LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Czeka nas mała batalia ze sporą grupą maphitów pod dowództwem Rakshasy (uwaga, bo prawdopodobnie rzuci on zaklęcie zabójczej chmury - natychmiast należy się wycofać), a w ścianie natrafimy na dziwny portal. Właśnie do jego uruchomienia potrzebną będą klejnoty, które zebraliśmy do tej pory (Opal Stone, Saphire Stone i Ruby Stone). Za pierwszym razem, gdy go uruchomimy, pojawi się Greater Wolfwere, którego oczywiście należy ubić (pamiętajcie, że bydlak niezwykle szybko regeneruje rany, tak więc albo atakujemy całą grupą, albo używamy zaklęcia Desintegrate). Po drugim uruchomieniu pojawi się demon - kolejna trudna potyczka. I wreszcie po trzecim uruchomieniu teleportuje się dżin z naszą nagrodą - Doomplate +3 (zbroja płytowa o klasie pancerza 0). Wracamy na korytarz i udajemy się do komnaty na wschodzie. Jest to druga sala sprawdzająca jasność naszego umysłu - do rozwiązania mamy 12 zagadek. Wkładając rękę w usta kamiennej twarzy wyrzeźbionej na ścianie, zostaniemy teleportowani do centrum komnaty, gdzie zadane zostanie nam pytanie - niepoprawna odpowiedź karana jest uderzeniem ognia (czyli tak, jak to robiliśmy poprzednio, wystarczy rzucić na jednego z naszych bohaterów zaklęcie ochrony przed ogniem, i już po problemie ;-). Sześć twarzy wyrzeźbionych jest na północnej ścianie i sześć na ścianie w centrum sali. Zaczynamy od lewej strony twarzy wyrzeźbionych na północnej ścianie (zagadka zaczyna się od słów: "Lżejszy niż" - Lighter than) i później również od lewej strony twarzy wyrzeźbionych w centrum sali (słowa: "Oni postępują" - They follow). Kolejno odpowiedzi brzmią: Lód (Ice), Ogień (Fire), Trumna (A Coffin), Świeca (A Candle), Ciemności (Darkness), Gwiazdy (Stars), Cienie (Shadows), Gąbka (A Sponge), Oddech (Breath), Ryba (Fish), Sekret (A Secret) i Dziura (A Hole). Za poprawne rozwiązanie dostaniemy Ring of Regeneration (pierścień regenerujący 1 punkt życia w ciągu 6 sekund), a każdy z naszych bohaterów zdobędzie 5000 punktów doświadczenia.

Wracamy do głównej sali, udajemy się schodami na północny wschód, odbijamy na południe i przechodzimy do dalszej części labiryntu (idąc na wschód i odbijając na południe będzie o wiele szybciej, jednak po drodze należy ubić grupę Yuan-ti, a także rozbroić pułapkę). Wchodzimy do sali z misterną księgą ułożoną na piedestale. Jeśli spróbujecie przewrócić stronę, natychmiast pojawi się przeciwnik, początkowo będzie to jedynie kobold. Po każdorazowym przewróceniu kartki księgi pojawiać się będzie przeciwnik - kolejno będą to Sword Spider, Umber Hulk, Mind Flayer i na koniec Beholder. Czeka nas kilka potyczek - największe problemy mogą być z Mind Flayerem - koniecznie zapiszcie wcześniej stan gry, bez strat własnych może się nie obyć. Magów rozstawcie w korytarzach z dala od centrum sali, gdzie pojawiać będą się wrogowie - to pozwoli im na bezpieczne rzucanie zaklęć. Po ubiciu ostatniego z nieprzyjaciół - Beholdera otrzymamy nagrodę - Ring of Free Action (jego posiadacz odporny jest na wszelkie zaklęcia zwalniające i - niestety - przyspieszające również), a także zwoje z czarami Simulacrum i Summon Fiend. Z lewej strony znajduje się fałszywa ściana - przechodzimy do pobliskiej groty. Na "dzień dobry" ubić musimy grupę koboldów i impów - zero problemów. Udając się na południe, wjedziemy do kolejnej groty z olbrzymim kryształem w centrum. Tu koboldów jest jeszcze więcej, jednak znowu stopień trudności praktycznie zerowy.

Po wyeliminowaniu koboldów pojawi się szaman wzywający obrońców kryształu - pojawią się kolejne koboldy, najwyraźniej szukające śmierci. Po wyeliminowaniu całego towarzystwa będziemy mogli zabrać kawałek kryształu. Na koniec warto przeszukać zwłoki poległych - natrafimy na ogniste strzały, krótki miecz +1 i opakowanie osikowych kołków. Hm,

czyżby w pobliżu czaił się jakiś wampir? Wracamy do sali z księgą i odbijamy korytarzem na południe. W 3 urnach odnajdziemy amunicję i lotki, a także pergaminy z czarami Simulacrum, Summon Monster III, Spirit Armor i Identify. Idąc korytarzem na zachód, wpadniemy wprost na grupę nieumarłych - kilka mumii i ghastów - zaklęcie Sunfire skutkuje idealnie. Możemy otworzyć drzwi prowadzące na zachód, jednak wcześniej proponuję udać się korytarzem na północ. Przed nami dwie puste sale. Puste jedynie pozornie - natychmiast po wejściu drzwi się zatrzasną i pojawi się 6 kolosów umbrowych (po 3 w sali). Walka może być dość trudna, nie dopuśćcie do tego, by zatrzaskujące się drzwi rozdzieliły naszą drużynę - w kupie mamy większe szanse. Dalej na północy znajduje się przejście do pierwszej części labiryntu, prowadzące wprost do sali głównej - zawracamy.

Pora sprawdzić, co kryje się w sali na zachodzie. Koniecznie zapiszczcie stan gry, albowiem za chwilę czeka nas niezwykle trudna batalia. Naprzeciw nas stanie grupa szkieletowych wojowników, mumii, ghastów, kościstych golemów (wartych 18 000 punktów doświadczenia) i być może nawet liszych (22 000!). Starajcie się nie walczyć z wszystkimi naraz, a wyciągać pojedyncze osobniki na korytarz. Niezwykle przydatne okaże się zaklęcie Hold Undead, a najlepiej Control Undead. Nie zapominajcie również o broniach zadających zwiększone obrażenia nieumarłym (np. Mace of Disruption czy też Flame Tounge). Przy walce z liszymi zacznijcie od rozproszenia ich zaklęć ochronnych (Breach) i zmniejszenia ich odporności (Pierce Magic, Lower Resistance). W sali z lewej strony znajduje się biblioteka - w regałach odnajdziemy złoto, olbrzymią ilość amunicji i pergaminy z zaklęciami Ray of Enfeeblement, Finger od Death, Power Word: Stun.

Wracamy na korytarz i wchodzimy do sali znajdującej się na jego końcu. Przebywa w niej budowniczy labiryntu - wampir Dace. Niestety, bez rozlewu krwi się nie obędzie - ubijamy łobuza (8500 punktów doświadczenia) i przebijamy kołkami trumnę (kolejne 9500). Zjawa podziękuje nam za wyzwolenie - zabieramy rękę i wracamy do pierwszej części labiryntu. Podążamy schodami prowadzącymi na południowy zachód. Dzięki ręce i kryształowi otwieramy drzwi (wystarczy porozmawiać z głową, a każdy z członków naszej drużyny otrzyma 29 500 punktów doświadczenia). Valygar awansuje na następny poziom, dzięki czemu będzie mógł zapamiętać kolejne zaklęcie pierwszego poziomu. Schodzimy do niższych rejonów labiryntu. Przed nami dwoje drzwi - zacznijmy od otworzenia tych prowadzących na zachód. Idąc korytarzem, natychmiast odnajdziemy dwie fałszywe ściany - najpierw otwieramy tę z prawej strony, albowiem ta z lewej jest zamknięta. Po przełączeniu znajdującej się w komnacie dźwigni druga z fałszywych ścian nie będzie stawiać nam już oporu - podążamy na zachód. W komnacie czeka nas potyczka z grupą trolli (cztery sztuki, w tym jeden troll duchowy, warty 12 000 punktów doświadczenia), a w misie odnajdziemy 2x Mithril Tokens (potrzebne znacznie później), pergamin z zaklęciem Breach i strzały +2. Wracamy na korytarz i podążamy na południe. W następnej sali czeka nas małe starcie z minotaurami (x4, kiepscy przeciwnicy, każdy wart 3000), a w kolejnej z mis natrafimy na 2x Mithril Tokens, zwój z czarem Sunfire, bełty do kuszy +2 i trochę złota. Odbijamy do komnaty położonej na wschodzie, w basenie z wodą odnajdziemy kolejne przedmioty: 2 Mithril Tokens (razem mamy już 6), róg minotaura (Minotaur's Horn - jeden z dwóch, które musimy odnaleźć) i obraz przedstawiający Mind Flayera (Mind Flayer Painting - kolejny z serii przedmiotów potrzebnych już niebawem). W komnacie znajdują się również 3 statuy, każda zawiera obraz przedstawiający jakiegoś potwora (troll, dżin, kolos umbrowy) - oczywiście musimy je wszystkie zabrać.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
28.11.2017 | -1" or 1=((SELECT 1 FROM (SELECT SLEEP(25))A))+" » 1' AND IFNULL(ASCII(SUBSTRING((SELECT @@VERSION),1
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję