Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Driud Grove

Fajnie jest czasami opuścić mury miasta i udać się na łono natury. Te drzewa, ptaszki, trolle - wszystko napawa nas potężnym optymizmem. Zaraz, zaraz, powiedziałem trolle? Szybko chwytamy broń i zgładzamy bestie (są niespotykanie wytrzymałe, pamiętajcie, że trzeba dobić je kwasem lub ogniem). Podążając na północ napotkamy Pandena - udzieli nam ostrzeżenia, jednak gdy tylko wspomnimy, iż przybywamy z polecenia Cernda, stanie się o wiele milszy i wyjaśni, jakie zdarzenia mają w lesie miejsce. Odbijamy na zachód, eliminując po drodze grupę przerośniętych pająków. Wciąż podążamy na zachód i po długim marszu docieramy do przesmyku leśnego, którym możemy odbić na północ. Proponuję wrócić tu za chwilę i kierować się dalej na zachód - w pobliżu znajduje się jaskinia trolli (4 trolle przed wejściem, kolejnych 10 do ubicia w środku), w której to, w kupkach kości, odnajdziemy dwa niezłej jakości magiczne przedmioty: Bracers of Archery (zwiększają umiejętności w posługiwaniu się łukiem) i Spear of the Unicorn +2. Podążamy leśnym przesmykiem na północ, eliminując po drodze kolejne dwa trolle, i odbijamy na wschód. Przed naszymi oczami rozegra się ciekawa scenka - grupa druidów zmaga się z kilkoma trollami - nie warto im pomagać, albowiem gdy tylko bestie padną martwe, druidzi nas zaatakują! Spokojnie przyglądamy się całemu starciu i eliminujemy tych, którzy je wygrali. Przy okazji możecie spróbować rzucić na któregoś z druidów zaklęcie dominacji i użyć go jako apteczki, korzystając z zaklęć, które posiada, do leczenia ran naszych bohaterów.

Przy zwłokach pokonanych odnajdziemy trochę ognistych strzał i skórzaną zbroję +1. W dalszym ciągu podążamy na wschód - napotykamy kolejną ekipę licząca 5 druidów. Bez walki się nie obędzie, dlatego proponuję zareagować błyskawicznie i cisnąc kilka zaklęć masowego rażenia, wykorzystując fakt, iż cała grupa stoi blisko siebie. Udajemy się mostem na północny wschód i obok okazałego domostwa (powrócimy tu później) odbijamy na północny zachód. Po krótkim marszu napotkamy naszego znajomego - wystarczy wspomnieć imię Faldorn, Druidki Cienia, by uzyskać kolejne informacje. Według Cernda jedynym sposobem na jej zabicie jest rzucenie wyzwania i zmuszenie jej do walki, jak nakazuje stary obyczaj. Inne rozwiązania siłowe nie dadzą pożądanego efektu, albowiem w swojej siedzibie Faldorn jest chroniona przez potężne siły natury. Wyzwanie może rzucić tylko druid, tak więc albo będzie to Jaheria, albo skorzystamy z pomocy Cernda. Udajemy się na zachód, eliminując ostatnią grupę druid

ów broniących wejścia do świątyni (dość silni, przy zwłokach Flame Tounge - długi miecz +1, +2 przeciwko regenerującym się potworom, +3 przeciwko potworom ognia/zimna, +4 przeciwko nieumarłym - i Club +2: Gnasher), następnie wchodzimy do środka. Z lewej strony odnajdziemy Faldorn - postępujemy zgodnie z radami Cernda i rzucamy jej wyzwanie.

Proponuje, aby zrobiła to Jaheira, jednakże jeśli będą jakieś problemy, zawsze możecie przyłączyć chwilowo do drużyny Cernda, który po przemianie we wspaniałego wilkołaka staje się prawdziwym zabójcą. Rzucamy na druida wszelkie możliwe zaklęcia wzmacniające i na wszelki wypadek zapisujemy stan gry. Na arenę zostaniemy przeniesieni bez żadnego ekwipunku - na ziemi leży jedynie zwykła pałka. Szybko przechodzimy do ataku i po dłuższej walce ubijamy Druidkę Cienia (14 000 punktów doświadczenia). W glorii chwały wracamy do miasta (po opuszczeniu świątyni najszybciej będzie udać się na zachód).

Trademeet

Podążamy do domu burmistrza odebrać nagrodę za rozwiązanie problemu z druidami - zgodnie z oczekiwaniami ataki zwierząt ustały. Inkasujemy 2000 sztuk złota i 18 000 punktów doświadczenia dla każdego z naszych bohaterów. Dzięki temu Jaheira awansuje na kolejny poziom i będzie mogła zapamiętać dodatkowe zaklęcia drugiego, trzeciego i czwartego poziomu. Logan Coprith poprosi nas również o rozwiązanie innego dręczącego miasto problemu - embarga nałożonego przez geniuszy, którzy osiedli w pobliżu miasta i kompletnie zmonopolizowali handel, nie pozwalając tutejszym kupcom na uczciwą pracę. Szczegółów udzieli nam przebywająca w sali obok guildmistress Busya.

Podążamy do namiotu dżinów (na południowym wschodzie, przed murami miasta), aby zobaczyć, co w tej sprawie uda się nam zrobić. Przywódca Khan Zahrea wyjaśni nam misję, z którą geniusze przybyli do Trademeet - polują oni na Rakshase Intafeer. A ponieważ zadanie jest dość trudne, wymyślili sobie, że znajdą kogoś, kto zrobi to za nich - najłatwiej było nałożyć na miasto embargo i czekać, aż któryś ze zdesperowanych mieszkańców wyruszy na poszukiwanie Rakshasy. Sprytne i zarazem bezwzględne. Mamy dwie możliwości do wyboru - albo wyciąć w pień geniuszy, ucząc ich w ten sposób, że z ludźmi nie można tak sobie bezkarnie poczynać, albo obiecać zgładzić Intafeer. Spróbujmy skorzystać z drugiego rozwiązania. Po raz drugi udajemy się do Gaju Druidów (możecie spróbować okraść przebywającego przed namiotem dżina - posiada on znakomity przedmiot - butelkę pozwalającą raz dziennie przywoływać Efreeti do pomocy!).

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję