Age of Mythology

Age of Mythology
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Age Of Mythology
21. Old Friends

Age of Mythology 002615,1
map 21


Artefakty: 5

Dzięki poczuciu humoru autorów AoM w tej misji mamy możliwość stać na czele armii świnek dowodzonych przez dwa dziki. Prosiaki są bezbronne, należy więc trzymać je z dala od ludzi. Przodem puszczamy oba dziki, które za pomocą swoich kłów będą rozprawiać się ze wścibskimi wieśniakami. Podróżując po okolicy uwalniamy kolejne stada trzody chlewnej. Obawiamy się tylko zwykłych robotników, wojsko nawet nie zwraca uwagi na maszerujące zwierzęta. Staramy się oczywiście aby straty naszych towarzyszy były minimalne, kierujemy się na północny-zachód wyspy. Kiedy dojdziemy do świątyni, wszystkie zwierzaki zostaną odmienione w ludzi.

Stawiamy Town Center, zbieramy surowce i jak najszybciej powiększamy swoją armię. Dość często będziemy najeżdżani przez przeciwnika, warto więc zainwestować w kilka wieżyczek obronnych. Na początku bronimy się łucznikami i zwykłą piechotą, a w miarę możliwości tworzymy jednostki mityczne. Z zebraniem artefaktów nie ma żadnego problemu, żaden z nich nie znajduje się na terenie wroga. W miarę szybko przechodzimy do Ery Heroicznej, przy której jako pomniejsze bóstwo wybieramy Apollo, a przy awansie do Ery mitycznej Here. Dzięki temu zdobędziemy dostęp do przydatnych w tej misji mocy: Underworld Passage i Lightning Storm. Naszym jedynym zadaniem jest zniszczenie zaznaczonego Fortu w środkowej części mapy. Tworzymy armię, w której nie powinno zabraknąć stworów mitycznych, bohaterów i przede wszystkim maszyn oblężniczych. Za pomocą boskiej mocy Underworld Passage tworzymy magiczne przejście pomiędzy własną bazą a okolicami naszego celu (Fortress). Drogą tą transportujemy całe wojsko i atakujemy na wyznaczony budynek. Szybko przeprowadzona akcja, wsparta boskimi czarami (np. burzą) zakończy misję.

To już koniec ciepłych klimatów. W kolejnych misjach przenosimy się na mroźną północ do kraju Wikingów.

Age of Mythology 002628,1
screen 21 - Dzięki mocy Underworld Passage szybko i bez strat w ludziach dostajemy się pod sam cel naszej misji (wrogi Fortress).


22. North

Age of Mythology 002700,1
map 22


Artefakty: 4

Okolica jest niebezpieczna, wszędzie grasują stada wilków. Trzeba więc jak najszybciej zebrać wszystkie grupki w kupkę :). Dobrym miejscem na główną bazę wydają się okolice obszaru do budowy Town Center wysuniętego najbardziej na południe. Stawiamy kolejne budynki i przechodzimy do kolejnych epok. Pozyskując surowce pamiętamy, że krasnoludy (Dwarf) zbierają złoto 20% szybciej, a pracując przy ścinaniu drewna i pozyskiwaniu jedzenia o 20% wolniej. Do drewna i jadła przeznaczeni są Gatherer. Obie jednostki są jednak bezradne w walce z przeciwnikiem. Jeżeli wysyłamy je razem z wozem (Ox-cart) nawet na niewielkie odległości od bazy, musimy zapewnić im odpowiednią ochronę.

Nasza baza ciągle nękana przez wrogów musi się jakoś bronić. Najlepiej za pomocą budynków strzelających (m.in. wieżyczki), jak i zwykłych żołnierzy. Frost Giant, ogromny potwór posiadający umiejętność zamrażania wrogów także nieraz do nas zawita. Aby się mu przeciwstawić najlepiej wysłać przeciwko niemu identycznego potwora. Warto wiedzieć że zamrażanie przeciwnika unieruchamia go na jakiś czas, ale ciosy które w tym czasie mu zadajemy mają mniejszą skuteczność.

Aby zapewnić sobie potężną armię będziemy zmuszeni zbudować jeszcze kilka Town Center. Każde chronimy wojownikami. Po zebranie sporej armii zaczynamy po kolei eliminować świątyni wroga (mamy ich do zniszczenia 3). Najwygodniejszym rozwiązaniem wydaje się wpierw zawitać do wioski fioletowej, później zielonej i na końcu czerwonej. W czasie ataków nie warto zajmować się niszczeniem innych zabudowań niż brama wejściowa, budynki strzelające w pobliżu świątyni i oczywiście samą świątynię. Do niszczenia zabudowań najlepiej nadają się typowo norweskie rozwiązanie - Portable Ram. Jest to jednostka z wielkim zaostrzonym drewnianym balem, która posiada bardzo wytrzymałą zbroję.

Age of Mythology 002941,1
screen 22 - Nad zdrowiem naszych wojsk czuwa wojownicza Valkyrie.


<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.05.2009 | Szymiii » Gra jest świetna. Jeśli chodzi o bogów mamy trzech
04.07.2008 | pachucek » Dobry poradnik, osobiście cenię sobie tę część bar
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję