Sid Meiers Alpha Centauri

Sid Meiers Alpha Centauri
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sid Meiers Alpha Centauri
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 84 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Alpha Centauri

Alpha Centauri- poradnik

Opuszczasz statek małą rakietą ratunkową. Lądujesz na nieznanej planecie, kontakt z ziemią zostaje zerwany. Nie wiesz czy jesteś tu sam, czy może coś czai się w ciemności. Nie martw się. Nie rzucimy cię samego na pastwę losu i MINDWORMÓW. Poprowadzimy cię przez mroczne terytoria ALPHA CENTAURI. Na początek każdej gry należy zadać sobie pytanie: W jaki sposób wygrać ?
Wbrew pozorom odpowiedź nie jest taka prosta. Autorzy umożliwiają ukończenie gry na cztery różne sposoby.
CONQUEST- czyli podbój militarny całej planety. Najprostsze rozwiązanie, najgorzej punktowane (1000 minus 2 punkty za każdą spędzoną turę).
DIPLOMATIC- zwyciężymy gdy zostaniemy wybrani super przywódcą. Aby to osiągnąć musimy otrzymać 3/4 wszystkich głosów. Oznacza to, że nastawiamy się na szybki rozwój, podpisujemy jak najwięcej paktów (nasi sprzymierzeńcy zawsze będą popierać naszą kandydaturę), a w razie konieczności resztę frakcji przekupujemy oferując pieniądze i technologię. Kończąc grę w ten sposób otrzymujemy 1200 punktów, minus 2 za każdą turę
ECONOMIC- Musimy przeznaczyć znaczne ilości energii na utworzeni GLOBAL ENERGY MARKET. Umożliwi on nam przejęcie kontroli nad wszystkimi frakcjami. Ten sposób szczególnie nie przypadł mi do gustu, ze względu na to, że trzeba dysponować naprawdę ogromną ilością energii. Poza tym o wiele szybciej jest zostać Super Przywódcą (Jeśli jesteśmy bogaci to możemy kupić sobie głosy opozycji :-) ). Wszystko to jest warte 1200 punktów minus 2 za każdą turę.
TRANSCENDENCE- Najdoskonalszy sposób ukończenia gry. Wymaga wybudowania sekretnego projektu o nazwie ASCEND TO TRANSCENDENCE (koszt 2000 minerałów!!). Optymalny sposób na wygraną gdy nastawiamy się na długą rozgrywkę, która ma nam zagwarantować olbrzymi wynik punktowy. Otrzymamy za niego 2000 punktów minus 2 za każdą turę.
Gdy już zdecydujemy jaki sposób wygranej będzie nam najbardziej odpowiadał, musimy postawić sobie kolejne pytanie: 1 z 7 czyli jak tu zacząć ?
Tym razem Sid Meier i koledzy przygotowali nam ciekawe rozwiązanie-możemy wybierać z pośród 7 różnych frakcji. Każ

da ma swoje wady i zalety. Spróbuję je pokrótce opisać na podstawie dogłębnej analizy
SPARTAN FEDERATION - Słabi, żadnych znaczących zalet 2/6
THE LORD'S BELIEVERS- Jeszcze gorsi od Spartan, można ich wybrać gdy nastawiamy się na błyskawiczny podbój (mapa musi być bardzo mała) 1/6
GAIA'S STEPDAUGHTERS- Bardzo ciekawa frakcja. Na początku gry dysponuje dużą przewagą, jaką niewątpliwie jest możliwość schwytania MINDWORMÓW. Gdy kieruje nią komputer to zazwyczaj staje się ona naszym najniebezpieczniejszym przeciwnikiem. 5/6
HUMAN HIVE- Według mnie są najlepszym wyborem jeśli poważnie myślimy o dominacji militarnej. Szybki przyrost naturalny korzystnie wpływa na dynamiczny rozwój 4/6
MORGAN INDUSTRIES- To chyba jakaś pomyłka. Z pewnością wybranie ich jest ogromnym błędem. Mają wielką podstawową wadę- konieczność wybudowania HAB. COMPLEX w miastach o wielkości 4. Na początku gry jest to wręcz niemożliwe. Strasznie spowalnia to rozwój wszystkich dziedzin (małe miasto = małe dochody +mało energii +mało minerałów). 1/6
UNIVERSITY OF PLANET- Znakomici! Szybki rozwój technologiczny umożliwia szybką rozbudowę miast.
Dzięki nowym wynalazkom szybko zyskujemy dostęp do nowoczesnego sprzętu militarnego. Już po 40 latach widać naszą ogromną przewagę nad resztą ugrupowań. Niestety mają jedną wadę- co czwarty mieszkaniec jest DRONEM. Nie polecam gry nimi od poziomu trudności TALENT wzwyż. Na niższych poziomach trudności po prostu bezkonkurencyjni. Gdy prowadzi ich komputer warto zabiegać o ich względy i jak najszybciej zawrzeć pakt.
PEACEKEEPING FORCES- Moi osobiści faworyci. Posiadają trzy olbrzymie zalety: zbierają dwukrotnie więcej głosów w wyborach na gubernatora i super przywódcę (można bardzo szybko wygrać), co czwarty obywatel jest TALENTEM i najważniejsza- HAB. COMPLEX należy dopiero budować w miastach o wielkości 9. Znakomici na wszystkich poziomach trudności, lecz od TALENT wzwyż zyskują jeszcze na wartości (mniej strajków w miastach niż u innych frakcji). Miasto osiąga wielkość 16 bez konieczności budowy HABITATION DOME.

Alpha Centauri- poradnik

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję