LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Brynnlaw

Zgodnie z umową Saemona odnajdziemy w "Wulgarnej małpie". Niestety, nie jest on w stanie pomóc nam w opuszczeniu wyspy - przywódca piratów zniszczył jego statek! Na szczęście jest pewne rozwiązanie (tu mała uwaga - za pierwszym razem Saemon nie chciał ze mną rozmawiać na ten temat! Dialog udało mi się nawiązać dopiero kolejnego dnia, w nocy. Bug?) - należy ukraść róg władcy piratów, dzięki czemu będziemy mogli przejąć jeden z jego okrętów. Zadanie nie będzie szczególnie trudne, albowiem posiada go Cayia, jedna z kochanek Desharka. Wraz z nastaniem nocy udajemy się do jej domu (na zachodzie, zaznaczony na mapie). Naszym oczom ukaże się, hm, ciekawa scenka - Cayia zdradza władcę piratów z jakimś kochankiem! Nasza obecność zostanie zauważona i do pokoju wtargną straże (3 piratów) - nie stanowią oni większego zagrożenia. Zabieramy róg (leży na stole), opuszczamy "wesoły domek" i podążamy w kierunku przystani na południowy wschód. Uważajcie, bo prawdopodobnie zostaniecie zaatakowani przez dość liczną grupę piratów, którzy najwidoczniej pilnie potrzebują wioślarzy - zaklęcie Death Spell natychmiast pozbawi całą ekipę życia. Saemon przebywa w południowo-wschodniej części mapy - oddajemy mu róg i zgodnie z umową zostajemy zaokrętowani na jeden z pobliskich statków.

Niestety, tak łatwo nie uda nam się wymknąć - pojawi się sam władca piratów, jak widać wybitnie nie lubiący naszego kapitana. Podczas rozmowy zabije on swoją niewierną kochankę Cayie, a my zmuszeni będziemy zmierzyć się z kolejną grupą piratów. Po ich wyeliminowaniu będziemy mogli odbić od brzegu, a Saemon w nagrodę ofiaruje nam Silver Blade (część potężnego artefaktu - Vorpal Sword). Hm, podejrzane, najważniejsze jednak jest to, że płyniemy! Niestety, nasza podróż nie potrwa zbyt długo - do statku zbliży się drugi okręt! Okaże się, iż jesteśmy ścigani przez grupę githayanki, którzy pragną odzyskać swój święty miecz. Zaraz, zaraz - czyżby to był powód, dla którego Saemon nam pomagał? I to dlatego ofiarował nam miecz tuż przed wyruszeniem? Na te pytania odpowiemy sobie innym razem, w tej chwili najważniejsze jest to, że właśnie rozpętała się prawdziwa morska bitwa! Bez względu na nasze postępowanie (możecie spróbować zgładzić naszego kapitana - Saemona - wart jest 18 000 punktów doświadczenia) zakończy się ona zatopieniem statków. Idziemy na dno, a przecież ja nie umiem pływać (w pełnej zbroi płytowej) ;-).

Sahuagin City

Znajdujemy się w podwodnym mieście, przed nami stoi jedna z kapłanek Senityili. Początkowo ich język jest dla nas niezrozumiały, jednakże po rzuceniu odpowiedniego zaklęcia zrozumiemy, o co chodzi w całej dyskusji. Okaże się, iż jesteśmy wybrani, by ocalić podwodne miasto - to o nas mówiły starodawne przepowiednie. Jak pięknie, widać wszędzie potrzebują bohaterów. Zostaniemy postawieni przed obliczem króla, który nie jest do końca przekonany, czy to rzeczywiście o nas wspominała przepowiednia (takiego zdania jest jeden z kapłanów). Potrzebny będzie dowód - musimy pokonać na arenie jednego z więźniów - kaszka z mleczkiem, do ubicia mamy Ettina (wart 5000 punktów doświadczenia). Kapłan, który nam nie wierzył, zostanie złożony w ofierze, a my dowiemy się, co będzie celem naszego zadania - mamy zabić przywódcę rebeliantów, księcia Villynaty'ego i dostarczyć jego serce królowi. Nieco inne plany ma jeden z kapłanów (ten, który nam ufał i prawdopodobnie któremu zawdzięczamy życie) - chce on negocjacji z rebeliantami. Mimo wszystko proponuję przystać na propozycję króla - wiadomo wszak, że władzy lepiej nie denerwować.

Podążamy na południe na rozmowę z kapłanką Senityili. Wyjaśni nam ona, że jeśli chcemy dostać się do siedziby rebeliantów, musimy odnaleźć ząb, który pozwoli otworzyć nam zamknięte wrota. Znajduje się on w świątyni Drow w południowej części miasta. Prócz tego kapłanka zleci nam miej "oficjalne"

zadanie - zdradzić króla (który podobno jest szalony) i porozmawiać z księciem Villynatym, stając tym samym po stronie rebeliantów. Cóż nam szkodzi - proponuję się zgodzić, decyzję, po której stronie stanąć, podejmiemy później. W ten oto sposób uzyskamy kulę pozwalającą nam bez walki dotrzeć przed oblicze księcia. Pora rozejrzeć się po mieście - na północnym zachodzie napotkamy jednego z kapłanów, u którego możemy wyleczyć rany, a także po niezwykle korzystnych cenach sprzedać nieprzydatne nam przedmioty (a tych się trochę nazbierało). Warto zwrócić uwagę na niezwykle bogaty wybór zaklęć, które możemy kupić - warto nabyć większość z nich dla Imoen. Odbijamy na wschód - w tej części miasta przebywa większość oddziałów rebeliantów - nie stanowią oni większego wyzwania - jeśli się nudzicie, możecie ich wszystkich z łatwością wyeliminować. Z pewnością opłaca się ubić jednego z kapłanów (w pobliżu centrum mapy, w głowie ryby), albowiem przy jego zwłokach odnajdziemy znakomity magiczny przedmiot - Cloak of Mirroring (Płaszcz odbijający wszystkie ofensywne zaklęcia wprost do ich źródła).

Dalej na południowym wschodzie znajduje się mała arena, a na niej Sea Zombie Lord w asyście grupki umarlaków. Jego ubicie warte jest 6000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach nie odnajdziemy nic szczególnie ciekawego - ot, taka ciekawostka. Pora zająć się sprawą najważniejszą, czyli odzyskaniem zęba. W tym celu udajemy się na południe - jeden ze strażników wskaże nam drogę do świątyni. Odbijamy na wschód i ponownie na południe (uwaga na pułapkę na schodach!). Niedługo napotkamy pierwszych przeciwników - grupkę pająków i ettercapów. Przechodzimy do kolejnej sali i eliminujemy o wiele silniejszego przeciwnika - Bone Golema (supersilny, warty 18 000). Odbijamy na zachód (kolejna pułapka) i po krótkim marszu dochodzimy do komnaty z dwoma impami. Zaproponują nam one udział w "grze" - nagrody są znakomite, warto więc poświęcić chwilę czasu. W sali pojawi się 5 znanych historycznych postaci. Każda z nich ofiaruje nam przedmiot, który potrzebny jest innej. I tu pojawia się nasze zadanie - musimy zgadnąć, który przedmiot potrzebny jest której osobie, i umieścić go w skrzyni znajdującej się za nią.

Zaczynamy od rozbrojenia 5 pułapek znajdujących się w sali, a także szóstej w przejściu na północnym wschodzie (to tak na wszelki wypadek, później możemy zapomnieć). Pora zająć się samym zadaniem, dla ułatwienia podam poprawną kolejność. Zaczynając od lewej strony: Elminster posiada sejmitar (dla Drizzta), Khelben posiada wisiorek (Pendant, dla Alustriel), Alustriel ofiaruje nam fajkę (Pipe, dla Elminstera), Piergeiron posiada laskę (Staff, dla Khelbena) i wreszcie od Drizzita otrzymamy hełm (potrzebny Piergeironowi). Wystarczy umieścić odpowiednie przedmioty w skrzyniach i już po zabawię - każda z naszych postaci otrzyma 18 500 punktów doświadczenia. Impy będą zachwycone i dotrzymają słowa - otworzą szóstą skrzynię znajdującą się w komnacie, unicestwią przebywającego w jej środku upiora pozwalając nam zagarnąć zawartość: Boots of Etherealness (właściciel raz dziennie przez 30 sekund staje się odporny na obrażenia zadawane konwencjonalną bronią) i Cloak of Protection +2 (płaszcz, klasa pancerza +2). W północno-wschodniej części sali napotkamy potężnego obserwatora. Nie ma on złych zamiarów i dopóki nie spróbujemy otworzyć skrzyni, której pilnuje, nie grozi nam żadna krzywda. Można spróbować negocjacji i, jeśli w waszej ekipie przebywa postać z mądrością (Wisdom) powyżej 13, przekonać potwora, by pozwolił wam zajrzeć do środka. Cały haczyk polega na tym, iż obserwator dostał jedynie rozkaz pilnowania skrzyni - jego twórca nie mówił nic o zawartości! Spokojnie zabieramy ząb i zamykamy skrzynię. Potwór uzna, że nie ma sensu pilnować pustej skrzyni i odejdzie - w ten sposób nasza ekipa zdobyła kolejne 15 000 punktów doświadczenia, wyświadczając przy okazji przysługę niezwykle sympatycznemu strażnikowi.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję