy obiema cywilizacjami. Uwaga na obcych łowców niewolników. Mury ochronne (city walls) chronią nas przed nimi w 100%

Cleric-Theocracy - Przekonuje obywateli obcych cywilizacji, że nasza wiara jest jedyną słuszną. Dzięki temu 20 % przychodów miasta trafia do naszej kasy. Klerycy potrafią też manipulować nastrojami (happy) obcych cywilizacji.

Teleevangelist-Mass Media - Udoskonalony kleryk, wysysa 40% przychodów obcych miast

Diplomat-Bureaucracy - Znakomicie szpiegują, widzą wrogie jednostki "niewidzialne" takie jak np. Slaver czy Cleric. Potrafią zakładać ambasady które są skarbnicą wiedzy o naszych potencjalnych wrogach.

Spy-Nationalism - Kradnie wynalazki, podburza tłumy do rewolucji, szpieguje, wysadza bomby atomowe

Cyber ninja-Neutral interface - Udoskonalona wersja szpiega

Corporate branch - Corporation - Bez wątpienia najważniejsza jednostka w grze!!! Musimy jak najszybciej (jako pierwsi) wynaleźć Corporation. Jednostka ta zakłada w miastach przeciwnika filię naszych korporacji, dzięki temu 50% produkcji miasta trafia na nasze konto!!! Co więcej, przeciwnik który chcę naszą filię zniszczyć, musi posiadać prawnika. Jeśli jest opóźniony technologicznie - to dopiero ma problem. Będziemy przez wiele lat "pasożytować" na jego miastach. Jeśli szybko wybudujemy Corporate branch to zniknie nam problem PW, których mieć będziemy pod dostatkiem (1000-5000 na turę).

Subneural ad- Subneural ad - następca Corporate branch, dodatko

wo zmniejsza zadowolenie w mieście o 5.

Lawyer-Democracy - Prawnicy są jedyną jednostką potrafiącą likwidować filię. Mogą również zatrzymywać produkcję w obcych miastach (ale tylko na turę).

Eco Ranger-Ecotropia, wybudowany cud The Eden Project - w ciągu jednej tury unicestwiają wrogie miasto, tworząc w jego miejscu rezerwat przyrody

Eco Terrorist-Ecotropia - potrafią zmniejszać przyrost naturalny miast, prowadzą nano-ataki niszczące wszystkie ulepszenia danego miasta (dodatkowo 25% szans na zniszczenie wszystkich ulepszeń w miastach mających szlaki handlowe z naszym celem).

Infector-Genetics - zaraża miasta, zmniejszając ich przyrost naturalny, a także zadowolenie mieszkańców. Zamiast przelewać krew na polu bitwy opłaca się skorzystać z usług wyżej wymienionych sabotażystów.

Na koniec

Civilization call to power jest uproszczoną wersją (pod względem interfejsu, prowadzenia rozgrywki) Civilization i Civilization 2. Ma to jej przynieść nowych graczy, których skomplikowanie poprzednich części odpychało od monitorów. Nie zmienia to faktu, gra jest tak rozbudowana, że na jej temat można by napisać książkę. W tym poradniku zostały poruszone sprawy najbardziej istotne, dające nam przewagę nad innymi przeciwnikami (no chyba, że oni też ten poradnik czytali, ale cywilizacjom prowadzonym przez komputer to raczej nie grozi :-)). Osoby znające (choć przeciętnie) język angielski zachęcam do dokładnego przestudiowania Wielkiej biblioteki (Great library). Zawiera ona masę ważnych wiadomości zawartych w grze i znacznie poprawia "klimat" rozgrywki.

MAO
mao@sztab.com

Tekst zamieszczony dzięki uprzejmości wydawnictwa Bauer



Autor: MAO
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Wg mnie ta gra jest lepsza niż Civilization 2 i 3.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję