Age of Mythology
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Age Of Mythology | ||
Bogowie w Age of Mythology - poradnikGRECY Jednym z najbardziej pomysłowych narodów starożytnych był naród grecki. Grecy to pierwsi na świecie historycy, uczeni, rzemieślnicy i poeci, którzy stworzyli pierwsze państwo demokratyczne. W grze AoM jest to cywilizacji władająca najpotężniejszymi jednostkami. Boska przychylność: Grecy zdobywają boską przychylność (Favor) wysyłając wieśniaków do odprawiania modlitw w świątyniach. W przeciwieństwie do Egipcjan i Wikingów jest to sposób bardzo szybki i łatwy do kontrolowania. Wojsko: Podstawowe greckie jednostki militarne powstają w trzech oddzielnych budynkach: Academy, Archery Range i Stable. Wojownicy ci są silni, ale dość powolni i sporo kosztują. Podstawowe jednostki : Town center: Villager - wieśniacy budują budynki, zbierają dobra naturalne i modlą się w świątyniach. Academy: Hoplite - Tarcza to po grecku hoplon. Hopolici to greccy żołnierze z długimi pikami i mocnymi lekkimi zbrojami. Są idealni do walk przeciwko kawalerii, ale wolni i drodzy. Hypaspist - zaletą greckiej piechoty jest dobra skuteczność w walce z wrogą piechotą. Wadą fakt, że dobrzy są tylko w walce z piechotą. Archery Range: Toxotes - są użyteczni przeciwko wolnym jednostkom wrogiej piechoty, a ich odwiecznym wrogiem jest kawaleria. Peltast - jednostki przeznaczone do walki z łucznikami (Archery) i "miotaczami siekier" (Throwing Axemen). Stable: Hippikon - kawaleria ta jest bardzo szybka, potężna i oczywiście kosztowna. Nadaje się do walki z łucznikami i szarż. Prodromos - lekka kawaleria może nękać mało odporne i wolne jednostki, szczególnie łuczników. Jednak dzięki swoim długim pikom najlepiej czuje się w walce z kawalerią. Fortres: Myrmidon - elita greckiej piechoty z premią do walki ze wszystkimi norweskimi i egipskimi jednostkami. Najlepiej czuje się w walce z kawalerią i mniejszymi jednostkami. Hetairoi - kawaleria stworzona do niszczenia budynków, machin oblężniczych i łuczników. Gastraphetes - łucznicy ci to wspaniała broń na piechotę i budynki. Petrobolos - katapulta to niezastąpiona broń do niszczenia zabudowań i statków. Można także miotać kamieniami w większych przeciwników. Wybrany cel powinien jednak być bardzo powolny lub nieruchomy. Helepolis - najpotężniejsza broń oblężnicza w grze. Jest jednak powolna, ma mały zasięg i jest kosztowna. Można w niej schować pięć jednostek. Dock: Fishing Boat - statki rybackie to alternatywa dla pól uprawnych. Jedynym mankamentem może być odległość portu od ławic ryb. Transport Ship - statki transportowe są bezbronne w razie jakiegokolwiek ataku. Po ich zatopieniu idą na dno razem z ładunkiem. W czasie podróży powinny być eskortowane przez statki wojenne. Trireme - podstawowa wodna, jednostka militarna. Pentekonter - statek z młotem, który warto wystawiać przeciwko morskim potworom. Niebezpieczne natomiast dla Pentekonter stają się spotkania ze statkami strzelającymi. Juggernaut - duży zasięg strzał sprawia, że przydaje się także do ataków na fortyfikacje przybrzeżne. Inne jednostki: Kataskopos - typowa jednostka do zwiadów. Militia - nieprzydatne jednostki, które pojawiają się wśród zgliszcz budynków zniszczonych przez wroga. Shade - jeżeli modlimy się do Hadesa nasi zabici wojownicy mają 20% szans na powrót do świata żywych w postaci Cieni. Są to słabe jednostki, jednak wraz z awansem do kolejnych er stają się coraz potężniejsze. Jednostki mityczne Pegasus - (Zeus, Poseidon, Hades) skrzydlaty koń służy grekom jako latająca jednostka zwiadowcza. Bezbronny gdy atakują go jednostki strzelające. Hippocampus - (Posejdon) jednostka ta pojawia się po zbudowaniu portu. Po śmierci znowu pojawia się przy Dock. Niestety nie potrafi on walczyć, ot taki wodny zwiadowca. Centaur - (Hermes: Zeus, Poseidon) niezawodni łucznicy, których strzały zawsze dosięgają celu. Świetni przeciwko piechocie. Minotaur - (Athena: Zeus, Hades) potrafi bodnąć głową nieprzyjaciela odrzucając go na sporą odległość. Najlepiej sprawdza się przy niszczeniu budynków i walce z małymi jednostkami. Cyclops - (Ares: Poseidon, Hades) podobny do Minotaura, ale silniejszy i wolniejszy. Jego specjalne ataki nie działają na jednostki mityczne, ale rzucony przez niego człowiek ginie na miejscu. Hydra - (Dionysus: Zeus, Poseidon) im więcej zabije tym więcej wyrośnie jej głów. Może ich być aż 5, a każda z nich mnoży siłę ataku. Najlepiej idzie Hydrze w zwalczaniu małych jednostek. Manticore - (Apollo: Zeus, Hades) potwór strzelający strzałkami o sporym zasięgu. Nemean Lion - (Aphrodite: Poseidon, Hades) super zabójca i niszczyciel budynków. Jego specjalny atak to ryk, który nie zadaje dużych obrażeń ale działa na kilka wrogich jednostek. Colossus - (Hephaestus: Zeus, Poseidon, Hades) prawdopodobnie najlepsza jednostka w grze. Silna i wytrzymała, a przy tym kosztem naszego złota lub drewna ulecza się. Chimera- (Artemis: Poseidon, Hades) ziejąc ogniem atakuje kilka stojących przed nią jednostek naraz. Medusa - (Hera: Zeus) jej specjalne ataki robią wielkie szkody wśród potężnych jednostek mitycznych. Meduzy nie są jednak dobrą bronią na słabe jednostki ludzi. Scylla - (Dionysus: Zeus, Poseidon) wodna wersja Hydry. ### car.jpg ### Carcinos - (Hera: Zeus) potrafi walczyć wyłącznie w zwarci.
| ||
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | następna >> |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.05.2009 |
Szymiii »
Gra jest świetna. Jeśli chodzi o bogów mamy trzech
więcej komentarzy
dodaj komentarz