Age of Mythology
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Age Of Mythology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bogowie i boskie moce:
Zeus
Jako bóg greckiego panteonu Zeus rządził całym niebem i ziemią ze swojego domostwa na spowitym w obłoki Olimpie. Rozgniewany Zeus potrafi ciskać na ziemię gromy (Bolt) w niewiernych, zabijając pojedyncze jednostki jednym uderzeniem. Grając u boku Zeusa zaczynamy grę z łaską bożą (Favor) 25 i jej limitem 200 (zamiast 100). Modły naszych poddanych są o 20% skuteczniejsze, jednostki Hopolites poruszają się 12% szybciej, a piechota niszczy budynki 1,5 razy skuteczniej. Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Posejdon Posejdon należy do jednego z trzech najpotężniejszych bóstw starożytnej Grecji. Potężny i groźny, władał morzami i oceanami, był również sprawcą trzęsień ziemi. Cywilizacja pod jego patronatem ponosi o 10% mniejsze koszta przy produkcji kawalerii, a sama stajnia kosztuje 25% taniej. Kiedy budynki cywilizacji Posejdona zostaną zniszczone na ich zgliszczach pojawiają się słabe jednostki - Militia. Jak na władcę morza przystało, ma on do dyspozycji wodnego potwora - Hippocampus. Specjalnością Posejdona jest moc boska - Lure. Jest to głaz przyciągający zwierzęta z całej okolicy. Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Hades Grecki bóg zaświatów budził taki lęk, że ludzie starali się nie wymawiać jego imienia, a składając mu ofiary odwracali oczy. Kiedy najwyższy bóg Zeus odebrał władzą ojcu, tytanowi Kronosowi, bogowie podzielili między siebie świat. Zeus wziął niebiosa, Posejdon morza, a Hadesowi przypadło w udziale królestwo zmarłych. Jako, że Hades ma znajomości w świecie zmarłych, nasze jednostki po śmierci mają 20% szans aby zmartwychwstać w postaci Shade. Ciemnobrody bóg, trzymający w rękach berło i klucz szczególną łaską obdarza łuczników, których ataki są o 10% skuteczniejsze. Budynki natomiast mają o 25% więcej "hit points" a ich strzały są o 20% mocniejsze. Bosą mocą Hadesa jest Sentinel - cztery posągi strzegące przyjacielskiego Town Center (nie warto używać go na samym początku rozgrywki). Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Boskie moce greckich bogów: Restoration (era klasyczna, Atena) - przez około 5 sekund w zasięgu działania czaru przyjazne jednostki odzyskują punkty życia, a budynki naprawiają się. Restoration warto używać np. po uderzeniu w naszą wioskę meteorytów. Pestilence (era klasyczna, Ares) - unieruchomienie wrogiego budynku. Przez 45 sekund nie może on produkować jednostek. Ceasefire (era klasyczna, Hermes) - zawieszenie broni na jedną minutę. Curse (era heroiczna, Afrodyta)- zamienia przeciwników w prosiaki. Działa na silnie ranne i słabe jednostki, nie działa na bohaterów i mityczne stwory. Najlepiej używać Curse na jak największe zgrupowania wrogich wojowników. Underworld Passage (era heroiczna, Apollo) - tworzy dwa portale, pomiędzy którymi mogą poruszać się twoje jednostki. Przydatny do transportu wojska przez niedostępne lub dobrze chronione obszary. Portale mogą zostać zniszczone przez wroga. Bronze (era heroiczna, Dionizos)- na półtora minuty ulepsza zbroję wojowników. Jest to dość krótki czas działania, ale może wystarczyć aby wygrać krytyczną bitwę, przetrzymać atak czy po prostu wspomóc nas w czasie zwykłej potyczki. Lightning Storm (era mityczna, Hera)- burza zadaje duże obrażenia jednostkom wroga, budynkom prawie żadne. Najlepiej używać jej w miejscach dużych zgrupowań wrogich wojowników. Plenty (era mityczna, Hefajstos)- budynek, który generuje 15 jednostek żywności, drewna i złota co 5 sekund. Może zostać przejęty przez wroga, czyich jednostek w pobliżu jest więcej do tego należy. Stawiamy go więc w bezpiecznym miejscu. Plenty nie zastąpi nam pracujących chłopów, może tylko wspomóc gospodarkę. Earthquake (era mityczna, Artemida)- trzęsienie ziemi podobnie jak w rzeczywistości największe straty czyni w epicentrum. Można tym zniszczyć małe budynki (np. House) i potężnie naruszyć duże. Najlepsze efekty trzęsień występują w miastach o gęstej zabudowie. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | następna >> |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.05.2009 |
Szymiii »
Gra jest świetna. Jeśli chodzi o bogów mamy trzech
więcej komentarzy
dodaj komentarz