Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Druid Grove

Podążamy do domu, który znajduje się w północno-wschodnim narożniku mapy i który mijaliśmy po drodze do świątyni druidów. W środku napotkamy przeciętną kobietę Adrathe, która natychmiast zrozumie, iż została rozpoznana i przemieni się w Ihtafeer. Do pomocy przywoła jeszcze dwoje Rakshas i rozpocznie się walka. Nie powinno być większych problemów - jej zgładzenie jest warte 15 000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach odnajdziemy głowę (potrzebna jako dowód wykonania zadania), Periapt of Proof Against Poison (amulet - chroni przed truciznami i pozwala raz dziennie leczyć zatrucia) i Cleric's Staff +3. W skrzyni natrafimy na sporą ilość niezłej jakości amunicji. Wychodzimy. Przed powrotem do Trademeet proponuję odbić nieco na wschód i sprawdzić, co znajduje się w pobliskiej wieży. Przed wejściem musimy ubić kilka trolli, jednakże w środku natrafimy na bezcenny skarb - krowę! Jeśli to wam nie wystarczy, proponuję zajrzeć do jednej z paczek - w środku znajduje się pergamin z zaklęciem Protection from Normal Missles i cudowny miecz Belm +2 (Sejmitar, superszybki, współczynnik 0!, dodatkowy atak na rundę). Wracamy do miasta.

Trademeet

Udajemy się do namiotu geniuszy i odbieramy nagrodę - 10 000 punktów doświadczenia i Scimitar +2: Rashad's Talon (o wiele gorszy od tego, który znaleźliśmy przed chwilą). Dżiny spakują swoje manatki i od tej pory handel w mieście może przebiegać bez żadnych problemów! Po opuszczaniu namiotu podejdzie do nas Jenia, matka Tirisa. Młodzieniec jest podobno niezwykle wystraszony i nie chce opuścić domu - wpadniemy złożyć mu wizytę i dowiedzieć się, czego biedak się boi - jednakże to dopiero za chwilę - pora wpaść do domu burmistrza i odebrać nagrodę za uwolnienie miasta spod kurateli geniuszy. Najpierw porozmawiamy z guildmistriss Busya i otrzymamy od niej 7500 sztuk złota, Small Shield +2: Harmony (chroni przed oczarowaniem, pomieszaniem zmysłów, dominacją i wstrzymaniem, klasa pancerza +3), kamienie szlachetne i klejnoty. Natomiast burmistrz Logan Coprith ofiaruje nam 10 750 sztuk złota, każda z postaci zdobędzie 25 250 punktów doświadczenia, reputacja drużyny wzrośnie o +1 i oficjalnie zostaniemy ogłoszeni BOHATERAMI MIASTA TRADEMEET! Po uroczystości podejdą do nas przedstawiciele najbardziej wpływowych rodzin w mieście - Alibakkarów i Lurraxolów, zapraszając do swoich domostw.

Opuszczamy dom burmistrza i zgodnie z obietnica złożoną Jenie idziemy sprawdzić, co tak wystraszyło jej syna Tirisa (budynek na północy, zaznaczony na mapie. Po drodze rzućcie okiem na fontannę, na której znajdują się nasze pomniki!). Opowie nam on, jak wraz z ukochaną zostali porwani przez dwóch pozbawionych skór osobników! Tirisowi udało się uciec, jednak Raissa wciąż pozostaje w rękach oprawców. Co ciekawe, jeden z nich nazywa się Rejiek! Pamiętacie garbarza z miasta Athkatla, z Dzielnicy Mostów, który mordował ludzi i szył sobie z ich skóry ubranko? (Zagadka kryminalna, którą udało się nam rozwiązać już dość dawno temu.) To ten sam łobuz! Wtedy nam umknął, mam nadzieję, że teraz nie będzie miał już tak dużego szczęścia. Oczywiście obiecujemy pomóc Tirisowi (wszak status bohaterów w pełni nas do tego zobowiązuje :-) i zgodnie z jego wskazówkami udajemy się na południe w pobliże wschodniej bramy miasta. Napotkamy tam łowcę Darsidiana Moora - poszukuje on osobnika pozbawionego skóry, czyli idealnie pasującego do rysopisu podanego nam przez Tirisa. Obiecujemy wspomóc go w jego polowaniu i spotkać się w pobliżu straganu z pomarańczowym dachem, który znajduję się na zachodzie (na północ od drugiej bramy miasta). Gdy tylko tam dotrzemy, zobaczymy Raissa i Darsidiana, który oświadczy, że śmiertelnie ranił Rejieka i teraz pozostaje

nam go tylko dobić. I rzeczywiście - garbarz leży na ziemi, jednakże z wrodzonej czujności proponuję przed zadaniem ostatecznego ciosu najpierw z nim porozmawiać.

Natychmiast wyjdzie na jaw oszustwo - to nie Rejiek, a Raissa jakimś cudem "wetknięta" w jego ciało! W tym samym czasie "Raissa" i "Darsidiana" zrzucą z siebie skórę (!) i spróbują nas zgładzić - nie mają większych szans. Po ubiciu potworów prawdziwa Raissa "założy" swoją skórę, wyjaśniając szczegóły całej historii. Najważniejsze, że ocaliliśmy jej życie, a Rejiek i jego kompan leżą martwi. To jednak jeszcze nie koniec - by ostatecznie zakończyć zadanie, musimy uzdrowić duszę Raissy - do tego celu potrzebne będzie rzucenie zaklęcie Restoration - odpowiedni pergamin można kupić w świątyni. W nagrodę za pomoc nasza ekipa uzyska 30 000 punktów doświadczenia, a po udaniu się do domu Tirisa i rozmowie z jego rodzicami nasza reputacja wzrośnie o +1. Przy okazji warto dodać, iż z reputacją powinniśmy troszkę uważać - jeśli osiągnie ona 20 (a właśnie tyle powinna od pewnego czasu wynosić), pojawi się niebezpieczeństwo, że drużynę zechce opuścić Edwin (reputacja bohatera nie pasuje do jego złego charakteru). Na taką stratę nie możemy sobie pozwolić! Istnieją dwa rozwiązania - albo doprowadzić do spadku reputacji (najłatwiej zabić jakiegoś bezbronnego chłopa), albo często zapisywać stan gry i w przypadku opuszczenia ekipy przez maga załadować grę od nowa i spróbować raz jeszcze (gdyż dzieje się to losowo). Wracamy do wykonywania zadań - pora udać się do domu jednej z dwóch wpływowych rodzin - nie ma większej różnicy, do której, ja wybrałem Lurraxolów. Lady Lilith zleci nam małe zadanie i zapozna z jego szczegółami. Mamy zdobyć Mentle of Waukeen, przedmiot należący do jednego z założycieli miasta, dzięki któremu ród Lurraxolów będzie mógł ostatecznie ukazać swoją wyższość nad rodem Alibakkarów.

Otrzymamy klucz do cmentarnej krypty, gdzie przedmiot powinien się znajdować, a za jego dostarczenie Lady Lilith obieca nam 1000 sztuk złota (i więcej nie da się wytargować). Cmentarz znajduje się w północno-wschodniej części mapy, z dotarciem i otworzeniem grobowca nie będzie żadnych problemów. Gdy to uczynimy, pojawi się dobrze nam znany burmistrz, który poprosi, abyśmy nie oddawali Mentle of Waukeen żadnemu z rodów, albowiem doprowadzi to do zaognienia sytuacji i prawdopodobnie zakończy się przelaniem krwi. Zastanowimy się później, gdy już będziemy w posiadaniu pożądanego przez rodziny przedmiotu. W krypcie czeka nas mała potyczka - grupka szkieletów, w tym dwóch szkieletowych wojowników. Jeden z nich potrafi przyzywać kolejne szkielety, a przy jego zwłokach odnajdziemy nasz cel Mentle of Waukeen. Teraz przyszedł moment wyboru - proponuję zachować się zgodnie ze statusem bohaterów i zwrócić przedmiot burmistrzowi - w ten sposób zarobimy 250 sztuk złota, 8000 punktów doświadczenia, a nasza reputacja wzrośnie o kolejny punkt. Oddanie Mentle of Waukeen jednej z rodzin doprowadzi do poważnej walki, w której i my możemy jedynie oberwać. I to byłyby już wszystkie zadania, które możemy wykonać w naszym ulubionym mieście. Na koniec proponuję wybrać się na małe zakupy - w straganach w południowej części miasta zakupić można niezłej klasy przedmioty, a kowal, którego kuźnia znajduje się na północy, posiada w ofercie kilka artefaktów (ja natrafiłem na Robe of Good Archimagi). W pobliżu kuźni natrafić można na dość denerwującego i namolnego osobnika o imieniu Neeber - warto poświęcić mu trochę czasu i porozmawiać (zagadnąć ok. 15 razy). Jako podziękowanie otrzymamy od niego kilka kulek +2, a każda z naszych postaci zyska 1000 punktów doświadczenia. Jak widać, warto być wyrozumiałym. Wracamy do miasta Athkatla wprost do Dzielnicy Portowej.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję