Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Slumsy

Wykonaliśmy już prawie wszystkie dodatkowe zadania (kilka najtrudniejszych pozostawiłem na koniec, gdy nasza drużyna będzie nieco silniejsza), najwyższa pora udać się do domu Gaelana Bayle'a (na północnym wschodzie, zaznaczony na mapie) i zapłacić mu za obiecaną pomoc. Stajemy się o 15 000 złota biedniejsi i zostajemy skierowani do prawdziwego przywódcy Gildii Złodziei Cienia - Arana Linvaila. W tym miejscu zaczyna się rozdział 3, a z krótkiego filmiku możemy dowiedzieć się, że John Irenicus uciekł z więzienia zabierając za sobą Imoen. Pięknie, kurczę, pięknie!

Slumsy

Korzystając z wizyty w slumsach, proponuję udać się do Kuli Sfer i sprawdzić, czy naszym adeptom udało się już wykonać zleconą pracę - jeśli wszystko poszło dobrze, otrzymamy przetłumaczone zaklęcie. Nasi uczniowie zechcą podjąć się ostatniej pracy i stworzyć potężny magiczny artefakt. Do wyboru mamy: Robe of the Apprenti (koszt 250, czas oczekiwania 4 dni), Ring of Wizardry (pozawala zapamiętać dodatkowe zaklęcie, koszt 3000, 4 dni), Staff of Power (superprzedmiot znacznie zwiększający możliwości maga, wart każdych pieniędzy). Możemy skorzystać również z czwartej możliwości i nic nie wybrać - to jedyny sposób, by utrzymać przy życiu naszych adeptów (np. zlecenie pracy nad laską mocy uśmierci każdego z nich!). I właśnie z tej ostatniej możliwości proponuję skorzystać - tracimy wszak szansę na znakomity przedmiot, zyskamy jednak inne bonusy. Następnego dnia (dokładnie po 24h) po zakończeniu praktyk przez naszych adeptów w Kuli pojawi się Teos w ich asyście. Podziękuje nam za wzorowo przeprowadzone szkolenie i zaprosi na ceremonię przyznawania stopni akademickim naszym uczniom. Jako nagrodę zdobędziemy 50 000 punktów doświadczenia. Opuszczamy Kulę i podążamy do Dzielnicy Portowej, aby przekonać się, kim naprawdę jest prawdziwy przywódca Gildii Złodziei Cienia.

Dock District

Wcześniej proponuję udać się do znajdującego na południu (zaznaczony na mapie) domu kowala Cromwella (wejście z prawej strony). Jest on geniuszem w swoim fachu i potrafi stworzyć niespotykanej siły artefakty, pod warunkiem że dostarczymy mu odpowiednich składników. Jeśli posiadacie łuski Smoka Cienia (którego ubiliśmy w ruinach świątyni w Ummar Hills), to za 5000 sztuk złota Cromwell stworzy z nich Shadow Dragon Leather (50% odporności na kwas, klasa zbroi 1). Z łusek Czerwonego Smoka kowal stworzy Red Dragon Plate (koszt 5000, ochrona p

rzed ogniem, klasa zbroi -1). Natomiast jeśli jesteście w posiadaniu korpusu bestii Ankheg (można było napotkać je w Windspear Hills), to Cromwell będzie w stanie przerobić ją na zbroję płytową (klasa pancerza 1), jednakże cena (5000) jest moim zdaniem zbyt przesadzona. Po udanych zakupach udajemy się do Gildii Złodziei Cienia (na północny zachód).

Odbijamy na wschód w kierunku zaplecza - znajdują się tam ukryte drzwi, do których klucz dostaliśmy do Gaelana. Oczywiście wchodzimy. Znajdujemy się w kwaterze głównej Złodziei Cienia. Korytarz na zachód prowadzi do bezpośredniego wyjścia do Dzielnicy Portowej, a udając się na południe trafimy do więzienia i sali tortur. Nas jednak szczególnie interesuje to, co znajduje się na wschodzie - otwieramy zamaskowane drzwi i podążamy przed siebie niezwykle długim korytarzem. Na jego końcu znajduje się bogato wystrojona sala mieszkalna, w której przebywa szukany przez nas człowiek - Aran Linvail. Po standardowych wyjaśnieniach dotyczących wojny pomiędzy gildiami otrzymamy od niego pierwsze zadanie do wykonania - mamy pomóc Mook w pilnowaniu jednego ze statków. Dodatkowo za nasz pieniężny wkład (15 000 sztuk złota, które zapłaciliśmy Gaelanowi) otrzymamy dwa wspaniałe magiczne przedmioty: Ring of Protection +2 i Amulet of Power (+5% odporności na magię, szybsze rzucanie zaklęć, ochrona przed wysysaniem poziomów i wyciszeniem).

Czekamy do zmroku i udajemy się na ulicę. Udając się na południe natkniemy się na Mook w pobliżu przystani statków (miejsce praktycznie zaznaczone na mapie). Poinformuje nas ona o podejrzanym osobniku kręcącym się w pobliżu. Nie minie większa chwila i sami go ujrzymy - Mook bez oglądania się na nas natychmiast rozpocznie z nim rozmowę. Była to najgłupsza decyzja w jej życiu, które właśnie dobiegło końca. Oczywiście nie pozostaniemy bierni, tylko pomścimy jej śmierć. Atakujemy wampira, nie jest on zbyt trudnym przeciwnikiem, jednakże nie uda się nam go w pełni zgładzić - ucieknie jako mgła. Wracamy zameldować o wszystkim Aranowi - to dopiero początek naszych zmagań z wampirami. Każdy z naszych bohaterów zdobędzie 28 500 punktów doświadczenia i otrzymamy nowe zadanie do wykonania - szpiedzy donieśli, że dwóch członków Gildii Złodziei Cienia zamierza przejść na stronę konkurencji. Jeśli odpowiednio się postaramy, uda się nam namierzyć ich osobę kontaktową i wyciągnąć od niej, gdzie znajduje się główna siedziba wampirów. No to w drogę - udajemy się do Dzielnicy Mostów.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję