LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Wracamy do Rose z trzema przedmiotami. Wskaże ona na Oak Bark, który wykorzystywany jest do produkcji skórzanych przedmiotów. Tak więc znowu prowadzi to do garbarza. Hm, kto lepiej zna się na obdzieraniu ludzi ze skóry, jak nie zawodowiec! Chyba zebraliśmy dostateczną liczbę dowodów - wracamy do porucznika Aegisfielda i informujemy go o przebiegu naszego śledztwa. Natychmiast wyruszy to sprawdzić. Proponuję również udać się do sklepu garbarza (w centrum mapy), Aegis może potrzebować pomocy. Gdy wejdziemy do środka, garbarz Rejied sprawiał będzie wrażenie człowieka dość zapracowanego. Co ciekawe, Aegisfielda nie ma w sali, tak więc sami spróbujemy dokończyć śledztwo. Przedstawiamy Rejiedowi wszystkie dowody, które obciążają jego osobę. To wystarczy - garbarz nie wytrzyma napięcia i ujawni swoją prawdziwą naturę! Niestety, natychmiast ucieknie na niższy poziom swojej pracowni - naturalnie podążamy tuż za nim. Za wykrycie sprawcy otrzymamy 23 250 punktów doświadczenia.

Aerie awansuje na kolejny poziom i będzie mogła zapamiętać po jednym zaklęciu pierwszego, drugiego i szóstego poziomu (proponuję wskrzeszenie). Sala naszpikowana jest pułapkami, proponuję więc na chwilę przerwać pościg. Trzy z nich znajdują się na podłodze, prócz tego jedna zabezpiecza łóżko (w środku znajdziemy trochę klejnotów i złota) i szafkę (list do Rejida wyjaśniający nieco motywy jego zbrodnii). Na drugim łóżku odkryjemy kurtkę wykonaną z ludzkiej skóry! Okrutne! Korganowi w niej całkiem do twarzy ;-). Na koniec przeszukajcie pojemnik znajdujący się przy schodach; kryje on zmasakrowane zwłoki porucznika Aegisfielda! Opuszczamy to straszne miejsce i schodzimy na niższy poziom. Napotkamy wrogiego maga Vellina. Czeka nas kolejna potyczka. Vellin ma do pomocy dwa ghasty i zabójcę - drugi morderca pojawi się natychmiast, gdy mag się teleportuje. Nic nie możemy na to poradzić - wychodzi na to, że mordercy uciekli ;-(. Po wyeliminowaniu nieprzyjaciół (mogą być problemy z niewidzialnymi zabójcami, użyjcie zaklęcia rozproszenie magii) przeszukujemy skrzynię ustawioną w centrum sali (pułapka) - zawiera ona doskonały łuk. Wychodzimy i udajemy się do dzielnicy rządowej złożyć doniesienie o przestępstwie.


Government District

Zatrzyma nas grupa żołnierzy. Na szczęście nie oznacza to problemów - wzięli nas oni za złodziei gildii cienia, którzy prowadzą wojnę o wpływy na ulicach miasta. Idziemy na południe do budynku rady. Przed wejściem spotkamy Madeena, który wyjawi nam, iż jego pan - Tolgerias - ma do nas pilną sprawę. Znajdziemy go w środku. Poprosi nas o wykonanie pewnego zadania, jednakże nie zdradzi, co jest jego celem, dopóki się nie zgodzimy! Heh, co nam szkodzi? Mamy doprowadzić przed oblicze sprawiedliwości (ta, akurat!) Valgara, który podejrzany jest o zabójstwo kilku czarodziei.

Jeśli będzie staniał opór - mamy go zgładzić; Tolgeriasa interesują głównie jego zwłoki (poszukiwany żywy lub martwy ;-). Już niedługo się tym zajmiemy, tymczasem zagadajcie stojącego w pobl

iżu Correlia - można kupić u niego, hm, licencję pozwalającą rzucać w mieście zaklęcia; cena bagatelna - 5000 złota! W północno-zachodniej części budynku przebywa główny inspektor Brega (Cheif Inspektor Brega) - to właśnie do niego się tu wybraliśmy. Opowiadamy o zajściach, jakie miały miejsce w dzielnicy mostów, i pokazujemy zwłoki porucznika Aegisfielda. W nagrodę za rozwiązanie zagadki dostaniemy 500 sztuk złota i 45 000 punktów doświadczenia, a nasza reputacja wzrośnie o +1.

Dock District

Dom Valygara znajduje się w centrum mapy, na lewo od Świątyni Oghma. Po drodze możecie napotkać początkującą przedstawicielkę "najstarszego zawodu świata" - Attheie. Wstydźcie się swoich myśli ;-), możecie natomiast podarować jej 50 sztuk złota - ot tak bez żadnych zobowiązań. Fajnie jest być miłym ;-). Idąc dalej, możecie być świadkami ciekawego zajścia - wampir Del goni Złodzieja Cienia - Sansukiego. Jest to kolejny przejaw walki o wpływy - możecie się nie mieszać i pozwolić na jego zabicie albo wtrącić się do walki i wyeliminować wampiry (każdy jest wart 8000 punktów doświadczenia). Wchodzimy do domu Valygara. Służący wyjaśni, iż jego pan jest nieobecny - jeśli podacie się za jego przyjaciół, uzyskacie informacje, że znajduje się on w swojej posiadłości w Ummar Hills. Jeśli źle pokierujecie dialogiem i lokaj nie ujawni wam tej informacji, to jeszcze nic straconego - na sali na piętrze znajduje się szafka, w której znajdziecie notkę z potrzebnymi wskazówkami (Corthala Tax Notice).

Wychodzimy. Na wzgórza Ummar udamy się za pewien czas, najpierw proponuję dokończyć zwiedzanie Dzielnicy Portowej. Udajemy się do Gildii Złodziei Cienia - znajduje się ona w północno-zachodnim narożniku mapy. Przy drzwiach napotkamy sprzedawcę - posiada on kradzione przedmioty, jednak ceny nie są wcale preferencyjne, a asortyment dość znikomy. Idziemy do północnej części i wchodzimy schodami na wyższy poziom gildii. Kierujemy się na południowy wschód i wkraczamy do sali, w której przebywa herszt złodziei Renal Bloodscalp (to ten w czerwonym kapturze). Poinformuje on nas, że nie ufa swojemu kompanowi - Mae'Varowi, który zarządza pobliską filią Gildii Złodziei Cienia (heh).

Nasza drużyna otrzyma w ten sposób nowe zadanie - wniknąć w szeregi gildii Złodziei Cienia zarządzanej przez Mae'Vara i zdobyć dowody jego nielojalności wobec Renala. Cóż, wprawdzie przywykliśmy do nieco szlachetniejszych zadań, ale skoro ostatnio bawiliśmy się w rozwiązywanie zagadek kryminalnych, to czemu teraz nie mamy zostać szpiegami? Tym bardziej, że można w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, nieźle zarobić i zyskać wdzięczność jednego z najbardziej wpływowych ludzi w mieście. Przed wyjściem od Renala otrzymamy dokumenty poświadczające nasze referencje, które pozwolą nam bez zbędnych tłumaczeń wejść do Gildii Mae'Vara. Na koniec możecie przeszukać skrzynie znajdujące się na tym piętrze (gemy, złoto i eliksiry), następnie wychodzimy i kierujemy się pod wskazany adres (na południowy-wschód, budynek zaznaczony na mapie).

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję